Ik heb hetzelfde probleem! Ik ben vorig jaar op 20-10-2012 bij het aflopen van mijn (toentertijd ook 1-jarige) contract
benaderd door een medewerker van Vodafone met een mooie aanbieding voor een iPhone abonnement.
Ik heb tijdens dit telefonische gesprek ook meerder malen gevraagd of het om een 1-jarig abonnement ging
en dit was zeker het geval. Vervolgens heb ik ook per email de onderstaande 'wijziging' van het abonnement ontvangen. (zie onderaan bericht). Ik vond het vreemd dat ik per post geen bevestiging meer heb gekregen, maar aangezien er tijdens het telefoontje vermeld werd dat het gesprek werd opgenomen, vertrouwde ik er op dat dit rechtsgeldig zou zijn.
Nu kwam ik afgelopen week tot de ontdekking dat mijn abonnement opeens 2 jarig is, in plaats van 1 jarig!
Erg vervelend, vooral omdat ik per februari 2013 op wereldreis zal gaan voor een jaar en dus absoluut niet
aan een abonnement vast kan en wil zitten.
Ik heb gisteren contact opgenomen met een medewerkster, die aangaf dat mijn vraag behandeld zou worden door de backoffice, welke het bandje kan terugluisteren. Dit gaat echter een week duren. Ik zou graag zo snel mogelijk uitsluitsel willen op mijn situatie en als iemand mij hiermee kan helpen, zou dit erg fijn zijn.
Met vriendelijke groet,
Amanda
Dit is de email die ik destijds ontvangen heb, opvallend is dat er geen contractsduur vermeld is:
Bevestiging wijziging abonnementHome | Contact Geachte klant, Naar aanleiding van de contractverlenging van 20-10-2011 is de volgende abonnementswijziging doorgevoerd op 20-10-2011. Alle genoemde bedragen zijn inclusief btw, tenzij anders vermeld. Order referentie: xxx Uw klantnummer: xxx Mobiel nummerAbonnementAanvullende diensten xxxiPhone 275Databundel informatie Met vriendelijke groeten,Peter Doveren Directeur KlantenserviceVodafone Libertel B.V. Avenue Ceramique 300 6221 KX Maastricht
***MOD EDIT: privégegevens verwijderd***