CW-1948

Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Blokkeren gebeld worden in het buitenland

Ik ben voor lange tijd in het buitenland, doch wil niet gebeld worden in het buitenland. Ik wordt door Vodafone belast voor het feit dat anderen mij proberen te bellen, dit ondanks ik via de vm heb latent weten, dat de telefoon niet wordt beantwoord. Ik wil sms ontvangen en gebruik de telefoon voor FaceTime.
25 Reacties 25
Farid-

Raadgever
  • 129Posts
  • 14Oplossingen
  • 52Likes
@CW-1948

Dat is wel gewoon mogelijk door de code te bellen die ik in mijn eerdere post vermeld had. Als je die code belt, blokkeer je alléén inkomende gesprekken in het buitenland. Alle andere services blijven werken.

Ps. Het bellen van deze "USSD" Code is overigens gratis.
RuudNL

Liefhebber
  • 650Posts
  • 17Oplossingen
  • 125Likes
Als het goed is dan kost gebeld worden toch niks als je niet opneemt trouwens?
CW-1948
topicstarter
Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Hi RuudNl,
Nee helaas is dat niet het geval.ik neem nooit mijn telefoon op in het buitenland. Immers ik heb daar een lokaal nummer. Maar als men mij toch belt wordt ik toch belast. Waarom dat is weet ik ook niet.
Gr.
Cees
CW-1948
topicstarter
Meedenker
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Hey Farid,
Ik weet niet of ik e dat al eerder had gemeld, maar ik kan onderstaande niet vanuit het buitenland doen. Waarom niet weet ik niet maar het lukt niet. Maar dan zit ik nog met die sms die dan nietmeer kan ontvangen.
Inschakelen: *351*Blokkeringscode*11# Bellen
Uitschakelen: #351*Blokkeringscode*11# Bellen
Gr,
Cees

RuudNL

Liefhebber
  • 650Posts
  • 17Oplossingen
  • 125Likes
Wil wel graag even van Farid horen hoe het nou zit met voicemailkosten. Dat is toch iets van lang geleden? Zelfs bij KPN betaal je niet meer als men je voicemail inspreekt in het buitenland nu... en bij Vodafone was dat al eerder geregeld dacht ik? Een binnenkomend gesprek kunnen ze in NL immers al omleiden naar voicemail voordat het naar de externe provider gaat.

Verder is het trouwens sowieso wel een oplossing om je voicemail helemaal uit te zetten. Als je dan niet opneemt kost het je ook écht niks. En stel je krijgt een keer echt een belangrijk telefoontje, dan mis je het niet.
Nadia
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 730Posts
  • 20Oplossingen
  • 70Likes
@CW-1948 kies eens een andere lokale netwerkprovider en voer de codes daarna opnieuw in. Deze codes werken namelijk niet altijd in het buitenland, maar soms helpt het als je een andere provider selecteert. Lukt het dan wel?

@RuudNL er worden alleen kosten in rekening gebracht als je de voicemail afluistert vanuit het buitenland. Verder zijn hier geen kosten aan verbonden. Het kost jou geen geld als iemand jou belt en jij vervolgens niet opneemt. Houd er rekening mee dat een doorschakeling bijvoorbeeld wel kosten met zich mee brengt. Dit staat verder los van de voicemail.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic