Chris
Expert
Expert
  • 689Posts
  • 17Oplossingen
  • 23Likes

Blackberry issues

Allen,

Er zijn op dit moment problemen met de diensten van Blackberry.
Dit vertaald zich in geen pingberichten, geen whatsapp, geen internet etc.

Dit is bekend, er zijn meerdere providers in meerdere landen die hier problemen mee hebben.

Dit is dus geen storing van de providers ( KPN en T-Mobile hebben dezelfde probs atm)

Greetz,

Chris

Moderator
Vodafone Forum


18 Reacties 18
Chris
Expert topicstarter
Expert
  • 689Posts
  • 17Oplossingen
  • 23Likes
UPDATE:

Ook de Twitterpagina's van onze medeproviders lopen over, tjek:

http://twitter.com/#!/Hi

http://twitter.com/#!/Tmobile_webcare




Dragon12

Ontdekker
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Bedankt Dacht al dat het aan mijn telefoon lag
Bjank

Ontdekker
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Benieuwd hoelang dit gaat duren! Als k m op wifi aansluit, doet ie het dan wel? Of is dit n domme vraag? haha
Tvanbale

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Thanks!
Dan ligt het idd niet aan mijn toestel.
Ik neem aan dat het opgelost zal worden, dus dan wachten we maar ff
patrickJ

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
de storing bij rim is nog niet opgelost
wat een gezeur allemaal
maar wat gaat vodafone ons geven want ik zat gister veel te lezen op t-mobile forum en daar las ik dat de klanten 25 smsjes en 25 bel minuten kregen
 
ik heb zelf een prepaid maar ik betaal nu voor jan lul ik ken niet eens gebruik maken van het internet (hopelijk een maand lang gratis internet)
 
hoop dat het snel opgelost is:D
IsabelG91

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Heb gelezen op internet dat het nog tot de 22ste kan duren :@
hoop toch echt dat dit eerder opgelost wordt.
 
Milanvdr

Gedreven Liefhebber
  • 52Posts
  • 3Oplossingen
  • 6Likes
Dat van 22 Oktober is totaal niet waar! Dit is waarschijnlijk iemand geweest die
het leuk vond een screenshot van de blackberry helpdesk te maken & zijn eigen berichtje er onder te zetten
en op internet mensen bang te maken. Je kunt het zelf ook na checken. De afbeelding die jij waarschijnlijk hebt
gezien is gemaakt van deze site:
 
http://nl.blackberry.com/support/
 
Zoals je ziet is hier niks te vinden over het "22 oktober" verhaal!
Nienke1984

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Komt dit alleen voor bij Blackberry telefoons of ook andere... Ik heb dus ook een BB en problemen sinds gister... Balen!!!
Milanvdr

Gedreven Liefhebber
  • 52Posts
  • 3Oplossingen
  • 6Likes
Dit komt inderdaad alleen bij blackberry voor. Dit is omdat blackberry hun diensten zoals PING enzovoort
via hun eigen server doen. En die server waardoor jij kan pingen msnen enzovoorts heeft een storing.
 
Normaal hoort er bij blackberry als er zulke problemen zijn een backup (Dat een vooraf opgeslagen en werkt dus wel)
automatisch te komen. Dit is dus niet gebeurt.
Elisa83

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Is er al meer nieuws?
Milanvdr

Gedreven Liefhebber
  • 52Posts
  • 3Oplossingen
  • 6Likes
Nee helaas niet. Wat wel bekend is dat batterij eruit halen & terug stoppen voor verbetering kan zorgen.
Helaas is bij de mensen die vebetering merken ook alles nog niet optimaal!
Elisa83

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Is dat niet schadelijk voor je telefoon?
Elisa83

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Wat ik wel merk is dat ik weer emails binnen krijg:D alleen Facebook werkt nog steeds niet.
Milanvdr

Gedreven Liefhebber
  • 52Posts
  • 3Oplossingen
  • 6Likes
Nee het eruit halen van de batterij kan geen kwaad. Dit word ook wel "Hard Reset" genoemd:
 
BlackBerry Hard ResetDe Hard Reset voer je uit door de batterij uit je BlackBerry te verwijderen, terwijl het toestel nog aan is. Laat de batterij 30 seconden eruit en plaats hem dan weer in het toestel. Je BlackBerry zal dan opnieuw opstarten.
patrickJ

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
alleen je batterij er uit halen is niet "de harde reset"
 
de echt harde reset is je sleutel eventjes tegen de 3 pintjes aan te duwen zodat al het stroom uit de telefoon word gehaald,
dan noem je het pas een harde reset
 
maar voor al deze problemen die RIM bij ons bezorg word daar nog iets van vergoed door je proviader of door RIM zelf?:D
Milanvdr

Gedreven Liefhebber
  • 52Posts
  • 3Oplossingen
  • 6Likes
Deze informatie over de Hard Reset komt regelrecht van Blackberry zelf vandaan:
 
Op de Blackberry site staat het volgende:
 
Hard reset signifies closure of all processes including complete shutdown of the JVM and rebooting of JVM and all auto-start processes from start. It is not directly supported programmatically. There are however indirect ways to achieve this. Hard reset is usually achieved by removing the device battery and replacing it. It also occurs whenever there is some change in the platform settings that requires resetting of the device and the OS itself pops up reboot dialog to the user.
 
 
Over de storing betreft:
 
Vodafone (en andere providers) bieden Blackberry-bundels aan hun klanten aan. Deze bundels geven toegang tot Blackberry diensten. Blackberry diensten
zijn noodzakelijk om te kunnen pingen, e-mails op te halen en gebruik te kunnen maken van internet. Voordat je gebruik kunt maken van deze diensten dient u zich,
na het aanschaffen van uw bundel, meteen bij het eerste gebruik van de Blackberry-diensten akkoord te gaan met een licentieovereenkomst tussen u
(de eind gebruiker), en RIM, dat is de fabrikant van Blackberry. Van deze overeenkomst staat Vodafone volledig buiten.

Dat wil zeggen dat de software die u toegang geeft tot de Blackberry-diensten via derden gaat. Daardoor kan Vodafone geen verantwoordelijkheid dragen
omdat Vodafone hier geen invloed op heeft. Dit kunt u ook na lezen in de algemene voorwaarden. Vodafone zal daarom geen vergoedingen kunnen geven!

De verantwoordelijke partij is hard bezig dit probleem op te lossen.
Zodra er meer bekend is zult u op de hoogte gehouden worden!
Milanvdr

Gedreven Liefhebber
  • 52Posts
  • 3Oplossingen
  • 6Likes
***Blackberry storing lijkt verholpen te zijn. Iedereen word aangeraden zijn batterij eruit te halen en terug te stoppen. Schijnbaar doet ping & internet en dergelijke het weer***
Chris
Expert topicstarter
Expert
  • 689Posts
  • 17Oplossingen
  • 23Likes
Blackberry peeps,

Jullie hebben het vast al eerder gelezen dan dat wij het op het Forum hebben, maar hier is de press release van Blackberry.

Er gaat dus vanuit RIM een compensatie komen.

Klik hier voor de info van RIM
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic