Samm005

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Blackberry Internet Service werkt niet goed. (BB Torch 9800)

Hallo,
 
Ik ben nu voor bijna 1 jaar in het bezit van een BB Torch 9800 + BIS. Heel leuk en fijn toestel (zowel touch screen en toetsenbord).
De laatste tijd merk ik dat het BB tekentje naast de 3G regelmatig verdwijnt. Dit vooral na het openen van bepaalde apps, zoals: ING.nl of NU.nl. Ik las hier een ander berichtje op het forum met eigenlijk precies het zelfde verhaal als het probleem wat ik dus heb met mijn BB. Het vervelende hiervan is dat andere functies zoals whatsapp, facebook enz. niet meer werken.
 
Ik heb de klantenservice gebeld van Vodafone en zij hebben mij geadviseerd om de batterij eruit te halen als deze nog aan staat. Na 15 min. er weer opnieuw ingedaan. (Helaas heeft niet gewerkt).
Ik heb een software update gedaan. (Helaas heeft ook niet gewerkt).
 
Als ik zie dat het BB tekentje naast de 3G weg is en ik wil dat mijn internetverbinding terug komt dan doe ik onderstaande stappen:
Ga naar opties Mobiel Netwerk, verander de Netwerkmodus naar alleen: 2G.
Hierna zal deze op een andere manier verbinding maken met internet. Na enkele seconden verander ik de Netwerkmodus terug naar: 3G en 2G. De BB maakt na enkele seconden weer opnieuw verbinding met 3G BB internet Service.
Erg handige manier om je internetverbinding snel weer terug te krijgen. Maar uiteraard hoort dit niet op deze manier. Zelf zoekt de BB niet snel opnieuw naar internetverbinding.
 
Iemand een oplossing om dit probleem toch op te lossen?
 
Groetjes,
Samantha
3 Reacties 3
Martin
Expert
Expert
  • 725Posts
  • 61Oplossingen
  • 97Likes
Hallo Samantha,
 
het klinkt alsof het probleem mogelijk door een slechte connectie met het netwerk te maken heeft, gezien de wisselende resultaten.
 
In eerste instantie moet je zien uit te vinden of het aan het toestel zelf ligt, of aan een andere factor.
 
Je geeft aan dat je het toestel al hebt geupdate, dus eigenlijk zou het geen software probleem mogen zijn.
 
Je kunt bij een Vodafone winkel een SIM-wissel uit laten voeren, om op deze manier de SIM-kaart als verdachte aan te kunnen wijzen of juist uit te sluiten.
 
Als een SIM-wissel je probleem ook niet oplost, zit er weining anders op om je BB op te laten sturen door Vodafone, onder vermelding van "Netwerkconnectiviteit".
Neem in dat geval wel even je factuur van de aanschaf mee naar de Vodafone-winkel. De reparateur bepaalt op basis daarvan of het onder garantie valt (wat neerkomt op binnen 2 jaar na aankoop). Mocht je de telefoon indertijd via Internet of telefonische verkoop hebben aangeschaft, neem dan even de pakbon mee, die voldoet in dat geval ook als aankoopbewijs.
 
Succes, ik hoop dat het snel opgelost kan worden.
Boyd

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb hetzelfde probleem sinds circa vorige week.
Als ik verbindingen herstel komen opeens mijn PING berichten binnen, maar 20 seconde later is het weer niet te gebruiken.
 
Ik heb de klantenservice gebeld en aangegeven hier niet blij mee te zijn. Ook heb ik mijn ontevreden geuit over het feit dat ik betaal voor Blackberry Internet Service en dat dit opeens niet meer werkt. Ander nadelig gevolg is dat mijn internetverkeer niet meer via de APN servers van Blackberry wordt gerouteerd, waardoor ik mijn eigen MB's zit te verbruiken. Lijkt me absoluut niet de bedoeling.
 
Ik heb ook de updates uitgevoerd (was niet nodig) en heb zelfs het toestel gewiped. Het was echter niet de oplossing.
Ook het opnieuw laten instellen van de netwerkinstellingen heeft niet geholpen.
 
Nu lees ik hieronder dat ik naar de winkel moet en dat hij misschien opgestuurd kan worden, mits je het aankoopbewijs nog hebt.
Ik vind dat belachelijk eerlijk gezegd. Op basis van mijn contract kunnen ze het imei nummer van het verkochte toestel zien en dit controleren met mijn toestel.
 
Maar ik wacht nog steeds op een gepaste oplossing.
 
Martin
Expert
Expert
  • 725Posts
  • 61Oplossingen
  • 97Likes
Boyd schreef:
 
Nu lees ik hieronder dat ik naar de winkel moet en dat hij misschien opgestuurd kan worden, mits je het aankoopbewijs nog hebt.
Ik vind dat belachelijk eerlijk gezegd. Op basis van mijn contract kunnen ze het imei nummer van het verkochte toestel zien en dit controleren met mijn toestel.
 
Maar ik wacht nog steeds op een gepaste oplossing.
 
Wat is dat toch met mensen die dat  vreemd vinden?
 
Wanneer je bij AH iets terug wilt brengen vindt men het normaal om een kassabon mee te nemen. Wanneer er een monteur voor een wasmachine is, vindt men het normaal om een factuur te tonen. Wanneer je kleiding bij C&A wilt ruilen neem je automatisch een bon mee......maar wanneer het om een telefoon gaat is dat niet nodig????
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic