Chris
Expert
Expert
  • 689Posts
  • 17Oplossingen
  • 24Likes

[Blackberry BloX] werkt niet, geen internet, ping, whatsapp

Blackberry gebruikers,

Wij als mods en admins hebben een verzoek aan jullie. Dit verzoek is om alle Blackberry BloX problematiek in één centraal Topic te houden.
Dus, eerst zoeken voordat je post. Er zijn meerdere topics over de problemen met Blackberry BloX.

We hebben een hele lading werk aan het verplaatsen en samenvoegen van Topics.

Thanks namens het Vodafone Forum Team!


174 Reacties 174
Blizz

Gedreven Liefhebber
  • 73Posts
  • 3Oplossingen
  • 2Likes
Bel even met klantenservice, ik zie dit probleem vaker voor komen, is er iets aan de hand Mods?
 
Grzz
 
Blizz
timrooijen

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Het is eindelijk opgelost 😄 bedankt voor de hulp, ik ben erg dankbaar! 
 
gr. timrooijen
MariskavHam

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste,
 
Sinds vandaag heb ik een Blackberry curve 8520 White (afgelopen weekend besteld bij Vodafone). Ik zag dat mijn internet blox het niet doet op de BB. Daarom heb ik opnieuw 20,00 opgewaardeerd om Blackberry blox aan te sluiten (sms: blackberry aan naar 4000) voor 12,50. Het opwaarderen is prima gelukt alleen als ik blackberry aan stuur naar 4000 krijg ik een antwoord sms met het volgende erin:
Op je huidige tarief kun je deze Vodafone dienst niet aansluiten. Bel 1200 en vraag naar een adviseur.
 
Weet iemand hoe ik dit kan oplossen!?
 
Groetjes.
marco-w

Gedreven Meedenker
  • 89Posts
  • 11Oplossingen
  • 5Likes
Hallo MariskavHam,

Welkom op ons forum.


Stuur me even een PM met je 06nummer dan ga ik achterhalen wat hier speelt......


groeten,

faelsendoorn

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Sinds zondag 3 juni 2012 duurt het in de avond ongeveer na 2200, 2230 uur heel erg lang voordat whatsapp en ping berichten verzonden worden via mijn BB Bold 9780. Ik zie dan dat rode klokje, vervolgens na een paar minuten een vinkje en dan weer na een paar minuten een d van deliverd of een 2e vinkje als het om whatsapp gaat.
Overdag is er geen probleem, maar in de avond is dat toch ook wel irritant.
Batterij eruit en opnieuw opstarten heeft geen zin gehad. Voor zover ik weet zijn er geen werkzaamheden in Amsterdam die de verbinding kunnen beinvloeden.
Iemand een idee hoe of wat ik kan doen zodat dit probleem is opgelost?
Blizz

Gedreven Liefhebber
  • 73Posts
  • 3Oplossingen
  • 2Likes
Misschien een rare opmerking of observatie maar, zijn de meeste mensen dan niet thuis en maken gebruik van het netwerk waardoor je dus vertraging of langzaam internet kan verwachten. Dit verwacht je natuurlijk meer in Amsterdam dan in Hoorn bijvoorbeeld, mods correct me maar als me gedachte gang hierover incorrect is.

Grzz
 
Blizz
faelsendoorn

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Blizz schreef:
Misschien een rare opmerking of observatie maar, zijn de meeste mensen dan niet thuis en maken gebruik van het netwerk waardoor je dus vertraging of langzaam internet kan verwachten. Dit verwacht je natuurlijk meer in Amsterdam dan in Hoorn bijvoorbeeld, mods correct me maar als me gedachte gang hierover incorrect is.

Grzz
 
Blizz
Nee, want voorheen had ik hier geen last van. Ik ben hier enigszins toch teleurgesteld in, dat er een vertraging is.
marco-w

Gedreven Meedenker
  • 89Posts
  • 11Oplossingen
  • 5Likes
Hallo Blizz en faelsendoorn,

Jullie hebben allebei gelijk, er zijn momenteel problemen met een aantal UMTS masten in Amsterdam.
Hierdoor kan overbelasting ontstaan, en dat kan dat in de avond tot meer problemen leiden als er meer
gebruikers op het data netwerk zitten.

Je deelt infeite het netwerk, en als er geen overbelasting is door storingen of dergelijk is er normaal voldoende
capaciteit, maar met de zelfde aantal gebruikers op een netwerk met problemen kunnen er problemen omtstaan.

Wat betreft de problemen met de masten, die moeten na donderdag verholpen zijn.

Groeten,


BiondW

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi BrownNese,

Het komt wel eens voor dat een sms later komt dan normaal. Hier kan een vertraging in zitten. Zodra je de bundel activeert zal direct je tegoed worden afgeschreven, dan kun je er ook vanuit gaan dat de bundel ook is aangesloten.

Wat Blizz zegt klopt, dit gebeurt de laatste tijd vaker dan normaal. Hier wordt aan gewerkt. Heb je trouwens zijn advies opgevolgd? Gebeld met de klantenservice? Om zeker te weten dat alles goed aangesloten is. Zo nee, kun je mij een PB sturen met je mobiele nummer, kijk ik het voor je na.
faelsendoorn

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Nou, heb er nog steeds last van. Is er geen oplossing hiervoor?
 
natasjadedeugd

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb dit probleem al meer gezien op het forum, maar nergens een duidelijk antwoord kunnen vinden.
Het probleem is dat mijn Blackberry internet het sinds een maand het grotendeels niet meer doet en nadat ik vandaag mijn software heb geupdate het helemaal niet meer doet.
 
Er staat 3G bovenin mijn scherm, maar geen blackberry tekentje. Bij servicestatus staat bij zowel Blackberry Internet Services als Blackberry Enterprise Services dat er geen verbinding is. Mijn internetbrowser doet het wel, maar apps zoals Facebook en Whatsapp doen het niet. 
 
Wat moet ik doen? 
Jess0301

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi, ik kan sinds een paar dagen geen internetpagina openen met mijn Blackberry, hij laadt eerst heel lang en als hij klaar is met laden (blauwe balkje is helemaal vol) blijft de pagina leeg, wat ik ook doe. Eerst kon ik nog wel Facebook via een app openen maar dat doet hij sinds vandaag ook al niet meer. Mail krijg ik nog wel binnen, dus het internet lijkt er niet volledig uit te liggen.Bij de verbindingen staat bij alles behalve 'Blackberry Enterprise Server' beschikbaar, heeft het soms hier iets mee te maken? Ik heb het toestel al een paar keer aan en uit gezet en ook de verbindingen laten herstellen, maar niets schijnt te helpen 😞 Ik wil graag weer van het internet gebruik kunnen maken aangezien ik er ook voor betaal. Hopelijk kan iemand mij helpen! Alvast bedankt 😉 Groetjes Jessica
DroidGuru

Gedreven Raadgever
  • 403Posts
  • 23Oplossingen
  • 44Likes
Hoi Jessica,

Vervelend dat je browser niet meer werkt. Dit kan meerdere oorzaken hebben.

Gezien het feit dat je mail ontvangt geeft aan dat de verbinding werkt.
Wat je kunt proberen is terwijl het toestel aan staat de batterij eraf te halen.

Dit noemen we een battery pull of accu pull.

Bij de verbindingen hoeft de Blackberry Enterprise Server niet aan te staan. Dit is alleen van toepassing als je mail, contacten, en agenda wil syncen.

DroidGuru

Gedreven Raadgever
  • 403Posts
  • 23Oplossingen
  • 44Likes
Hoi Natasja,
 
Als eerste een vraag. Als je dit probleem al meer hebt gezien, waarom open je dan een nieuw Topic over exact hetzelfde probleem?
Een Forum is juist bedoeld om ervoor te zorgen dat gebruikers zich onderling kunnen helpen.
 
Als iedereen voor zijn/haar probleem een Topic opent, verzuipen de mods hier met het sluiten en verplaatsen van berichten :8
 
Verder, ik ga je natuurlijk wel proberen te helpen al ben ik geen BB specialists. Hence the name 😉
Je geeft aan dat je BB internet het sinds een maand niet meer doet. Na een softwareupdate doet je BB helemaal niets meer.
 
Hm, erg lastig. Het lijkt er een beetje op dat je 2 problemen hebt.
 

  • Geen internet op BB
  • BB die deaud is
Internet op Blackberry
 
Dit is vaker een probleem. Mijn zusjes gebruiken allemaal BB prepaid van Vodafone. Iedere keer - aan het begin van de maand- klappen hun BBs eruit. Er gaat volgens mij wat verkeerd in de systemen bij Vodafone. 
 
Bel ze even. Ik denk niet dat men dit hier voor je kan nakijken.
 
Een BB niet niets meer doet na een update heeft waarschijnlijk met de software te maken.
In dat geval bestaat de kans dat het toestel ter reparatie aangeboden moet worden. 
 
Succes iig!
 
 
 
Jess0301

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Oke, heel erg bedankt! Ik zal het gelijk proberen 😉
boydjee

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb vandaag mijn blackberry blox geactiveerd, ik kreeg wel de sms van dat de blox actief zijn. Maar ik kan nog steeds geen whatsapp, ping, twitter of msn gebruiken.
 
PLS HELP !
Yasmina

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
hallo,
 
ik hebvandaag opgewaardeert en blackberryblox aangevraagd. ik heb ook een sms gehad dat het is voltooid. het probleem: ik kan WEL op internet/facebook en whatsapp, maar niet op ping en MSN? iemand uitleg??
 
bvd 
boydjee

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik kan nog geen eens op whatsapp, en heb het zelfde probleem 😕
Yasmina

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
dit is heel irriterend.. ik jkan nou met niemand contact opnemen! btw ik heb iets verkeerd vermeld, whatsapp werkt ook niet
boydjee

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik hoop dat er snel geantwoord word want ik betaal niet voor niks....
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic