SSchmidt

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Betalingsregeling niet nagekomen

Hi Vodafone, @Cecilia

Ik probeer het via deze weg nogmaals.

De afgelopen maanden heb ik helaas veel tegenslag gehad, waardoor ik mijn betalingsregeling niet kon nakomen. Nu wil ik graag een nieuwe regeling treffen, maar mijn verzoek wordt via de online optie steeds afgewezen.

Ik heb bij andere instanties een soortgelijk probleem gehad, maar daar kon uiteindelijk toch een oplossing worden gevonden.

Mijn eerdere regeling liep over 8 maanden, maar ik stel nu zelfs voor om het bedrag binnen 3 à 4 maanden af te lossen, aangezien ik eindelijk weer aan het werk ga. Toch lijkt Vodafone hier op geen enkele manier mee akkoord te willen gaan, waardoor ik nu ben afgesloten. Dit levert niet alleen problemen op voor mijn werk, maar brengt me ook in de risicozone van incasso – iets wat ik juist wil voorkomen.

Mijn vraag is daarom: is er écht geen enkele mogelijkheid om een nieuwe regeling te treffen? Ik probeer hier een oplossing voor te vinden.

Ik smeek jullie om hulp, want mijn omstandigheden zijn lange tijd niet optimaal geweest en ik probeer het juist te verbeteren.

3 Reacties 3
Judith
Community Moderator
Community Moderator
  • 101Posts
  • 26Oplossingen
  • 21Likes

Hi @SSchmidt wat akelig dat je de afgelopen periode tegenslag hebt gehad en het daardoor niet lukte om de betaalregeling na te komen. Uiteraard ben ik voor je gaan kijken wat de mogelijkheden zijn en zag ik ook dat je hierover al eerder contact met ons hebt gehad. Helaas moet ik bij het antwoord blijven dat al eerder is gegeven op jouw vraag of er een uitzondering mogelijk is; het is niet mogelijk om nogmaals een betaalregeling te treffen. Kom je er niet uit dan kun je contact opnemen met de afdeling Sociale Zaken van je Gemeente om te kijken of er schuldhulpverlening opgestart kan worden. 

SSchmidt
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hi @Judith,

Dank voor je antwoord. 

Ik begrijp dit alleen gewoon niet. Van de schuldeisers die ik heb zijn jullie de enige die niet mee willen gaan in een oplossing, behalve mijn persoonlijke situatie laten verergeren. De regeling liep voor 8 maanden. Ik geef nu zelfs aan dat ik eerder en meer wil aflossen, en zelfs dan gaat het dus niet. Hoe kan het nou dat Vodafone zo erg niet mee wilt gaan in het helpen van situaties.  (Je kan stellen dat een regeling treffen een oplossing is en de klant zich hier niet aan houdt, maar mijn persoonlijke situatie is gewoon niet zo simpel)

Schuldhulpverlening is drie stappen verder voor een situatie die door middels van een regeling opgelost kan worden.

Ik krijg het volledige bedrag nu niet betaald aan het eind van de maand -> incasso -> afsluiting en ik ben meerdere stappen verder waardoor het proces voor Vodafone en mij alleen maar meer kost.
Als ik nu een regeling kan treffen -> betaling bij Vodafone binnen -> beiden geen extra 'last' van incasso en kosten.

Ik snap de denkwijze gewoon niet. Ik probeer hier aan een oplossing te werken zonder nog verder in de problemen te komen.

Jos
Community Moderator
Community Moderator
  • 69Posts
  • 12Oplossingen
  • 28Likes

@SSchmidt dank voor je reactie. We houden hierin een heldere en eenduidige lijn aan waarbij we je 1x uitstel geven. Niet nakomen van een betaalafspraak is daarin dan een schending van de afspraak en is dit al de laatste strohalm om je diensten online te houden. Dat we hier geen 2e kans geven is een duidelijke grens in ons beleid. Dat jouw wens/voorstel een win-win situatie oplevert is duidelijk voor ons, daarin is geen flexibiliteit in. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic