gerard52

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Berichten lezen

Goedendag,
Stel ik ben in het buitenland en de BloX alles in 1 op reis staat op aan. Nu ga ik mijn e-mails lezen. Wordt dan de BloX actief? En wat geldt er als ik een smsje lees? Kost dit ook 2 euro of geldt dit alleen voor het verzenden?
Alvast bedankt voor je reactie.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Klopt helemaal, Gerard.

Je kunt eventueel je dataroaming uit zetten, op die manier kun je geen contact maken met het internet in het buitenland. Als je juist wel verbinding wilt, zet je hem uiteraard aan:)

Bekijk in context

3 Reacties 3
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hoi Gerard, de BloX geldt voor bellen, sms en internet. Hij activeert daarom bij alles waar je er zelf voor kiest om verbinding te maken. Dwz dat de BloX activeert als je:

• Zelf belt of een sms verstuurt
  • Gebeld wordt (en ook opneemt, als je hem naar de voicemail laat gaan activeert de BloX niet)
  • Je toestel een internetverbinding maakt (let op: dat als de roaming en dataverbinding aan staan kan hij dat ook zelf!)
Als je een sms ontvangt, dan kost dat niks en activeert de BloX ook niet. Want daar heb je zelf niks over te zeggen en je moet wel zelf kunnen bepalen of het je 2 euro kost of niet toch? 🙂
gerard52
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dank je wel Bas,

Het sms verhaal snap ik nu. Wat de ontvangst van emails betreft: die kan je pas ontvangen en lezen als je een internetverbinding hebt, toch?
:8

Groeten  
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Klopt helemaal, Gerard.

Je kunt eventueel je dataroaming uit zetten, op die manier kun je geen contact maken met het internet in het buitenland. Als je juist wel verbinding wilt, zet je hem uiteraard aan:)
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic