Wallgarden

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Berekening inflatiecorrectie

Het tarief mag met 10% verhoogd worden. Mijn tarief gaat van €17 naar €19.20 dat is volgens mij een verhoging van 12,94%. 
Hoe moet ik dat uitleggen?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3070Posts
  • 903Oplossingen
  • 1038Likes

Hi @Wallgarden, goedemiddag!

Op deze pagina vind je meer informatie over de inflatiecorrectie. Goed om te weten: de berekening wordt gemaakt over de maandelijkse abonnementsprijzen zonder kortingen, zoals bijvoorbeeld de factuurkorting of de extra korting die je krijgt als je ook Ziggo-klant bent.

Dit verklaart bij jou het verschil. De prijs van jouw abonnement (zonder korting) is € 22,- per maand. Over dit bedrag is de inflatiecorrectie berekend. 

Bekijk in context

2 Reacties 2
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3070Posts
  • 903Oplossingen
  • 1038Likes

Hi @Wallgarden, goedemiddag!

Op deze pagina vind je meer informatie over de inflatiecorrectie. Goed om te weten: de berekening wordt gemaakt over de maandelijkse abonnementsprijzen zonder kortingen, zoals bijvoorbeeld de factuurkorting of de extra korting die je krijgt als je ook Ziggo-klant bent.

Dit verklaart bij jou het verschil. De prijs van jouw abonnement (zonder korting) is € 22,- per maand. Over dit bedrag is de inflatiecorrectie berekend. 

Wallgarden
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dank voor je bericht.
Zoals je het nu uitlegt, klopt het. Vertel dat dan ook bij de faktuur.
 De abo prijzen zijn dus met 10% verhoogd, het maximale toegestaan. Echter de verhoging die de consument veelal betaalt is hoger. Die is dus “het haasje”, ofwel, zoals zo vaak, “de melkkoe” .

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic