Joos P

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Bereik in Schotland

Hoe kan het dat ik op sommige plaatsen in Schotland geen bereik heb en mijn man met Telfort wel?
Hij kan via Telfort een andere provider kiezen en ik kan dat niet met Vodafone.
Ik blijf juist bij Vodafone, omdat ze wereldwijd zitten en ik goed bereik wil hebben.
Kunnen jullie regelen, dat ik ook kan kiezen voor een ander netwerk ?

Inmiddels ben ik terug in Nederland, maar voor een volgende keer zou dat wel fijn zijn.
17 Reacties 17
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2187Likes
Hoi Joos P

Ik zie dat er nog niemand heeft gereageerd.
Je geeft aan dat je geen ander netwerk kon selecteren. Kreeg je een foutmelding?
Normaal gesproken zou je dit gewoon moeten kunnen met je telefoon. Wat voor toestel heb je?
Joos P
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik heb een Samsung S8.
Ik kreeg de melding, dat ik geen toegang heb tot andere providers
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2187Likes
Kun je mij vertellen wat je precies doorlopen hebt om deze melding te krijgen? (is dit bij netwerk operators geweest bij mobiele gegevens?
Het enige wat deze melding kan oproepen is namelijk het volgende:
- een blokkade in het toestel (bij oproepen buitenland)
- een blokkade in My Vodafone (website, bij het kopje profiel en dan instellingen)
- een blokkade via ons (bel hiervoor 1201 of 0800-0094
- een aanpassing zodat er alleen gebruik kan gemaakt worden in Nederland
Joos P
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Instellingen - Verbindingen - Mobiele Netwerken.
Roaming en bellen via 4G staat aan
Netwerkmodus op automatisch verbinden

1.Netwerken zoeken enz

2.Namen toegangspunten: netwerk selecteren en toevoegen en daarna kwam die melding
Joos P
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik kon alleen verbinding maken met vodafone UK.
Mijn man kon verbinding met met EE, 2UK, 3Uk en O2 en daartussen werd automatisch geswitcht
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2187Likes
Als je hem namelijk op handmatig zet bij netwerk operators (bij mobiele gegevens/netwerken, daarna zal hij pas gaan zoeken. Dit kun je ook hier in Nederland proberen. Zou je dit eens kunnen doen.

Hier in Nederland ga je een foutmelding krijgen als je met een ander netwerk probeert te verbinden. In het buitenland is dit niet het geval
Joos P
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Dat hebben we ook gedaan. We hebben echt alles geprobeerd.
Hier in Nederland krijg ik 4 providers. In Schotland kreeg ik alleen Vodafone UK
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2187Likes
Wat voor een toestel heb je? Het kan namelijk aan de frequenties evt liggen.
Joos P
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Een Samsung S8
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2187Likes
Een Samsung S8 werkt met de Europese frequenties.

Wat je zou kunnen doen is voor de zekerheid voordat je naar het buitenland gaat een simwissel doen of eens de internetinstellingen (apn resetten en opnieuw invoeren) (onder (instellingen - mobiele gegevens - namen toegangspunten)
Via deze link zie je wat je hier dient in te voeren.

Mocht dat niet helpen, dan zal er op het moment dat je in het buitenland bent, contact gezocht moeten worden met de klantenservice. Mijn collega's kunnen dan met je mee kijken hoe de aanmelding is op het netwerk, of er een blokkade op staat etc. Mochten ze het dan nog niet opgelost krijgen, dan dient er een onderzoek gestart te worden.
Joos P
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
De instellingen stonden wel goed, want ik had op diezelfde plek (in ons huisje), soms ineens 1-2 minuten internet.
Sms-en werden soms ook pas uren later in Nederland ontvangen.
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2187Likes
Dan is het denk ik echt een storing geweest of eventuele werkzaamheden.
Dit is helaas niet iets wat wij kunnen controleren (tenzij er bekend is, als er een landelijke storing is in een land).
Via 31 654 500 100 mag je als je er weer bent contact opnemen met mijn collega's zodat zij de aanmelding kunnen controleren etc.
Joos P
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Zo'n storing duurt toch niet een hele week.
En bij het volgende huisje was het hetzelfde: ook gedurende een week.
De huisjes lagen wel wat afgelegen
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2187Likes
Dit is afhankelijk van wat er aan de hand is, waar de netwerkpalen staan etc.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Joos P als je de volgende keer de simkaarten in beide toestellen wisselt dan weet je of het met het toestel te maken heeft of niet. Je toestel zou namelijk ook de andere beschikbare netwerken moeten kunnen vinden, ongeacht welke Nederlandse provider je hebt. Dat staat er los van.
Joos P
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Allemaal bedankt voor het meedenken.
Ik neem de suggesties mee voor de volgende keer
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2187Likes
Topic gesloten en gearchiveerd.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic