Gjgunnink

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Beltegoed verbruikt terwijl ik niet heb gebeld?

Hallo, ben net op pad geweest (mobiel mee) en zag bij thuiskomst dat er beltegoed is afgeschreven terwijl ik niet gebeld heb.

Kunnen jullie dat verklaren?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
John500

Liefhebber
  • 56Posts
  • 10Oplossingen
  • 10Likes

Als het om (kleine) bedragen gaat van Data gebruik, heb ik een oplossing hoe je die volledig kan voorkomen.

Uiteraard moet je eerst via de instellingen van je Smartphone Mobiele data uitschakelen, daarna moet je instellen dat je telefoon GEEN verbinding kan maken met het 4G netwerk, en zo instellen dat alles alleen via 2G verloopt.

Zo voorkom je dat er toch kleine hoeveelheden aan data kosten worden gemaakt, want via 4G, ook al heb je mobiele data uitgeschakeld glipt er altijd wel iets door, maar via 2G dus helemaal niet.

Dit zijn simpele handelingen die je zo kan uitvoeren.

Bekijk in context

6 Reacties 6
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @Gjgunnink 
Is het daadwerkelijk beltegoed of is het data?
Als het beltegoed is dan kan de verklaring zijn dat je per ongelijk tijdens het lopen op bellen hebt geklikt (kan best wel eens gebeuren). En als het bellen is geweest dan kan je het nummer ook terug vinden in je telefoon en anders in je My Vodafone onder je bel analyse.

Dus kijk eerst wat het is en kijk dan of je het zelf kan achterhalen. Laat nog even weten als je eruit bent.

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 1103Posts
  • 199Oplossingen
  • 333Likes

Hey @Gjgunnink . Heb je het mysterie al opgelost? 🙂

Gjgunnink
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bijzondere is dat ik vandaag de hele dag thuis ben, niet gebeld heb enkel gebeld ben en er toch weer bel te goed is af.

 

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Gjgunnink wrote:

Bijzondere is dat ik vandaag de hele dag thuis ben, niet gebeld heb enkel gebeld ben en er toch weer bel te goed is af.

 

Dan kan je toch in je My Vodafone app kijken waar naar gebeld is. Wat de kosten zijn en waaraan die kosten zijn gemaakt. Die kan je in de app opvragen bij je Tegoed en dan analyseer je tegoed. Daar moet dan toch ook een tijd, bedrag en nummer staan waar naar gebeld is. 

Of heb je misschien een prepaid kaartje? 
Dan is het waarschijnlijk geen beltegoed dat is afgeschreven maar een heel klein bedrag aan data. Want als je dan buiten bent dan gaat je mobiel data gebruiken en dat gaat van 1 tegoed af. Ook als je thuis zit en je hebt dan even slecht wifi dan zal die een beetje data pakken. En dat kost dan ook geld! 

Wie weet komen we er op deze manier uit 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 2912Posts
  • 841Oplossingen
  • 1013Likes

We moeten dit mysterie zeker kunnen ontrafelen @Gjgunnink. Van belang is om eerst duidelijk te krijgen of het inderdaad beltegoed betreft of kosten voor mobiele data. Wil je eens een kijkje nemen in jouw My Vodafone App zoals @Energieboy als tip gaf? We horen graag van je. 

John500

Liefhebber
  • 56Posts
  • 10Oplossingen
  • 10Likes

Als het om (kleine) bedragen gaat van Data gebruik, heb ik een oplossing hoe je die volledig kan voorkomen.

Uiteraard moet je eerst via de instellingen van je Smartphone Mobiele data uitschakelen, daarna moet je instellen dat je telefoon GEEN verbinding kan maken met het 4G netwerk, en zo instellen dat alles alleen via 2G verloopt.

Zo voorkom je dat er toch kleine hoeveelheden aan data kosten worden gemaakt, want via 4G, ook al heb je mobiele data uitgeschakeld glipt er altijd wel iets door, maar via 2G dus helemaal niet.

Dit zijn simpele handelingen die je zo kan uitvoeren.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic