opaulzen

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bellen naar Europese nummers met nieuwe RED abo

Hallo,

Ik heb afgelopen week (dus na 21-11-2016) mijn abo verlengt (RED, 5GB, onbeperkt bellen en sms).
Nu krijg ik bij dit abo 40 minuten bellen naar Europa. In de voorwaarden staat dat dit is om vanuit Nederland naar Europa te bellen. Er staat echter ook dat bellen en gebeld worden tijdens roaming in Europa (tenminste de genoemde europese landen) uit je bundel gaat.

Betekent dit dan dat als ik roam in Europa en bel naar een niet-Nederlands(Europees) nummer, dit uit mijn bundel gaat? En als ik niet roam (dus Vodafone NL) en ik bel naar een niet-Nederlands(Europees) nummer, dit van die 40 minuten afgaat?

Nu woon ik in een grensregio en kan ik thuis meestal makkelijk overschakelen naar Duits netwerk. Als mijn beredenering klopt kan ik dan dus beter overschakelen naar Duits netwerk als ik naar een buitenlands nummer moet bellen. Correct?

Met vriendelijke groet,

O. Paulzen
4 Reacties 4
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
"Er staat echter ook dat bellen en gebeld worden tijdens roaming in Europa (tenminste de genoemde europese landen) uit je bundel gaat. "

Het hangt er voorledig van af of dit alleen na nederlandse nummers is, of ook buitenlandse nummers.

Hopelijk kan iemand van vodafone hier antwoord op geven, ben zelf ook erg benieuwd
Thomas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 428Posts
  • 21Oplossingen
  • 17Likes
opaulzen , het is inderdaad precies zoals je schetst in je post. Wanneer je naar buitenlandse (Europese) nummers wilt bellen, dan kun je dit beter vanaf het Duitse netwerk doen. Hier heb je namelijk onbeperkt bellen (naar Nederlandse en andere Europese nummers). Vanaf Nederlands netwerk gebruik je de 40 minuten.

Via de volgende link kun je vinden wat er allemaal onder de Europese landen valt: Klik hier.
Kaya1

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dus concreet betekent dit dat ik met een Nederlandse Red of Black abonnement, onbeperkt naar alle voordellanden kan bellen mits ik niet in Nederland ben maar in 1 van de voordeellanden?

Dus onbeperkt bellen vanuit Duitsland naar Frankrijk, vanuit Belgie naar Turkije, vanuit Spanje naar Nederland, vanuit Italie naar Italie enz.?
Thomas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 428Posts
  • 21Oplossingen
  • 17Likes
Kaya1 , dit klopt inderdaad. Je hebt dan wel een RED of Black abonnement nodig aangesloten na 21 november.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic