jvandem

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Batterijproblemen na android update Xperia Z

Update: door

Vorige week heb ik mijn telefoon, zoals aanbevolen, geupdate naar Android 4.4.2 met Build 10.5.A.0.230.

Sindsdien is mijn accu binnen een paar uur leeg. Het batterij overzicht geeft aan dat Google Services 86% (!) van mijn totale batterijverbruik representeert. Mijn telefoon is praktisch onbruikbaar, ja ik best wel bellen maar daar heb ik m niet voor gekocht.

Is vodafone op de hoogte van deze problemen? Andere fora staan er vol over en Sony schijnt op de hoogte te zijn, maar er komt weinig nieuws naar buiten.
Vorige week heb ik mijn telefoon, zoals aanbevolen, geupdate naar Android 4.4.2 met Build 10.5.A.0.230.

Sindsdien is mijn accu binnen een paar uur leeg. Het batterij overzicht geeft aan dat Google Services 86% (!) van mijn totale batterijverbruik representeert. Mijn telefoon is praktisch onbruikbaar, ja ik best wel bellen maar daar heb ik m niet voor gekocht.

Is vodafone op de hoogte van deze problemen? Andere fora staan er vol over en Sony schijnt op de hoogte te zijn, maar er komt weinig nieuws naar buiten.
24 Reacties 24
kirsten1

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik baal dus echt nu, alles gedaan wat ik moest doen en nog steeds problemen...krijg nu weer een fikse rekening....en dat is het me niet waard...zojuist zelfs een sms dat alles wat ik nu doe extra geteld word etc....heb vorige week nog gebeld erover , ben er nu echt helemaal klaar mee...Ik ga zo weer bellen en kijken wat ik kan regelen om van alles af te komen, dus is zeker weten goedkoper als de rekeningen die ik nu krijg 😞

kirsten1

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
en dan bel je met vodafoon...U moet een brief schrijven hierover want dat gaat telefonisch niet meer vanwege foutjes hier.....O ja mijn volgende rekening word ruim 300 ,- euro.... Hier word je echt niet vrolijk van.... Goedkoopste optie word dus denk ik...toestel opsturen, een nieuw toestel kopen (want ik heb de telefoon echt nodig voor mijn werk) en dan maar afwachten.....
ArHu

Gedreven Liefhebber
  • 297Posts
  • 3Oplossingen
  • 28Likes
@kirsten1 , even voor de goede orde, je hebt een factory reset gedaan, alles geupdate en een paar dagen het toestel geprobeerd zonder allerlei apps te installeren en dan nog wordt het toestel heet?

Post eens een screenshot van je batterij verbruik (die met de balken screen on en wakker)

De meeste batterij-problemen op android worden veroorzaakt door geinstalleerde apps, mn batterij-sparende apps, taskkillers en optimaliseerders en facebook zijn batterijvreters, maar ook andere apps kunnen problemen veroorzaken. Heel zelden is het een bug in de google play services en nog zeldzamer defecte hardware....
kirsten1

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb het toestel retour gestuurd....hopenlijk vinden ze wat er aan de hand is...
Meerdere mensen (ook in de Vodafoonwinkel) hebben er al naar gekeken en niemand begrijpt het.
Het opsturen is dus mijn laatste optie geworden......
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Topic gesloten
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic