Jooyyxje

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Batterij iPhone 5 iOS7

Mijn batterij is - sinds ik IOS7 erop heb gezet, ongelofelijk snel leeg. Als ik hem in de ochtend uit de oplader haal, is hij voor 12 uur (terwijl ik af en toe w'app) al minder dan 40%.. 
En zojuist is hij van 32% ineens naar 14% gegaan terwijl ik alleen keek hoelaat het was. Zag m'n batterij zo verspringen. 
Nu is mijn vraag; ben ik de enige, of is m'n batterij nu ineens naar de klote (om 't maar even zo te zeggen)?
8 Reacties 8
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hoi Jooyyxje, welkom op het forum. Gezien de meldingen die je over het internet verspreid vind ben je duidelijk niet de enige (zie bv hier)

Ik denk alleen niet dat je batterij kapot is. Enerzijds zitten in een nieuw besturingssysteem vaak allerlei nieuwe opties. Nieuwe opties = meer werk voor je telefoon = een minder lange accuduur.
Dat valt opzich wel te verwachten, maar dat zou eigenlijk alleen een klein beetje moeten zijn (en als je wilt zijn vaak de nieuwe functies ook weer uit te schakelen). Zo extreem als dit zou het in ieder geval niet moeten zijn.

Ik zou eens hier mee beginnen:


  • laat je telefoon helemaal leeg gaan
  • laad hem in één keer, liefst zonder hem te gebruiken, helemaal op (bv 's nachts)
  • herhaal minimaal 1x (bv de volgende nacht)
Vaak is het namelijk zo dat bij het installeren van een nieuw besturingssysteem of een grote update de registratie van de batterijlading niet meer helemaal correct is. Vaak is dat zo al op te lossen. 0% valt namelijk niet verkeerd te registreren 😉

Blijf je dan rare dingen merken, dan moeten we het ergens anders gaan zoeken en kan bv iOS7 nog eens opnieuw installeren (liefst met volle batterij) nuttig zijn.


Zijn er trouwens meer mensen met deze ervaring en misschien andere nuttige tips of aanvullingen? Laat ze dan vooral horen 🙂
Jooyyxje
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dit las ik online en heb ik dan ook 3 dagen gedaan, en eigenlijk ben ik er dus - zoals je last in mijn post, helemaal niets mee opgeschoten. 
Ik had inderdaad al verwacht dat m'n batterij sneller leeg zou zijn door die nieuwe iOS, maar zo snel had ik niet gedacht want dan kan ik wel 5 externe batterijen erbij gaan halen.. 
 
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Ok, goed bezig 🙂 Ik zou als volgende stap een herstel via iTunes doen, en opnieuw updaten.
Ik heb begrepen dat de servers van Apple de eerste dag/dagen nogal stonden te stomen van alle druk. Het zou kunnen dat de update bv een keer onderbroken is en niet helemaal lekker is verlopen. Resetten & updaten kan dan de oplossing zijn.
Jooyyxje
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik ga het even proberen en dan zal ik laten weten of het heeft geholpen of niet! 
Jooyyxje
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Nou ik heb gisteren m'n iPhone herstelt en opnieuw IOS7 erop gezet. Toen had ik maar besloten om mijn telefoon niet meer te gebruiken en dus in de oplader (want hij was compleet leeg). 
Vanmorgen haalde ik hem uit de oplader en sprong hij direct van 100% naar 83%, volgens mij klopt dat niet geheel. 
 Oh en net - zo'n paar minuten geleden - was mijn telefon ineens uit.. er gaat iets niet geheel goed. 
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Hmm, dat lijkt dan inderdaad niet helemaal goed te gaan. Ken je meerdere mensen die dezelfde ervaring hebben? Of ben je echt de enige met dit probleem?

Als het echt een probleem is met de software dan denk ik dat er wel meerdere mensen zijn met dit probleem (zoals je ook al kunt zien in de link die Bas doorstuurde) en dan zal er uiteindelijk wel een oplossing voor komen door middel van een update.. Maar het zou eigenlijk niet mogen gebeuren dat je iPhone meteen van 100% naar 83% springt zodra je de telefoon van de lader haalt. Heb je jouw iPhone hersteld en daarna meteen een reservekopie teruggezet? Of gebeurde dit nadat echt alle apps van het toestel waren verwijderd?
Jooyyxje
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Nee alle apps waren echt eraf en heb pas daarna eigenlijk mijn reserve kopie erop gezet en heb daarna mijn telefoon ook niet meer aangeraakt zodat hij gewoon kon opladen en dus snap ik eigenlijk niet waarom hij nog steeds zo snel leeg gaat.
Nou ja, de iPhone 4S van een vriendin van mij gaat ook belachelijk snel leeg, maar die ging sowieso al sneller leeg dan mijn iPhone 5 batterij. Maar nu is er weinig verschil meer tussen de batterij van haar iPhone en de mijne. 
Is het slim als ik langsga in een Vodafone winkel en het uitleg? 
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Het kan helpen ja, maar mijn collega's in de winkel mogen geen reparaties uitvoeren aan apple toestellen. Die moeten door ons worden opgestuurd naar de reparateur en meestal naar Apple.

Ik zou nog één ding proberen: herstel nog een keer naar de fabriekssettings, update naar iOS7 maar zet je reservekopie nog even niet terug. iTunes maakt namelijk letterlijk een één op één kopie van je toestel. Het gebeurt daardoor wel eens dat met het terugzetten van de reservekopie, ook de fout terugkomt (handig huh? :P)

Als zonder reservekopie terugzetten het probleem ook niet verdwijnt, dan kun je nog proberen of je met iOS6 hetzelfde merkt. Is dat niet zo, dan zou ik even wachten tot de eerste patch voor iOS7 uitkomt voor je weer update. Dan speelt jouw toestel gewoon niet goed samen met iOS7.

De andere optie is dan nog om je toestel naar de winkel te brengen, maar dan ben je het een tijdje kwijt.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic