SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes

Back to the 90's?

Zullen we nog eens even terugkijken naar die mooie jaren 90 ;)?

Denk aan die Nokia telefoon wat natuurlijk het begin was van de mobiele telefoon voor die tijd was dat natuurlijk een smartphone. En later nog eens een kleurenscherm hoe mooi was dat en iedereen wou het gelijk! Nu jij: wat had jij van elektronica en de technologie in die tijd?
(Apps waren er nog niet)

Of de muziek die totaal veranderde en die we nog elke dag kennen. Wat waren jou favoriete hits van dat moment?

En de virtuele bril die helaas niet doorging en het er doodstil aan toe ging maar nu weer in leven is en er duidelijke ontwikkelingen erover zijn.

En natuurlijk Windows 3.0 3.1 kwamen uit in het begin en hierna volgde Windows 95! Hadden jullie al een beest van een computer (in die tijd natuurlijk).

Maar goed naast het positieve van de jaren 90 waren er ook helaas nare of negatieve dingen eraan... niet iedereen had dat.

En? Hoe zat die tijd bij jou?
47 Reacties 47
Desiree-

Raadgever
  • 397Posts
  • 12Oplossingen
  • 53Likes
Zie toevallig nu dit topic. Jeetje... de jaren '90. Voor mij waren de jaren '90:
- Disney Festival en heel vroeger zelfs Tiktak
- Flippo's
- de Spice Girls
- de Tamagotchi (en inderdaad je moeder dwingen om die goed op te voeden, want op school was hij al vrij snel verboden)
- Pokémon
- buiten spelen.. iets wat je tegenwoordig helaas niet meer zoveel ziet als vroeger
- De Hitzone CD's, ik heb geloof ik de eerste 25.. daarna ben ik afgehaakt
- Het opnemen van lievelingshits via een cassette bandje
- Videobanden
- Walkman

Dat zijn even de eerste dingen die me zo invallen. Er zullen er vast nog wel een hele hoop meer zijn! 🙂 Leuk om dit zo allemaal terug te lezen.
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
Eigenlijk beschrijft dit filmpje mij hele jaren 90:
https://www.youtube.com/watch?v=u7K5k_4ZBnk
Desiree-

Raadgever
  • 397Posts
  • 12Oplossingen
  • 53Likes
NetwerkFreak leuk dat filmpje! Dat zorgt inderdaad nog voor meer herinneringen. Die jojo ook.. haha! Hoe stoer was je vroeger als je hem kon laten 'spinnen' en dat dan zo lang mogelijk uiteraard.
SamsungExpert
Super Expert topicstarter
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Net buiten de 90's maar wie herinnert Windows XP nou niet :(. Het was mijn 1e OS, zelfs op school werd gebruik gemaakt van Windows 2000. Dus leerde eerste XP en dan 2000 (hehe). Vooral de installatie/Startup van Windows XP, was magisch >> https://www.youtube.com/watch?v=oNXzMBA9VU4 😞

Beschik gelukkig nog over een installatie CD van Windows XP.
Sietske
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1394Posts
  • 51Oplossingen
  • 59Likes
Leuk om dit topic weer wat nieuw leven in te blazen SamsungExpert!

Haha Windows XP was in mijn ogen behoorlijke fancy 😉 Alles zag er meteen een stuk mooier uit.

Wat mij nog heel goed in bijgebleven in het inbellen op internet. Dat duurde soms behoorlijk lang en dat geluid erbij was legendarisch 😉
Daarnaast hield ik me vooral bezig met:
- Knikkeren (zo had je bonken, dat waren die grote toch? En de rest van de namen kan ik me écht niet meer herinneren haha)
- Flippo's (allemaal verzamelen in die mappen)
- De Furby (die wilde ik heel graag, maar m'n ouders hadden dat liever niet)
- Tamagotchi inderdaad.. Hoewel ik die heel er snel zat was
- Jojo's (volgens mij waren die toen ik een jaar of 11 was helemaal een hit!)
- Mijn eerste discman (kan me nog goed herinneren dat ik één van de eerste van mijn vriendinnen was die zo'n ding had)
- Krassen op je lievelings CD.. balen!
- En zoals hier ook al genoemd is: de hele middag bij de radio zitten om je favoriete nummers op te kunnen nemen. Ergernis: Er werd áltijd doorheen gepraat.
SamsungExpert
Super Expert topicstarter
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
De laatste baby generatie uit de jaren 90 is al geen kind meer, helaas. Uitgestorven gelukkig niet ;). Maar wel een van de laatste en mooiste periodes.

Wat dacht je van de internetsnelheid, je foto werd lijntje bij lijntje ingeladen :p.

Volgens mij liggen mijn knikkers nog thuis, kom je een potje spelen Sietske? Haha 😄
Sietske
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1394Posts
  • 51Oplossingen
  • 59Likes
Voor ons zeker één van de mooiste periodes. Die kinderen van nu kunnen zich daar vast niet veel bij voorstellen.
Als we het nu zouden doen met de internetsnelheid van toen, werd menig internetgebruiker gek 😜

Hahaha top idee SamsungExpert, ik hoop dat je tegen je verlies kunt.. 😉
Anonymous
Niet van toepassing
Hier op kantoor liggen ook nog knikkers (laatst in één training nodig gehad ????????????)
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic