mafodes

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Audio streamen Samsung A5 2016

Luitjes... Bij mijn oude toestel, de Samsung S5 mini zat een functie dat ik vanuit de standaard muziek speler de muziek kon streamen naar mijn receiver. Daarvoor zat er bovenin het scherm een fijn knopje dat feilloos werkte.

Bij mijn nieuwe A5 echter, zit dat hele knopje niet meer en streamen gaat via heel veel omwegen en alleen met complete playlists. Wat ik dus soms niet wil...
Wat kan ik doen om gewoon weer heel simpel mijn muziekjes te streamen naar de Denon receiver?
14 Reacties 14
Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
Hoi Mafodes, welkom op ons forum :).
Bij sommige toestellen zie je het ’stream’ icoontje, bovenin het scherm inderdaad niet. Indien dit icoontje niet wordt weergegeven, tik dan op het delen icoontje en tik vervolgens op ‘afspelen op apparaat’. Het delen icoontje ziet zo uit:

mafodes
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo Astrid, bedankt voor de reactie.
Dat delen knopje is er dus ook niet. dat stond vroeger idd rechts van de stream knop.
Maar in mijn versie op de A5 2016 (Versie: 16.1.63-24) wat volgens de app zelf de laatste, meest actuele versie is, zit deze functionaliteit dus niet (meer). Persoonlijk vind ik dat een enorm gemis 😞

Ik blijf dus open staan voor oplossingen!
Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
Ik heb even geen andere tips. Misschien weet SamsungExpert hier iets over?
Anonymous
Niet van toepassing
Heb je de mogelijkheid om de app eens opnieuw te installeren, en heb je eventueel in de app de mogelijkheid om te koppelen onder de instellingen met het device?

Thomas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 428Posts
  • 21Oplossingen
  • 17Likes
mafodes , heb je misschien wat aan de tip van Steven-?
mafodes
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Excuseer de verrtaging.
Nee, helaas heben de geboden oplossingen niet geholpen. Ik heb de laatste versie van de Samsung music player vermoedelijk en een re-install leverde hetzelfde resultaat op.
😞
mafodes
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Koppelen behoort niet tot de opties. Delen gaat, maar dan alleen naar bv Whattsapp etc.. Niet naar de receiver bv.
Anonymous
Niet van toepassing
En als je bijvoorbeeld een andere musicplayer gebruikt en dan gaat streamen. Lukt het dan wel?
En de reciever heb je neem ik aan gekopppeld op het Wi-Fi netwerk? Zorg er dan voor dat je ook verbonden bent met het Wi-Fi netrwerk voordat je gaat streamen.
mafodes
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
De Receiver is niets aan veranderd. Die is gewoon altijd al bedraad op het netwerk geweest.
Geen idee of er andere players zijn die de functionaliteit hebben. Ik zal er eens naar zoeken....
Anonymous
Niet van toepassing
Ik zelf gebruik zelf mijn standaard muziek app in combinatie met de Samsung speaker R5. kan daar mee mijn muziek gewoon streaken zodra ik er mee koppel. verder heb ik het icoontje van streaken ook niet in beeld staan.
mafodes
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bedankt voor je reactie... Geod om te weten dat zoiets werkt. Echter denk ik dat je je ook kunt voorstellen dat ik geen portable speaker ga kopen als ik een Class-A receiver heb staan met bijbehorende speakers waar het altijd mee gewerkt heeft en nu plotseling bij de nieuwe telefoon niet meer 🙂
mafodes
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik ga eens op zoek naar een oude versie. Iemand een idee hoe ik de huidige versie safe kan verwijderen? Via instellingen kan ik hem alleen stoppen, niet verwijderen.
Anonymous
Niet van toepassing
Kan me goed voorstellen dat je inderdaad geen losse speaker gaat kopen 🙂
Normaliter kun je de app verwijderen via de Google playstore of via de apps. je zult dan echt op APK moeten gaan zoeken. schrijf wel even voor de zekerheid de versie op die je nu hebt.
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Topic gesloten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic