dirkmeulendijks

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Android update Galaxy S5 Plus SM-G901F

Hallo,

Weet iemand wanneer de android 5.0 update wordt verwacht op de Galaxy S5 Plus(SM-G901F)?

Alvast bedankt.
Gr. Dirk
132 Reacties 132
Anonymous
Niet van toepassing
Laat je het ons weten Rick_Blaine of het dan soepel loopt?
Rick_Blaine

Stamgast
  • 124Posts
  • 0Oplossingen
  • 31Likes
Steven- jazeker
Brian1979

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
steven

Ik was het zo beu, warmte van telefoon, traagheid en snelle leegloop van batterij dat ik gisteren zelf KitKat er weer op heb gezet. (fabrieksinstellingen werkte helaas ook niet).
Overigens geen root nodig!

Had helaas geen backup gemaakt maar gelukkig is alles in de cloud opgeslagen 🙂

Ben in ieder geval weer happy, maar zal hem niet meer gaan updaten.
Krijg vanuit mijn vriendenkring ook het verzoek om de oude KitKat er weer op te zetten daar deze met dezelfde problemen te maken hebben.
Anonymous
Niet van toepassing
Hey Brian1979

Thnx voor je feedback. Ik ga dit zeker intern bespreekbaar maken. Zodat mijn collega's hiermee verder kunnen.
Wel goed om te lezen dat het terug zetten naar kitkat is gelukt. Kun je me eventueel vertellen hoeveel vrienden hier van last hebben?
Rick_Blaine

Stamgast
  • 124Posts
  • 0Oplossingen
  • 31Likes
Twee dagen na de factory reset zijn dit mijn -voorlopige- conclusies:

  • De temperatuur van mijn toestel blijft normaal, batterij lijkt wel iets sneller leeg te gaan maar niet binnen een paar uur ofzo
  • De home knop reageert soms nog wel wat trager dan ik gewend was, moet soms 2 keer drukken (ja, S-voice app heb ik uitgeschakeld)
  • Spotify onthoudt de volgende dag niet welk nummer er gespeeld werd als de telefoon 's nachts uitgezet is geweest (zoals ik altijd doe). In plaats daarvan begint de telefoon muziekspeler automatisch mijn ringtone (mp3) af te spelen omdat mijn autoradio op Auto play staat. Voorheen werkte dit wel gewoon. Waarschijnlijk een Spotify / Lollipop bug? Het schijnt vaker voorgekomen te zijn bij Spotify
  • Apps updaten 's ochtends niet automatisch als ik de telefoon heb aangezet. Automatisch updaten staat wel aan natuurlijk. Dit werkte bij Kitkat wel. Maar mijn Nexus 10 met "schone" Lollipop heeft hetzelfde euvel, dus wellicht een Lollipop "feature"

Rick_Blaine

Stamgast
  • 124Posts
  • 0Oplossingen
  • 31Likes
Wat ik vanochtend nog tegen kwam: Ik had mijn telefono vannacht uitgeschakeld staan en aan de lader. Ik werd op een gegeven moment wakker en omdat het groene LEDje zo fel was heb ik de lader eruit getrokken. Een paar uur later, toen ik opstond, deed ik hem aan en toen stond mijn accu op 91%... Terwijl hij de hele tijd uitgestaan heeft. Dus de calibratie van de accu is niet op orde? Dit probleem had ik voor de update niet. Ik zal eens gaan zoeken hoe ik die accu kan calibreren (of weet iemand hier dat toevallig?).
Brian1979

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
He steven,

Excuses voor de late reactie maar het gaat om in totaal 3 vrienden ook met de S5.
Niet iedereen heeft immers dezelfde telefoon. 2 heb ik er inmiddels zelf al van om moeten zetten en ze zijn er zeer content mee.

De 3e heeft geen vertrouwen in mij denk ik want die wil het zelf gaan doen 🙂
Anonymous
Niet van toepassing
Thnx voor de feedback Brian1979 en Rick_Blaine
Ik ga dit intern doorgeven. Hopelijk kunnrn ze hier iets mee.
Rick_Blaine

Stamgast
  • 124Posts
  • 0Oplossingen
  • 31Likes
Graag gedaan Steven- !
Nog even over die accu: Afgelopen nacht heb ik hem gewoon uitgeschakeld de hele nacht aan de lader laten hangen, zoals ik meestal doe, en toen stond hij wel op "100%" (dat scherm met die groene batterij). Toen ik hem inschakelde was het ook nog 100%. Dus de accu is wel goed gecalibreerd denk ik. Maar het is toch raar dat hij vorige keer zoals ik beschreven had gewoon 9% verlies had terwijl hij uitgeschakeld zonder lader erin naast mij lag voor een paar uurtjes. Ik hou het in de gaten.
Anonymous
Niet van toepassing
Dat is inderdaad apart. Zodra je nog iets merkt Just Let us know Rick_Blaine
wicman

Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Mijn bevindingen tot nu toe met de lollipop 5.0.2 update:

Ik vond de rom erg laggy en in vergelijking met de kitkat rom was mijn batterylife echt erbarmelijk.
Na enig zoek en speur werk heb ik nu voorlopig de lag eruit en is mijn batterylife verbeterd, maar nog niet zoals bij kitkat.

Wat heb ik gedaan?

Als eerste dat nutteloze S-Health uitgeschakeld, scheelt enorm in batterylife en gebruik ik nooit.
Als tweede een wipe cache partition uitgevoerd, daarna was alle lag verdwenen en nam mijn batterylife nog wat toe.

Tot nu toe raad ik mensen aan om de update niet uit te voeren.
Buiten het feit dat je kan zeggen dat je Lollipop op je toestel hebt staan voegt het niets wezenlijks toe en lever je batterylife in en loopt je toestel zeker niet soepeler dan op Kitkat.
Rick_Blaine

Stamgast
  • 124Posts
  • 0Oplossingen
  • 31Likes
wicman Ik ben het grotendeels met je eens. Samsung heeft de Lollipop experience wel een beetje om zeep geholpen. Op mijn Nexus 10 vind ik het beter geslaagd.
Overigens heb ik een heel lijstje apps uitgeschakeld, niet alleen S-Health maar ook S-Voice en diverse andere Samsung apps. Ook de apps van Vodafone zijn zoveel mogelijk verwijderd of uitgeschakeld (sorry jongens). De batterijduur is voor mij acceptabel maar zeker niet beter dan bij Kitkat.
Als ik ooit de moed heb verzameld dan ga ik misschien weer eens rooten en een andere Rom erop gooien. Hoewel dat niet altijd een verbetering bleek in het verleden bij andere telefoons.
Eerst maar eens wachten of er nog een update komt naar 5.1.1, die staat inmiddels ook op mijn Nexus 10.
wicman

Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Ik ben nog steeds niet echt gewent aan touchwiz van Samsung.
Ik heb voorheen altijd een HTC gehad, al vanaf de tijd dat HTC nog Qtec heette.
Ben overgestapt omdat HTC toestellen ging bouwen waarbij je niet meer gewoon de batterij kon uitwisselen.
Nu begint Samsung daar ook al mee, wordt nog moeilijk om straks een toestel te vinden wat me aanstaat.

Dat rooten schrikt me niet af, evenals S-off maken van HTC's, zelfs niet als je ze moet Hot-wiren zoals bij de HTC Sensation.
Ik hoopte alleen op een verbetering, zeker omdat Samsung bij de S5 de 5.0 heeft laten voorbij gaan.
Ik lees helaas veel slechte ervaringen over de lollipop update, niet alleen op samsung toestellen.

Helaas ben ik weer zo stom geweest om me er pas in te verdiepen toen ik de update al had uitgevoerd. 🙂
Ik ben ook te makkelijk te verleiden tot een update hahaha.
Rick_Blaine

Stamgast
  • 124Posts
  • 0Oplossingen
  • 31Likes
Ik was ook van de HTC tot ik de One X had, daarmee zoveel ellende gehad dat ik bezwoer om nooit weer eentje te nemen. Ik zit ook al na te denken over de opvolger van deze S5, het zal niet gemakkelijk worden om iets te vinden waarbij de batterij zelf te vervangen is. Gelukkig heb ik de S5 nog maar net, dus als het goed is nog bijna 2 jaar te gaan.
Anonymous
Niet van toepassing
Ik ben nog steeds een Htc fan, tot nu toe nooit problemen. Ben nu aan het wachten totdat de htc one m9+ bij vodafone uitkomt 🙂
wicman

Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Ben inmiddels achter de echte schuldige voor de battery drain. Het is de unified deamon. Is een app die de updates verzorgd voor de weer, beurs en nieuws widget op je toestel. Schakel je deze uit dan doe je weer gewoon twee dagen met je batterij. Wel kun je problemen krijgen met je widget voor het weer, de beurs of het nieuws. Ik gebruik die niet, dus heb geen enkel probleem ondervonden met het uitschakelen. Ik ben wel blij dat ik niet hoef te downgraden naar KitKat.
Rick_Blaine

Stamgast
  • 124Posts
  • 0Oplossingen
  • 31Likes
Bedankt, ik heb hem meteen uitgezet.
wicman

Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Laat even weten of het bij jou ook werkt. Ben vanmorgen om 08.00 uur van de lader gegaan en zit nu nog op 68 % heb de hele dag nog foto's gemaakt in Phantasialand ook!
Rick_Blaine

Stamgast
  • 124Posts
  • 0Oplossingen
  • 31Likes
Doe ik. Ik zit op 28% sinds vanochtend. Inclusief een klein uur navigatie, ruim een uur Spotify via 4G en bt naar de autoradio en wat browsen en een kort telefoongesprek. Maar dit is voor mij uitzonderlijk, meestal zit ik nu rond 40%
Rick_Blaine

Stamgast
  • 124Posts
  • 0Oplossingen
  • 31Likes
Ik zit nu op 51%, weliswaar niet gebeld vandaag maar het is een stuk beter dan gisteren. De rest van het gebruik is vergelijkbaar met gisteren.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic