Spriety

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Android Lollipop (5.0) aangekondigd voor Samsung Galaxy S5. Wanneer krijg ik 'm?

Wanneer komt de al in uitrol zijnde Android Lollipop (5.0) (Dat zou dan G900FXXU1BNL9 zijn?!) voor de Vodafone branded Samsung Galaxy S5 ?
Hij zou er al moeten zijn!

Huidige specs :
Model SM-G900-F
Android-versie 4.4.2
Baseband-versie G900FXXU1ANG8
Kernelversie
3.4.0-2089850
dpi@SWDD3917 #1
Fn Sep 12 13:16:08 KST 2014
Buildnummer KOT49H.G900FXXU1ANI3
Status SE for Android
Enforcing
SEPF_SM_G900F_4.4.2_0034
Thu Dec 04 18:42:47 2014

Bveiliging softwareversie (Bveiliging staat er echt, is geen typefout!)
MDF v1.0 Release 3
VPN v1.4 Release 1
98 Reacties 98
Anonymous
Niet van toepassing
Hey@RolfAa,

Helaas is je toestel dan niet Vodafone Branded

Groetjes Stevied86
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
@RolfAa ik raad je ook aan om af en toe even (mocht je Twitter of Facebook gebruiken) via@Samsung_NL en @SamsungMobileNL het in de gaten te houden, tevens kun je dit ook zelf doen door te kijken via OTA en Samsung Kies.
JasperDre

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo,

Aangezien er al veel bekend is over Android 5.0 voor de Galaxy S4 en 5, vraag ik mij af wanneer de release voor de I9515(galaxy s4 Value edition) toestellen vrijkomt. Is dit al bekent?

Met vriendelijke groet,
JasperDre
Anonymous
Niet van toepassing
Het@Jasperdre,

Helaas heb ik er nog niks over voorbij zien komen.
Wanneer dit gaat gebeuren durf ik je ook niet te zeggen.
Het beste kun je hiervoor www.androidworld voor volgen. Hier komt voor elk toestel de updates voorbij.

Zoals je waarschijnlijk al weet als de update gemaakt wordt gaat hij als hij klaar is naar Samsung. Zij zullen dan hun aanpassingen doen om vervolgens de update door te spelen naar de provider zodat in dit geval Vodafone de aanpassingen kan doen. De laatste is alleen voor Vodafone rooted devices.

Groetjes stevied86
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
De enigste toevoeging die ik nog even kan geven @JasperDre is dat en Galaxy S4 update naar 5.0 in Engeland aan het uitrollen is, het is niet nog niet bekend wanneer deze update Nederland bereikt.
Er wordt gezegd dat het en paar weken nog zal gaan duren, mocht je toestel nou branded zijn zal het iets langer duren.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hoi @Denies90 , je gaf eerder aan dat je de Samsung Galaxy S5 Plus hebt. Klopt dat? In dat geval kun je beter het bericht in een topic plaatsen dat gaat over de Galaxy S5 Plus (of een nieuwe aanmaken als er nog geen is). Dit topic gaat alleen over de Galaxy S5.
Doug

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Wanneer geeft Vodafone de software upgrade naar Android Lollipop voor de Samsung S5 ?
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi! @Doug ,

Die is al bezig met uitrollen/uitgerold, is je toestel branded (dus gekocht via de Vodafone winkel, telefonisch besteld of via de online webshop)? Of via en andere partij? Je kunt zelf ook updates controleren via: Instellingen > Over het toestel > Software update.
Doug

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi,
Toestel is nieuw gekocht bij Belcompany en android 4.4.4 staat erop. Update via toestel info geeft aan dat alles up to date is terwijl ik inderdaad lees dat Vodafone lollipop aan het uiteollen is. Vraag me af of dit in wellicht in fases gebeurt?
Anonymous
Niet van toepassing
Hey @Doug,

Dit gebeurt inderdaad in fases.
Je zult hier even nog geduld voor moeten hebben dus.

Groetjes stevied86
*moderator edit: tag gefixt*
robertweyn

Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Op internet is te lezen dat Vodafone de primeur heeft en branded en unbranded toestellen al in maart en april gaat updaten met Lollipop.

Klopt dit?
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hai @robertweyn ,

Inderdaad de branded update loopt al en is op te halen via bijvoorbeeld OTA.
Het is lastig te zeggen hoe het zit met unbranded toestellen omdat Samsung deze update pusht en niet Vodafone. Je zou dit eens kunnen navragen bij Samsung zelf.
Veenie2

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Vandaag de update lollipop op de s4 geīnstalleerd maar nu werkt het openen van een sms-je niet meer. Wat kan ik hieraan doen?
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hai!

Je bent zeker niet de enigste, ook ik heb inderdaad het probleem dat ik de SMSjes niet kan openen. Op dit moment heb ik er nog geen oplossing voor gevonden je kunt de cache even legen?
mbdigital

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoe kan ik zien of ik een Vodafone branded toestel heb ?
Ik heb mijn Note 3 gekocht bij Vodafone toen ik mijn nieuwe aboonnement afsloot bij Vodafone.
Is het "branded zijn" ergens in de instellingen te zien ?

En wat als het geen branded toestel is?
Wanneer komt de update dan ?
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi!

Je kunt via de bel app *#1234# kijken of VF tussen je CSC code staat als er PHN staat is je toestel afkomstig van Samsung.

Het is niet altijd even bekend wanneer je en update kunt verwachten dat is dus nog even afwachten.
waardd

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Codes welke in beeld komen zijn:
AP:N9005XXUGNH1
CP:N9005XXUGNH1
CSC:N9005PHNGNJ1

Wat betekend dit dan in dit geval?
Ik heb geen Vodafone logo bij start maar wel de telefoon bij vodafone besteld via internetsite vodafone.
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hej waardd,

Je toestel is niet Vodafone branded dat komt doordat er bij de CSC code PHN staat dus updates zullen via Samsung zelf gaan en dus niet via Vodafone.
Anya1606

Liefhebber
  • 25Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Na het lezen van bovenstaande regels weet ik nu dat ik dus ook geen Vodafone branded toestel heb.
Vreemd ik heb het in de Vodafone winkel met abonnement gekregen.

Hoe werkt het dan als je een opdate van Samsung zelf moet krijgen ?
Krijg je dan ook automatisch de update ??
Anonymous
Niet van toepassing
Hey Anya1606,

Normaal gesproken krijg je deze vanzelf. onder toestelinfo kun je telkens kijken of de update beschikbaar is. Tevens kun je dit ook doen via samsung kies.

Groetjes Stevied86
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic