marselaar

Meedenker
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Doorschakelen met voorwaarden actief met galaxy s5

Ik heb sinds kort een Samsung Galaxy S5 en bij elke uitgaande oproep krijg ik een meldingstoontje en het bericht "Doorschakelen met voorwaarden actief". Ik kan deze melding niet plaatsen. Via google kom ik een optie tegen die ik blijkbaar niet in het menu heb, bij Oproepen - Extra instellingen - Oproepen doorschakelen - Spraakoproep zie ik 4 keuzes en ik kan ze geen van allen wijzigen.

Wie weet de oplossing?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Friesian

Gedreven Raadgever
  • 143Posts
  • 6Oplossingen
  • 57Likes
Hallo marselaar,

Hier hoef je verder niets toe te doen, het houd alleen in dat indien nodig voicemail wordt gebruikt.
Zo lang je geen voicemailbericht afluistert heb je geen extra kosten.
Persoonlijk zou ik wanneer je niet gestoord wilt worden met telefoontjes (vergadering als voorbeeld) de telefoon op stil zetten.
Dan kun je later zien wie heeft gebeld en wie je dan terug belt.
kijk ook even op
https://www.vodafone.nl/support/toestel/voicemail.shtml


Groet,
Friesian

Bekijk in context

9 Reacties 9
Friesian

Gedreven Raadgever
  • 143Posts
  • 6Oplossingen
  • 57Likes
Hallo marselaar,

Hier hoef je verder niets toe te doen, het houd alleen in dat indien nodig voicemail wordt gebruikt.
Zo lang je geen voicemailbericht afluistert heb je geen extra kosten.
Persoonlijk zou ik wanneer je niet gestoord wilt worden met telefoontjes (vergadering als voorbeeld) de telefoon op stil zetten.
Dan kun je later zien wie heeft gebeld en wie je dan terug belt.
kijk ook even op
https://www.vodafone.nl/support/toestel/voicemail.shtml


Groet,
Friesian

marselaar
topicstarter
Meedenker
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes
Maar ik wil graag van dat vervelende piepje af bij elke keer als ik een telefoongesprek voer. Ik gebruik geen voicemail.
Friesian

Gedreven Raadgever
  • 143Posts
  • 6Oplossingen
  • 57Likes
Even een vraag, dat geluidje komt toch omdat je een sms (voicemail) ontvangt?
Bij instellingen van je telefoon, *geluid.... meldingen (berichten) op stil zetten.

Nadeel is wel bij sms, whatsapp ook geen geluid.
Dat piepjekan ik niet plaatsen.
Wanneer je voicemail uitzet dan zou dat ook helpen.....
https://www.vodafone.nl/support/toestel/voicemail.shtml


Groet,
Friesian


marselaar
topicstarter
Meedenker
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes
Nee, dat piepje komt omdat er een melding wordt gegeven: "Doorschakelen met voorwaarden actief", alleen aan het begin van een call. Ik heb voicemail al uit staan. Uiteraard ga ik mijn geluiden niet uitzetten. Als ik de opties voor doorschakelen bekijk (Oproepen - Extra instellingen - Oproepen doorschakelen - Spraakoproep), dan staan Doorschakelen indien bezet, bij geen antwoord en indien niet bereikbaar ingevuld (met onbekend nummer), maar ik kan die niet uitzetten, want dan krijg ik de melding Fout; kan doorschakelen niet uitzetten indien bezet. Wordt niet ondersteund door operator..
Gabriel

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb een prepaid sim die ik af en toe gebruik. Zojuist weer aangezet.
Ik kan er wel van bellen en SMS'n. Maar als ik het toestel/SIM bel krijg ik op de andere telefoons de melding: "Doorschakelen met voorwaarden actief" en wordt de oproep meteen beeindigd. SMS komen geheel niet aan. Op het toestel zelf heb ik gecontrolleerd maar staan alle doorschakelfuncties uit en ook de voicemail service zelf staat niet aan.
Ik heb ook het toestel uitgezet, SIM verwijderd 30 minuten gewacht en weer aangezet maar met hetzelfde resultaat

Hoe kan ik weer verbinding krijgen?
Friesian

Gedreven Raadgever
  • 143Posts
  • 6Oplossingen
  • 57Likes
Goedemiddag Gabriel

Is het mogelijk dat je een kruistest uitvoert, sim andere telefoon, andere sim jouw telefoon?
Om uit te vinden of het je sim is of er iets niet in je telefoon. Persoonlijk denk ik heel sterk dat de sim het probleem is, maar voor de zekerheid !

Groeten uit de groene provincie.
Friesian
Kyra
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 499Posts
  • 5Oplossingen
  • 49Likes
@Gabriel,

Is het nog gelukt met de tips die Friesian je gegeven heeft?
Friesian

Gedreven Raadgever
  • 143Posts
  • 6Oplossingen
  • 57Likes
Gabriel

Waar ik ook aan zit te denken is dat de telefoon is doorgeschakeld op een of andere wijze.
De kruistest is dan het allerbeste om meer te weten te komen.
Nadia
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 730Posts
  • 20Oplossingen
  • 70Likes
Gabriel aangezien je niet meer reageert neem ik aan dat het inmiddels opgelost is. Daarom sluit ik dit topic
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic