Onlangs werd ik gebeld door vodafone met de vraag of ik geinteresseerd was in een abonnementsverlenging. Ik wou graag een HTC One, liefst 64GB, maar anders wel een 32GB in combinatie met een red super 2-jaarsverlenging. Volgens de medewerker zou het toestel icm red super cat B (60 euro pm) gratis zijn. Ik vond dit een mooi aanbod. Ik had net al verlengd via studentmobiel en daar kost een HTC One 175(inc verzendkosten) icm red super cat A (55pm), 24 maanden * 5 euro = 120, dus via vodafone leek het uiteindelijk 55 euro goedkoper dan via studentmobiel. Omdat er nogal wat toestellen zijn met HTC One in de naam heb ik de medewerkster diverse malen expliciet gevraagd of het niet om de One X, S, V, SV, X+ of XL ging, maar echt on de HTC One, het nieuwe net uitgebrachte toestel van HTC, wat zij beaamde. Omdat het aanbod via vodafone beter leek heb ik mijn pre-order bij studentmobiel geannuleerd.
Enkele dagen later werd een pakketje geleverd, hoera mijn nieuwe HTC One zilver dacht ik en wat snel maar al snel werd ik teleurgesteld toen ik zag dat het om een HTC One X 16GB zwart ging.
Boos heb ik de klantenservice gebeld en die hebben de verlenging geannuleerd en gezegd dat ik het toestel moest terugsturen (iets wat me geld en moeite heeft gekost) en zij vertelde mij dat de HTC One helemaal niet geleverd kon worden omdat die nog niet in het systeem stond. Maar ik vind dat vodafone zich er hier veel te gemakkelijk van af brengt. De verkoopmedewerkster die de verlenging afsloot heeft mij er diverse malen op gewezen dat we telefonisch een contract aan het afsluiten waren, een contract wordt afgesloten tussen meerdere partijen waarbij alle partijen zich aan de afspraak moeten houden. Ik kan ook niet zomaar onder een contract met vodafone uitkomen dus vodafone ook niet met mij.
Ik heb hiervoor een klacht ingediend op 28 maart en hierop zou binnen 2 werkdagen contact worden opgenomen. Ik heb ondertussen nog steeds niets van vodafone gehoord. Het liefst zou ik bij vodafone willen blijven maar als deze klacht niet naar mijn tevredenheid wordt afgehandeld zal ik toch genoodzaakt zijn over te stappen omdat ik mij op dit moment eigenlijk heel bekocht voel door vodafone.