tminus3

Ontdekker
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Altijd onbekende beller en sms met vertraging bij Xiaomi Redmi Note 9 Pro

L.s,

 

Aangezien het ticket wat ik over dit probleem heb aangemaakt al weken niet beantwoord wordt, probeer ik het maar hier.

Ik heb sinds juli een Vodafone sim-only abbo op m'n Redmi Note 9 Pro. Sinds die tijd zijn alle binnenkomende gesprekken van 'unknown caller' ook als het iemand is uit m'n contactenlijst.  Ook worden SMSjes met vertraging of helemaal niet verstuurd.

Met de Vodafone SIM in een anders toestel geen problemen. Met een SIM ivan een andere provider in m'n huidige toestel ook geen problemen. Op tweakers diverse andere Redmi Note 9 Pro gebruikers met identieke Vodafone problemen (en eentje zonder problemen). Toestel draait officiële MIUI 11 global rom, niet geroot oid. Heeft inmiddels een paar firmware updates gehad, en draait ook nu de laatste versie van (MIUI 11.07).

Bij de lokale Vodafone winkel een andere SIM gekregen, maar problemen zijn onveranderd aanwezig. Al diverse belangrijke oproepen gemist waarbij ik dus nooit iemand kan terugbellen.

 

Iemand vergelijkbare problemen, en belangrijker, een oplossing?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
tminus3
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Vodafine in ander toestel werkt, als ook een sim van andere provider in huidige toestel.

 

Plan is/was om een andere rom te installeren (Xiaomi heeft een ROM versie voor China, India, Rusland, EEA/Europa en Global). Ik weet van één gebruiker met EEA rom zonder problemen. Die van mij is geleverd met Global rom. Wil de EEA versie installeren, ware het niet dat deze minder vaak bijgewerkt wordt, en via officiële methode kun je geen oudere rom installeren.

Ik hoop eerst van andere gebruikers te horen welke rom zij draaien, voordat ik ga tweaken.

Bekijk in context

7 Reacties 7
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @tminus3 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone. 

Jeetje zeg, dat is wel heel erg vervelend. Nu weet ik niet zoveel van dit toestel maar je zou eens de klantenservice kunnen bellen om te vragen of ze je nummer op het netwerk van Vodafone een reset willen geven. Even informatie volgen van de klantenservice, misschien moet je zelf ook nog iets doen, en dan verwacht ik eigenlijk dat het wel weer werkt. 

Laten we hopen dat er nog iemand is die je verder kan helpen. Maar een rest kan je altijd proberen natuurlijk. 

tminus3
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Inmiddels ruim een half uur met de klantensevice gebeld, opnieuw een case aangrmaakt voor de technische dienst (er loopt er al een vanaf augustus waarvan ik nooot iets vernomen heb).

Verder op instructies van helpdeskmedewerker een SMSC nummer ingevoerd bij de instellingen van de sms app. Daarna kon ik helemaal geen smsjes meer versturen (was een nummer met +31 voorvoegsel wat de app telkens verwijderde). Dus dat maar weer ongedaan gemaakt.

 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Dat is inderdaad apart @tminus3 en zeer zeker vervelend! 
Je bedoelt dat je het sms centrale nummer moest invoeren? Dit nummer is voor het versturen en ontvangen van sms'jes. Laten we hopen dat je snel een reactie krijgt van de technische dienst. 

tminus3
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Reactie ontvangen van technische dienst: Sms niet versturen ligt aan toestel, neem contact op met winkel. Case closed.

Geen woord over het onbekende beller probleem, of waarom het bij andere providers wel werkt.

Inmiddels zelf een mogelijke oplossing op het spoor, dus wordt vervolgd.

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Ik blijf het apart vinden @tminus3
Welke oplossing ben je zelf op het spoor? 

Als je de simkaart in een ander toestel stopt, werkt het dan wel? Zoja, heb je het toestel al eens terug gezet naar fabrieksinstellingen? 

tminus3
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Vodafine in ander toestel werkt, als ook een sim van andere provider in huidige toestel.

 

Plan is/was om een andere rom te installeren (Xiaomi heeft een ROM versie voor China, India, Rusland, EEA/Europa en Global). Ik weet van één gebruiker met EEA rom zonder problemen. Die van mij is geleverd met Global rom. Wil de EEA versie installeren, ware het niet dat deze minder vaak bijgewerkt wordt, en via officiële methode kun je geen oudere rom installeren.

Ik hoop eerst van andere gebruikers te horen welke rom zij draaien, voordat ik ga tweaken.

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Oei daar heb ik geen verstand van @tminus3 Dat is ook niet iets wat wij ondersteunen. Ik zal het topic open laten staan. Hopelijk weet een andere gebruiker hier meer van.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic