PatrickJa

Gedreven Raadgever
  • 244Posts
  • 14Oplossingen
  • 9Likes

Alles in 1 Op Reis : Zorgeloos bellen, sms'en en internetten in het buitenland

Alle vragen met betrekking tot Alles in 1 Op Reis, kunnen hier worden gevraagd. Hierbij moet je denken aan de volgende onderwerpen:

  • Hoe werkt het?
  • Wat kan ik ermee?
  • Kan ik dit ook gebruiken in ....? (Welk land)
  • Hij wil niet activeren, wat doe ik fout?
  • Ik krijg een data limit melding en nu werkt mijn internet niet meer?
  • Ik krijg een PDP fout in het buitenland en ik heb Alles in 1 OpReis actief, maar mijn internet werkt niet meer? (iPhone, iPad)
112 Reacties 112
ETET

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Weliswaar off topic: ik heb zelf een S2, maar het werkt allemaal hetzelfde.
uitzetten:
instellingen - draadloze netwerken - mobiel internet - gegevensverbinding uit en roaming uitzetten.
of de aan en uitknop ingedrukt houden: dan kan je meestal ook zien of de gegevens verbinding uitstaat.
Succes.
s_b

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb een vervelend probleem met alles op reis (op prepaid simkaart) en hoop dat jullie ervaringen mij verder helpen.
 
Om een lang verhaal kort te maken: ondanks dat alles op reis aan staat wordt er bij mij beltegoed afgeschreven, zónder dat ik over de gestelde limieten heen ga.
Zo ook op 1 augustus. Ik heb daarover een e-mail naar vodafone gestuurd. Reactie: ik heb gelijk, en er is keurig ruim 7 euro beltegoed teruggegeven.
 
Op 3 augustus echter weer dezelfde ervaring. Ik heb daarom wederom een email naar vodafone gestuurd. En ongetwijfeld dat ik mijn beltegoed weer terug krijg. Maar ondertussen moet ik wel meer beltegoed 'laden' dan mij lief is (iedere dag kost mij zo'n 10 euro, zijnde het mimimale te laden beltegoed) en durf ik daarom mijn alles in 1 op reis niet meer aan te zetten.
 
Opvallend: ik krijg (in tegenstelling tot in het begin van de vakantie; toen alles goed ging) geen SMS dat mijn bundel is geactiveerd (= prepaid, dus elke dag aanmelden rond 08:00 uur), maar constateer via *101# wél dat er 2 euro van mijn beltegoed af is na aanmelding én krijg 24 uur later wél een bericht dat mijn bundel geeindigd is.
 
Een probleem dus dat mij dagelijks een tientje kost. Die ik vast wel weer terug krijg, maar ik zit eerlijk gezegd niet te wachten tientallen euro's teruggekregen beltegoed aan het einde van de vakantie. Is er iemand die een idee heeft hoe dit probleem kan ontstaan? Ik zou zo graag weer van deze fijne bundel gebruik willen maken!
 
(voor dit bericht overigens maar even internet op de camping gekocht)
ETET

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Wat ontzettend vervelend!
 
Ik zet de blox voor mijn broer in Frankrijk iedere ochtend in NL via zijn Vodafone account aan.
Ik controleer of de blox aanstaat en stuur hem dan een SMS.
 
Dit laatste omdat hij ook niet altijd een SMS van Vodafone krijgt, dat de blox aanstaat.
Natuurlijk wil hij graag zekerheid, dat de blox aan staat, want anders ben je in no time je tegoed kwijt.
(Na jouw verhaal moet ik er misschien ook maar een screenshot van maken).
 
Na 5 dagen koop ik weer tien euro beltegoed, zodat er nooit te veel op staat.
 
Tot nu toe gaat dit goed.
 
Marianneh

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik ga binnenkort naar frankrijk op vakantie, ik heb een gewoon abonnement en wil graag de alles in 1 op reis aanzetten, maar afgelopen vakantie lukte me dat niet in het buitenland.
Mijn vragen zijn:
1) kan ik het  op ieder moment aan en uit zetten? 
2) kost het me alleen geld als ik het zelf activeer en wordt het anders na 24 u gedeactiveerd?
3) ik lees dat de sms service aangaande het bijna bereiken vd limiet nietwerkt, wie draait er dan op voor de extra gemaakte kosten?
4) zitten er nog verborgen (vaste) kosten aan vast?
 
Ik ben benieuwd naar jullie reactie.
ETET

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
ad 1 en 2: lees het bericht van  27-07-2012 09:30 PM
 
ad 3: in het forum wordt alleen gemeld, dat je niet altijd de sms ontvangt , dat de blox aan staat.

 
Als je over de limiet heen gaat, dan moet je het natuurlijk zelf betalen.

 
In forum is uitvoerig bericht over de voor- en nadelen van een prepaidkaartje.

Vivian6

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb een samsung galexy s plus, en had alles in 1 blox aangezet. Maar omdat ik weinig bereik had heb ik deze uitgezet maar nu kreeg ik een berichtje dat deze blox pas 31/8 afloopt. Hoe kan het dat deze niet de dag erna afloopt? 
s_b

Gedreven Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Is er beheerder, adviseur of iemand anders van Vodafone die hier meeleest, en mij wil helpen met mijn probleem geschetst 04-08-2012 08:58 PM?
Via email heb ik nog geen reactie van Vodafone gekregen.
 
Als klant zou ik graag snel geholpen willen worden met dit probleem, juist nu ik de betreffende Blox nodig heb: op vakantie.
 
Het eerdere incident is geregistreerd onder nummer [Incident: 120802-000279]
 
Alvast bedankt!
 
Dine

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi hoi...
 
Vraagje? Ik ga binnenkort ook op vakantie naar het buitenland en heb zeker interesse in "Alles in 1 op Reis". Maar nu is mijn vraag of ik dataroaming etc nu wel aan moet laten staan. Mijn gevoel zegt van wel...maar niet dat ik straks thuis kom en alsnog een hoge rekening ontvang door dataroaming.
Ik hoor graag van jullie!
 
Groetjes Dine 😄
Steef86

Raadgever
  • 171Posts
  • 14Oplossingen
  • 18Likes
Hi Dine,
 
Als je dataroaming niet aan laat staan, dan kun je niet internetten in het buitenland.
In de alles-in-1 op reis blox zit 35MB internet.
Je krijgt een smsje als je deze limiet dreigt te bereiken.
Daarnaast kun je op je telefoon (gegevensverbruik) en in MyVodafone altijd controleren hoeveel MB je hebt verbruikt (extra controle is vaak wel handig).
 
 
Steef86

Raadgever
  • 171Posts
  • 14Oplossingen
  • 18Likes
Hi s_b,
 
Ik weet niet zeker of ze op het forum individuele zaken kunnen behandelen.
Jouw zaak is erg specifiek op jou gericht en daar moeten verschillende systemen aan te pas komen lijkt mij om dit na te kijken.
Dat is dus echt een zaak voor de klantenservice, daar kunnen adviseurs hier je niet mee helpen denk ik zo.
Probeer het anders eens via twitter of FB, misschien dat dat sneller is.
Yor

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Maakt het nog wat uit met welke provider je belt of data verbruikt in het buitenland. Ik zit in Frankrijk en zie meerdere providers voorbijkomen.
Geldt het Alles op Reis tarief voor alle providers in mijn gebied (Orange, Bouygues, SFR)?
Stevie
Expert
Expert
  • 2236Posts
  • 490Oplossingen
  • 130Likes
Maakt volgens mij niet uit, maar met SFR heb je normaal gesproken het beste bereik.
Is ook de grootste provider in Frankrijk.

Edit: check http://www.vodafone.nl/Vodafone/wg20/pdf/Vodafone_roamingovereenkomsten.pdf
Yor

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Thanx Stevie, ik heb mij gek gezocht naar de tabel met providers. Zie nu dat ik naar roamingovereenkomsten had moeten zoeken.
Dine

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Steef!
 
Bedankt voor je bericht terug..ik had al zo'n vermoeden,maar toch voor de zekerheid even vragen!
Thnx!!!
 
Groetjes Dine
Steef86

Raadgever
  • 171Posts
  • 14Oplossingen
  • 18Likes
Graag gedaan!
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Hi Vivian86,

Gebruik je een Vodafone abonnement of een Vodafone prepaid simkaart? Indien je een abonnement gebruikt kan het verder geen kwaad dat de BloX pas op 31-08 beëindigd wordt.. Er worden namelijk pas kosten in rekening gebracht zodra je daadwerkelijk gebruik maakt van het internet in het buitenland.

Groetjes,
SeR
kimm_

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Goedemiddag,
 
Ik heb een vraag over de blox alles in een op reis.
Zelf zit ik in Nederland maar mijn vriend in het buitenland. Als ik deze blox activeer kan ik dan ook binnen deze blox met die gene smsen en bellen die in het buitenland zit? of moet je zelf in het buitenland zitten en dan naar nederland bellen.
Mijn vraag is dus kan ik vanuit Nederland ook met deze blox naar het buitenland bellen zonder extra kosten?
 
 
groet, k. Sanders
Steef86

Raadgever
  • 171Posts
  • 14Oplossingen
  • 18Likes
Hi,
 
Nee, het is een bundel voor OP reis.
Hebt er niks aan in NL.
 
Naar buitenlandse nummers bellen is iets anders dan in het buitenland bellen.
 
Als diegene die in het buitenland zit een NL nummer heeft gaat het gewoon van je bundel af.
Martin
Expert
Expert
  • 725Posts
  • 61Oplossingen
  • 97Likes
Beste kimm_,
 
de Alles-in-1 op Reis Blox zijn, zoals de naam al verklapt, voor als je op reis bent, dus niet voor hier in Nederland.
 
Je kunt de kosten voor het bellen naar je vriend via deze pagina achterhalen
 
In principe komt het er echter op neer dat jij, als jouw vriend in het buitenland gewoon een nederlands nummer gebruikt, jij gewoon de normale kosten betaald die je ook binnen Nederland kwijt zou zijn, en hij de kosten over de grens.
Tilion

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo,
 
Ik probeer zojuist alles in 1 op reis aan te zetten voor mijn Samsung Galaxy S2. Nu ben ik ingelogd op my vodafone en ik kan de blox niet vinden tussen de andere blox. Ook krijg ik een smsje dat het voor mij niet mogelijk is om deze blox af te sluiten als ik probeer het via het smsje naar 4000 aan te melden. Ik heb een bel+sms+web smart 100 abonnement.
 
Weet iemand misschien waarom dit niet lukt?
 
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic