mod0671

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Alle binnenkomende oproepen zijn unknown caller

Sinds kort zijn al mijn binnenkomende oproepen van "unknown number". Dit terwijl de personen caller-id meezenden en in mijn contactlijst staan. Ik heb de helpdesk gebeld en die heeft zaken gereset maar dat helpt dus niet.
Ik heb recent mijn abonnement verlengd maar weet niet zeker of het sinds dat moment is. Ik heb een nokia 7 plus en heb ook net de juni patch van oreo 8.1 binnen.
Wat heb ik geprobeerd:
Vodafone bellen maar dat hielp niet.
Telefoon terug naar fabrieksinstellingen hielp niet.
Telefoon terug naar fabrieksinstellingen en toen niet gelijk google account installeren. Terwijl de telefoon nog in de beginsetup stond gebeld vanaf een andere mobiel en toen kreeg ik een 06 te zien en geen unknown nummer. Nadat ik google account ging installeren kreeg ik weer unknown nummers. Toen nogmaals een reset gedaan en een nieuw google account gemaakt (dus geen contacten etc.). Ook toen unknown nummers.

Ligt het nu aan vodafone of ligt het wellicht aan oreo 8.1?

Ik heb helaas geen simkaart van andere provider om te testen, wellicht kan ik dat van de week nog regelen. Dan weet ik in ieder geval of het aan voda of aan telefoon ligt.

Als iemand nog idee heeft, dan hoor ik dat graag.

TIA
Martin.
36 Reacties 36
Revelt

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
BacoBart wrote:
Hier ook 2 telefoons erbij met bovenstaande problemen. Gister een hele tijd met Nokia in de chat gezeten, toen leek het opgelost maar helaas. Er zit iets niet lekker in de Telefoon en Contacten app. Toen ik die beide gereset had, updates verwijdert, cache verwijdert , geforceerd stoppen en telefoon opnieuw opstarten leek het opgelost. Maar ja, daarna wil de app gewoon updaten en floep daar was het probleem weer. Daarna nog een keer geprobeerd, zelfde trucje en toen kwam wel het nummer door maar werd niet gekoppeld aan contact. Dit duurde ongeveer 3 minuten en toen was het hele probleem weer terug. De laatste optie die Nokia gaf was een soft reset, iets met power button en volume up maar als ik dat opzoek is het volgens mij een hard reset en ben je alles kwijt etc. … dus daar wacht ik nog even maar even mee.

(kleine aanvulling, NOKIA moet nu wel eens wat gaan doen, ik lees ook dat bij de NOKIA 6 een soortgelijk probleem zich voordoet en dat het op een NOKIA 6 ook nog wel eens zo kan zijn dat het nummer dat belt aan het verkeerde contact gekoppeld wordt, ook een fijne)

En getest en wel en ligt niet aan de sim en het netwerk, want doe je de sim in b.v. een samsung dan werkt alles prima en bellen met je nokia 7 plus gaat ook gewoon goed, Caller Id komt gewoon door, mits je niet naar een andere nokia 7 plus belt

groet
Bart



Ik heb het zelfde probleem maar het schijnt toch bij vodafone te liggen als ik een sim van een andere provider er in doe werkt het wel en als ik de sim van vodafone in een ander toestel doe werkt de nummerweergave wel.
Elke sim van Vodafone in de Nokia 7plus krijg ik beller onbekend. Het is vreemd maar kan niet uitvinden waar het aan ligt.
Als je het toestel uit zet en weer aan en je wordt gebeld voordat alles is opgestart krijg je wel het nummer te zien zodra de rest ook is opgestart weer het zelfde probleem.

Je wordt er knetter gek van

Revelt
Energieboy
Expert
Expert
  • 11846Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3103Likes
Hoi Revelt
Als je je Vodafone kaartje in een ander toestel doet, dan doet die het waarschijnlijk ook gewoon. Dan ligt het niet aan Vodafone ?

Het blijft gewoon vervelend en heb begrepen dat beide partijen er mee bezig zijn.
Revelt

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Energieboy wrote:
Hoi Revelt
Als je je Vodafone kaartje in een ander toestel doet, dan doet die het waarschijnlijk ook gewoon. Dan ligt het niet aan Vodafone ?

Het blijft gewoon vervelend en heb begrepen dat beide partijen er mee bezig zijn.


Hai Energieboy

Het vreemde als ik een T-Mobile kaartje in de Nokia doe werkt het gewoon goed, dus dan zou je denken dat het niet aan het toestel ligt want zou het probleem ook met de T-Mobile sim moeten optreden.
Revelt

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Revelt wrote:

Energieboy wrote:
Hoi Revelt

Als je je Vodafone kaartje in een ander toestel doet, dan doet die het waarschijnlijk ook gewoon. Dan ligt het niet aan Vodafone ?

Het blijft gewoon vervelend en heb begrepen dat beide partijen er mee bezig zijn.
Hai Energieboy

Het vreemde als ik een T-Mobile kaartje in de Nokia doe werkt het gewoon goed, dus dan zou je denken dat het niet aan het toestel ligt want zou het probleem ook met de T-Mobile sim moeten optreden.
en het vreemde is dan ook dat het bij mij ook op 15-juni is opgetreden.
Energieboy
Expert
Expert
  • 11846Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3103Likes
Het is een combinatie van ...
Geduld hebben, dat is echt alles wat nu nodig is.
Hopen dat ze snel een oplossing hebben gevonden.
MdBruijn

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Idem probleem hier.
Kan de 8.1 update ongedaan gemaakt worden?
Anonymous
Niet van toepassing
Het is een fout inderdaad in de update.
Opties die zouden moeten helpen is een simwissel, terug zetten op 3g of even het simkaartje eruithalen.

Je kunt een software update terug draaien, maar zorg er dan wel voor dat je een backup hebt gemaakt.
Dit kan doo4 middel van een hard reset. Let er dan wel op dat je niet alsnog de update uitvoert.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hi allemaal, het probleem bekend bij Nokia en in onderzoek. De harde reset is niet nodig, je kunt het toestel rebooten en daarna het probleem niet meer zou moeten voorkomen. Om het probleem op te lossen is namelijk VoLTE tijdelijk uitgeschakeld door Nokia. VoLTE wordt weer ingeschakeld voor deze toestellen door Nokia zo gauw het probleem volledig verholpen is.
Revelt

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Het probleem is dus de laatste update van juni

https://www.droidapp.nl/nieuws/nokia-7-plus-problemen-nummerherkenning/
Chenk

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
We is een update van de Contacten app in de Play store die het lijkt op te lossen.
Energieboy
Expert
Expert
  • 11846Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3103Likes
Chenk wrote:
We is een update van de Contacten app in de Play store die het lijkt op te lossen.

Heb je ook een link?
Kunnen we even kijken of het echt oplost 🙂
Energieboy
Expert
Expert
  • 11846Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3103Likes
Er is aangegeven dat deze link een uurtje werkt bij iemand:
Een link naar de Play store: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.google.android.contacts

Is een update !!
Wie willen er nog meer mee testen?
Bootz

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Die contacten app heb ik al sinds meer dan een dag. Die doet echt niets. Wel helpt het om 4g uit te zetten (gebruik alleen 3g/2g) dat is dan wel lekker langzaam internetten maar goed.

Wat betreft VoLTE. Als dat uit is moet er iets van een update komen denk ik? Ik heb gereboot maar dat helpt bij mij niet.
Bootz

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Herstel, reboot lijkt te werken met 4g aan. Kijk over een uurtje nogmaals om te zien of het blijft werken
Bootz

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Zoals beloofd, net even getest en bij mij werkt het nog steeds, hoopgevend.

In het kort betekent dit voor mij dat alles is geüpdate, inclusief de juni patches. Mijn enige Simkaart zit nog wel in slot 2 (was ook een oplossingsrichting) en dat laat ik maar even zo
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Er waren ondertussen minimaal 5 topics aangemaakt over exact hetzelfde. Ik laat bij deze één topic over waarin we verder kunnen discussiëren: https://forum.vodafone.nl/overige-toestelfabrikanten-18/nummerweergaven-verdwenen-na-nokia-7-plus-update-294899

Dit topic bij deze gesloten.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Gearchiveerd
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic