Ik ben al jaren klant bij Vodafone maar het vertrouwen is de afgelopen periode bizar gedaald !Ik bestelde op 22 okt jl een witte 4s 64g via de telefonische verkoopdienst,waarbij mij werd gemeld dat ik een orderbevestiging zou krijgen per mail + dat de levering ongeveer 10 dagen zou duren. De orderbevestiging bleef achterwege en bij nabellen vertelde men mij dat die alleen aan nieuwe klanten wordt verstrekt en bij mij pas bij levering !? Fijn om ook te ervaren dat je de orderstatus niet op internet kan volgen.Een aantal keren gebeld met de klantenservice en daar heeft elke operator een andere versie,zodat je min of meer met een kluitje in het riet wordt gestuurd.
Dan maar een email schrijven, en ik krijg een mailtje terug dat ik binnen 2 dagen een reactie kan verwachten.... Het worden er 7!!!En dan krijg ik een vriendelijke mail op zaterdag met de vermelding dat mijn Iphone die week daarop nog wordt geleverd , we zitten dan op 30 okt en dat is nog wel te overzien,maar als ie niet wordt uitgeleverd dan mag ik een mailtje terugsturen ,waarna zij de situatie gaat aanpakken. Dus stuur ik een mailtje terug,want natuurlijk kwam mijn iphone niet binnen...en wat schetst mijn verbazing: een responsemail van Vodafone meldt mij dat ik binnen 7 dagen had moeten reageren en dat de case gesloten was en ik moest maar een nieuwe aanvraag indienen ?!Had ik dat dan wederkerig ook moeten doen,toen mijn case ipv 2 dagen na 7 dagen in behandeling werd genomen?
Ronduit belachelijk. Toen dacht ik : misschien heb ik die mail naar de verkeerde klantenservice gestuurd; ik mailde toen naar Vodafone klantenservice UK waar die vriendellijke juffrouw zat ,zonder casenummer maar wel met alle kopieen van mijn emails. Bijzonder lachwekkend: ze konden mijn case niet in behandeling nemen omdat er geen casenummer vermeld stond....
Uiteindelijk dan maar weer de klantenservice gebeld, waar je overigens ,in tegenstelling tot vroeger, 45cent per gesprek moet betalen om een medewerker aan de lijn te krijgen( het keuzemenu van 1200 verwijst telkenmale naar vodafone internet,voor al uw vragen,en daar kom je dus geen snars me verder :-(().Ik werd door een vriendelijke meneer te woord gestaan die mij beloofde dat hij de zaak de volgende dag zou uitzoeken, en dat deed ie ook ,maarrrr mijn levering laat op zijn minst tot ergens in december op zich wachten !De enige tegemoetkoming van Vodafone is dat ik van mijn abonnement van 35 euro>omgezet naar Iphone smart 55 euro (waar overigens de verhouding belminuten en internetgebruik verre van economisch is/tip voor Vodafone :geef je klant de mogelijkheid om het abonnement zelf in op maat aangepaste modules in te delen !Want wat moet ik met 1400mb internet als ik vrijwel overal in een wifi omgeving verkeer en 500smsjes is voor mij als beller ook niet echt een optie...) een creditering kan verwachten van 20 euro. Grappig om te zien dat ik dit overigens niet op mijn faktuur van november terugzie...Kan ik in ieder geval weer contact zoeken met de klantenservice :-((
Volgende keer krab ik wel stevig achter mijn oren om wederom een contract af te sluiten bij Vodafone !Maar msschien trekken ze daar leergeld uit de chaotische gang van zaken met de Iphone 4S........ Gegroet !