severine

Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Al heel de dag geen internet verbinding op iphone 3.

Goede avond,
 
Ik heb twee problemen. 1 ik probeer al heel de dag internet op mijn mobiel te krijgen. Ik heb al 2 a 3 keer gebeld naar de helpdesk van vodafone. Er waren  enkele probleempjes waarvan er 1  keurig opgelost is. Daarbij kwam ook het probleem dat ik om het uur slechts enkele seconden internet had. Door het opnieuwe resetten van telefoon moest het probleem opgelost zijn volgens de helpdesk medewerker. Echter is dit helaas niet het geval. Ipv om het uur een paar seconden heb ik nu helemaal geen bereik meer. links bovenin zie ik ook continue het tekentje 3G.
Ik heb de telefoon al tig keer opnieuw gestart en netwerkinstellingen vernieuwd. Vanmiddag op aanraden van een medewerker ook vodafone blox genomen voor het internet, geld afgeschreven maar helaas geen internet.
Dan probleem nummer 2: Er zijn een heleboel mensen die mij vandaag hebben geprobeerd te bereiken. maar krijgt op het moment dat ik opneem acuut het voicemail bericht te horen. Dit heb ik vaker ook afgelopen maand gehoord. Ook krijg ik veelal smsjes dat ik een oproep gemist heb terwijl hij niet overgegaan is.  Graag hoop ik dat deze berichten zo spoedig mogelijk opgelost kunnen worden ivm mijn werk en prive is dit ook wel erg fijn!
Daar zijn beide erg graag vereist.
 
Vriendelijke groeten Severine Schol- Schaap
4 Reacties 4
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hoi severine,

Ik kan me voorstellen dat het niet prettig is dat je last heb van deze problemen. Ik wil je graag helpen, maar ik kan uit je verhaal niet opmaken wat de oorzaak zou kunnen zijn. Kun je onderstaande vragen beantwoorden? Wellicht kunnen wij of een andere gebruiker van dit Forum n.a.v. de extra informatie een oorzaak achterhalen.

- Sinds wanneer heb je dit probleem?
- Kun je aangeven of je dit probleem op een bepaalde locatie hebt, of overal?
- Wanneer je dit probleem op een bepaalde postcode hebt, welke postcode is dat?
- Welke telefoon gebruik je precies?
- Heb je al de laatste telefoon software geïnstalleerd?
- Werkt je simkaart wel goed (internet en bellen) wanneer je deze in een andere telefoon test?
- Kijk ook eens naar het topic op deze pagina. Wellicht helpt dit bij de oplossing van dit probleem. Vermeld ook eventuele stappen die je hebt ondernomen.
severine
topicstarter
Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bedankt voor een reactie.
 
Het probleem met het bellen dat mensen mijn voicemail krijgen direct wanneer zij mij bellen heb ik al een paar weken. Ik dacht toen nog dat het toeval is. Tot ik gisteren gebeld werd door twee mensen en zij mij later op mijn huistelefoon belden en mij vertelden dat zij direct de voicemail kregen terwijl ik op mijn mobiele lijn hun wel kon horen.
Het probleem voor het internet: De slechte verbinding is overal waar ik ben, hoewel de verbinding slechter lijkt te zijn als ik ergens binnen ben. Ik heb in het ziekenhuis vanmorgen wel een halve minuut bereik gehad. Daarna viel deze gewoon weer weg. En heb ik tot nu toe helemaal geen verbinding meer kunnen maken. 3G staat echter wel links boven sinds gisteren aan. Maar hij maakt de verbinding niet.
Ik zit in postcode 3312 ( Dordrecht dus)
Ik gebruik een iphone 3 16gb ( Ik heb nooit eerder lange tijd problemen ermee ondervonden)
Ik heb niet de laatste software ingestalleerd. De laatste keer dat ik dat deedt met de Iphone deedt hij helemaal niks meer. Liep hij compleet vast. Koos er dus voor om dit niet nog eens te doen.
Ik heb geen andere telefoon tot mijn beschikking dus ik weet niet of hij wel doet in een andere telefoon?
 
De stappen die ik al ondernomen heb. Ik heb de instellingen vernieuwt. De provider al verwisseld wat er al bij iemand anders uitgelegd werd. Netwerk instellingen heb ik ook al vernieuwd. Al tig keer mijn telefoon gereset. En alle aanwijzingen gevolgt via vodafone helpdesk. Maar niks werkt. Nu hoorde ik gisteren op het nieuws dat heel veel mensen met ditzelfde probleem kampt.Op twitter en facebook krioelt het er ook mee.  Is er niet een virus in het anp of iets??
 
MVG Severine
 
severine
topicstarter
Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Heb inmiddels een telefoon kunnen lenen. Ook op die telefoon geeft hij aan dat ik een 3g verbinding zou moeten hebben, maar wanneer ik naar google ga of naar de vodafone pagina dan zegt ie geen toestemming voor gate away ofzoiets. Hij maakt iig geen verbinding met het internet.
 
Dus het ligt iig echt niet aan mijn telefoon.
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Kun je eens het volgende proberen:

- Selecteer handmatig een ander netwerk dan Vodafone. Hierdoor krijg je een foutmelding en/of kun je alleen noodoproepen plaatsen.
- Selecteer daarna weer het Vodafone netwerk en probeer opnieuw verbinding te maken.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic