MissRedheadzz

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Afgewezen!

Ik moet even mijn verhaal kwijt. En ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

Zoals de meesten van jullie weten is er een nieuwe wet in Nederland. Als je een lening afsluit voor een abbonement met toetsel hoger dan €250 dan word je gerigistreerd bij het BKR ( dit is dan een positieve registratie) Het is dan eindelijk januari 2018 ik mag eindelijk mijn abbo verlengen en een toestel uitzoeken. Ik was me er al van bewust hoe het zou gaan met de ILT en de BKR registratie. Ik dacht pff hier kom ik wel doorheen ze wijzen me niet af want heb geen achterstanden niks. Ik heb een hoesje ontworpen en screenprotector besteld.. die ligt nu nog op de kast ( voel me zo dom dat ik het gedaan heb ) Ik had telefonisch me abbo verlengt en een Note 8 maple gold bij besteld. Voor een aantal dagen was het stil geen postNL busje of order bevestiging... Nog maar een keer bellen. Er was wat fout gegaan dus werd de abbo nog een x verlengt met toestel. De volgende dag kreeg ik een email van vodafone dat mijn verzoek afgewezen is en de BKR moest vragen voor een inzage om te zien waarom. Eerst heb ik een email gestuurd naar Creditassesment waarom? en wat voor vragen ze nog hadden voor mij? Daarna heb ik €4 betaald om inzage te krijgen bij het BKR waarom ik geregistreerd sta. Credit Assesment heeft nog steeds niet gereageerd. Maar de BKR papieren heb ik wel. In de BKR papieren staat genoteerd dat ik geregistreerd ben door de Schuldsanering ( overigens is het niet door een betaal achterstand, maar omdat mijn ouders destijds misbruik hadden gemaakt van mijn PGB )
Verder stond er geen Code ect. bij waardoor het logisch zou zijn dat ik geen toestel lening mag afsluiten. Overigens is het nog steeds niet bekend waarom niet. Volgens de sanering zou ik het wel mogen doen. ( ik kan het ook missen ) Ik had ook begrepen dat ze verder zoeken dan wat je inkomen en vaste lasten per maand zijn.. Misschien ligt het wel aan mijn huur dat die laag is.. betaal geen lasten zoals gas water licht ect. Alleen de huur van de apartement. Maar goed zo dan mijn verhaal een beetje.. Voelt onwijs lullig omdat je telleurgesteld word. Toch ga ik sparen voor de telefoon en koop het los ( uiteindelijk ben ik toch het zelfde bedrag kwijt.. alleen is het ineenkeer) Nu kan ik alsnog niet verlengen wil graag sim only. Maar telefonisch kom ik niet ver. Bij de winkel zelf is het wel fijn dan kijken ze graag met mee.. alleen kom je niet verder.

Zijn er mensen die dit ook hebben? of gehad hebben dat ze afgewezen zijn?:D

Liefs MissRedheadzz
4 Reacties 4
DirkDirksson

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Djesus, wat een uhhh "niet aardige" mensen zijn jouw ouders dat ze je dit aandoen. Toestel los kopen is vrijwel altijd goedkoper dan een abonnement afsluiten, gezien je niet ook nog eens rente betaalt over het geleende bedrag wat verwerkt zit in zo'n abonnement. Niets is gratis, zeker lenen niet!
MissRedheadzz
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik ga een toestel los kopen, heb een simonly abonnement maar gedaan en ben er tevreden over !

Ja helaas waren ze niet de beste ouders, maar gelukkig heb ik het zelf wel goed in orde de financiën puur omdat ik niet wil doen wat zij gedaan hebben.

SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi ,

Ik las je bericht en hoop dat je op dit moment tot een oplossing bent gekomen (sim-only en een los toestel aan te schaffen). Vervelende geschiedenis, 😞 vooral omdat onze ouders een voorbeeld moeten zijn. Maar ik ben blij om te lezen dat je de financiën nu in orde hebt, keep going :)!

Mocht je nog vragen hebben, laat het ons gerust weten.
Vriendelijke groet,
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Topic gesloten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic