rvdb1975

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Activeren OneNumber geeft melding 'OneNumber is unfortunately not bookable'

Hi,

 

intussen al even bezig met OneNumber

juiste software voor telefoon en watch geregeld

nu krijg ik de melding server issue. 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3053Posts
  • 898Oplossingen
  • 1032Likes

Hi @rvdb1975 

Er is inmiddels een fix geleverd waardoor deze foutmelding 'OneNumber is unfortunately not bookable'' niet meer voor mag komen. Wil je het nogmaals proberen? Herstart voor de zekerheid je toestel en Watch 🙂

Bekijk in context

11 Reacties 11
rvdb1975
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

 

rvdb1975
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

De 1e foto kreeg ik gisteren

 

daarna voor de watch software gedownload nu krijg ik de bovenste melding

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3053Posts
  • 898Oplossingen
  • 1032Likes

Hi @rvdb1975, welkom hier!

De melding geeft aan dat er eigenlijk al een bestelling geplaatst is. Als ik het systeem bekijk dan zie ik hier ook een bestelling lopen voor OneNumber. Heb je hier ook al een bevestiging van gekregen? 

Voor de zekerheid nog wel de vraag of je gebruik maakt van iOs 17.1 en WatchOS 10.1 en zowel de Watch als jouw toestel volledig opnieuw hebt opgestart? 

rvdb1975
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

hi, eh nee geen one number nog ontvangen. Werkt zeker nog niet. 
ik veronderstel dat het met de zeer lastige e-sim onboarding kan hebben te maken. 

mbt versies, ja uiteraard. 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3053Posts
  • 898Oplossingen
  • 1032Likes

Hi @rvdb1975 
Ik heb je informatie intern doorgezet en vanuit mijn collega begreep ik dat jouw gegevens ook al door zakelijk waren doorgezet om nader te onderzoeken. Laten we hopen dat de oorzaak snel boven water is, zodat je probleemloos OneNumber kan gaan installeren.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3053Posts
  • 898Oplossingen
  • 1032Likes

Hi @rvdb1975 

Er is inmiddels een fix geleverd waardoor deze foutmelding 'OneNumber is unfortunately not bookable'' niet meer voor mag komen. Wil je het nogmaals proberen? Herstart voor de zekerheid je toestel en Watch 🙂

rvdb1975
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hi Cecilia,

 

ja het is opgelost, werkt perfect nu.

 

mijn tip naar andere gebruikers. Zorg ervoor voordat je met de OneNumber activatie begint, dat een inkomend telefoon gesprek kan binnenkomen op een smartwatch, waarbij de telefoon op flight modus staat en bluetooth uit op de telefoon. 

Als dit werkt, daarna de stap maken naar OneNumber. 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3053Posts
  • 898Oplossingen
  • 1032Likes

Fantastisch @rvdb1975. Super lief dat je de moeite neemt om dit ook even terug te koppelen aan mij, dank daarvoor!

baracudah

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Beste rvdb1975, ik heb dit probleem ook en krijg het niet voor elkaar de setup te bereiken die je beschrijft. Als ik de verbinding met de telefoon verbreek (flightmode aan en bluetooth uit) krijg ik een "niet bereikbaar" bericht als ik een inkomend gesprek wil regelen voor de watch. Voor de duidelijkheid - de watch heeft dan nog wel wifi verbinding. Tips?

rvdb1975
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hi Baracudah,

 

als je kijkt naar je smartwatch zelf.

 

staat hier nog de wifi aan? Probeer deze eens uit te zetten. Bij een vriend van me hebben we het hiermee opgelost

baracudah

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bedankt voor je antwoord. Eigenlijk begrijp ik het niet zo goed, maar het gaat ook wat ver om zoveel van een niet-vodafone medewerker te vragen, nietwaar?
Wat je beschrijft, lijkt een test vóór je die activatie van OneNumber ingaat. Als je een test uitvoert op het accepteren van een inkomend gesprek op je smartwatch, kan dat toch niet werken als je nog geen cellular actief hebt op je watch, maar wel alle verbinding met de iphone en de wifi verbreekt? Dan is die watch niet bereikbaar? Dus ik begrijp die test niet zo goed. En als je het test en de test faalt - wat dan?
Ik snap het niet, dat is duidelijk :)) dus mocht je meer context hebben, dan houd ik me aanbevolen.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic