DT1

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Activeren OneNumber geeft foutmelding: 'vf-nl account kan niet gebruikt worden om..'

Ik kan mijn iphone and apple watch niet koppelen. 

Apple watch in europa gekocht. 

Helaas krijg ik de 17.2 software niet gedowngrade. 

Blijf de melding ‘vf-nl account kan niet gebruikt worden om….’ krijgen. Ook na herstart en opnieuw configureren. Is er een oplossing zonder downgraden van software? 

Dit staat immers op de Vodafone site: 

 

Wat heb je nodig om gebruik te maken van OneNumber?

  • Een iPhone XR of hoger 
  • Minimaal iOS 17.1 of hoger!!!!!!!!!!!!!
  • Vodafone abonnement
  • Apple cellular Watch Series 4 of nieuwer met minimaal watchOS 10.1
4 Reacties 4
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3331Posts
  • 992Oplossingen
  • 1088Likes

Hi @DT1, goedemiddag en welkom hier. 

Inmiddels is iOS 17.2 geen beta software meer, maar officieel uitgerold. Het is dus niet nodig om de software te downgraden. Ik heb je gegevens erbij gepakt en zag iets in je account wat de melding kan veroorzaken. Dit heb ik aangepast. Ik wil je vragen om zowel je toestel als Apple Watch eens helemaal opnieuw op te starten en de aanvraag nogmaals te doorlopen. Hopelijk kun je deze dan zonder problemen doorlopen. 

Mocht je de foutmelding alsnog blijven krijgen, dan het verzoek om even contact op te nemen met de klantenservice zodat er een case aangemaakt kan worden. Vanwege de kerstdagen zal er morgen namelijk niemand aanwezig zijn op de Community.

DT1
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bedankt, het is na herstarten van iphone en watch nog niet gelukt maar ik ga morgen even langs de vodafone winkel. 

DT1
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Beste Cecilia,

Ik ben vandaag in de vodafone winkel geweest en daar konden ze me ook nier verder helpen. Ik blijf dezelfde melding krijgen. Wat nu te doen? 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3331Posts
  • 992Oplossingen
  • 1088Likes

Hi @DT1 
Klopt het dat je op dit moment gebruik maakt van multisim? Ik zie namelijk 2 simkaarten bij je gegevens staan en dit kan verklaren waarom het niet lukt om OneNumber te activeren. Als het antwoord hierop 'Ja' is, dan het raadzaam om een simwissel aan te vragen voor je primaire aansluiting. Dit kan in de winkel, maar ook door zelf een eSIM voor je hoofdaansluiting te generen in My Vodafone. Deze staat dan binnen enkele minuten klaar om te installeren. Vervolgens kan je dan OneNumber opnieuw aanvragen.

Mocht je hierbij hulp nodig hebben of blijf je hierna nog steeds tegen de foutmelding aanlopen, dan het verzoek om even contact op te nemen met de klantenservice zodat er een case aangemaakt kan worden

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic