Het geadverteerde gemak van OneNumber trok mij over de streep om een Apple Watch cellular aan te schaffen. Helaas lukt het niet om OneNumber te configureren. Na invoer van de inloggegevens van mijn Vodafone account, verschijnt het Vodafone logo en daarna een foutmelding: “Oeps, er is iets misgegaan. Technische fout”.
Na een paar pogingen heb ik online gezocht en las ik dat een account met meerdere profielen een probleem zou kunnen zijn. De telefonische servicedesk liet me een nieuw account aanmaken waarop alleen het actieve profiel aanwezig was. Helaas werd het probleem daarmee niet verholpen. De Chat-support heeft vervolgens van alles gedaan, maar ook dat liep op niets uit. Na nog meer lezen op de Community, heb ik mijn oude SIM omgezet in een eSIM, alles ontkoppeld, uitgezet en opnieuw opgestart. Helaas ook zonder resultaat. Wederom nam ik contact op via Chat, waarbij ik deze keer helaas niet goed werd geholpen. Op zijn verzoek opnieuw een account aangemaakt, waardoor er nu 2 accounts op mijn e-mailadres staan (waarvan 1 uitgelogd met 2 profielen. Na verwijzing naar het online stappenplan voor configuratie van OneNumber (wat ik al ken en waarbij ik steeds weer vastloop bij stap 5), waren de laatste 2 suggesties om een ander e-mailadres te gebruiken (heb ik niet) en om naar de Vodafone winkel te gaan zodat ze daar kunnen kijken wat er mis is met het toestel… Het is een technisch probleem aan de kant van Vodafone, dus een winkelbezoek heeft geen zin. Resultaat is dat ik nog altijd niet verder kom dan het invullen van de inloggegegevens. Aangezien ik lees dat sommigen hier weken mee zoet zijn, doe ik direct maar een oproep voor support. Leest een moderator mee die hierbij kan assisteren? Dank alvast!