hans47

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Absurt hoge telefoonrekening

Beste Vodafone,

Tot mijn enorme verbazing (en schrik) heb ik een rekening van 497 euro, dit komt volgens jullie door het dataverbruik. Inmiddels heb ik dit nummer ruim een jaar en ben ik nog nooit door mijn 4gb aan data heengekomen, laat staan dat ik hier dan zo extreem boven zit!! in de tijd dat ik deze telefoon heb is er niks veranderd aan instellingen en download ik geen complete films of iets!!
ik heb geprobeerd om de klantenservice te mailen, maar dit is op geen manier mogelijk, ik mail liever ipv bellen zodat ik alles zwart op wit heb!! Ik zie graag dat jullie dit terugdraaien en/of met een passende oplossing komen, want in deze tijden zijn er weinig mensen die zomaar bijna 500 euro kunnen missen en dan ook nog eens voor iets wat mij onmogelijk lijkt!
graag zsm jullie reactie

Mvg Hans
3 Reacties 3
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hallo hans47, van zo'n bedrag zou ik ook schrikken ja! Ik wil je toch vragen om te bellen of mailen met de klantenservice. Als je dat wilt kun je ook via Facebook of Twitter je vraag stellen. Het forum is minder geschikt voor vragen over een specifiek abonnement, het is vooral voor meer algemene informatie en tips&tricks van klanten voor klanten.

Als ik nog een tip mag geven, bekijk vast in je toestel of bv een app kunt vinden die veel data heeft verbruikt. In zijn algemeenheid gesproken meet ons netwerk alleen data die ook daadwerkelijk door een toestel verbruikt is en die systemen zijn zéér betrouwbaar.
Wij mogen ivm privacy-wetgeving niet inzien wat je toestel precies doet op ons netwerk dus wij kunnen niet verklaren welke app of dienst verantwoordelijk was voor het verbruik. Dus als je zelf kunt aangeven wat het probleem was en dat dit ongemerkt en onbewust is ontstaan, dan kunnen mijn collega's je misschien deels tegemoet komen.

Netwerker
Expert
Expert
  • 986Posts
  • 111Oplossingen
  • 401Likes
Weblink: http://forum.vodafone.nl/t5/Vodafone-Red-Abonnementen/Datagebruik-tips-amp-tricks-om-binnen-je-bunde...

Hallo Hans47,
Ik ben heel erg benieuwd naar hoeveel MegaByte je dan buiten-je-maandelijkse-data-bundel bent gegaan.
Bij een tarief van €0,10 per MegaByte buiten-de-databundel moet het in jouw kwestie dan gaan om ongeveer 4.500 of 4.600 MegaByte. En dat boven je bundel van 4.096 MegaByte (4 GB) die je meldt in je posting.

Het is echt zeer belangrijk om onmiddellijk op zoek te gaan naar de oorzaak van dit excessieve data-verbruik. Want dit is niet normaal meer. Om vanaf heden buitensporig hoog data-verbruik te voorkomen, kun je het beste ALLE expert-adviezen opvolgen die de Moderators van Vodafone hebben gegeven in het topic, waarnaar ik een weblink heb geplaatst. En al mijn instellings-adviezen in dat topic. Verwijder verder de Apps die de meeste data verbruiken !

Welk merk en type smartphone heb je ? En heb je de meest actuele versie van het besturings-systeem op je smartphone ge-installeerd ?
Heeft Vodafone jou OP TIJD gewaarschuwd, middels waarschuwings-sms-berichten. Of door waarschuwings-emails ?

Ik adviseer je dringend om alle expert-adviezen en instellings-adviezen en tips in bovengenoemd topic op korte termijn op te volgen. Dus echt alle instellings-adviezen !!!
Alleen dan kun je er met een gerust gevoel mobiel internet op je smartphone gebruiken. Zonder angst om in het vervolg buiten je data-bundel heen te gaan.

Kudo's zijn altijd welkom. En succes met het hermetisch afsluiten van je smartphone voor onbewust dataverbruik.

Succes !

Netwerker
RuudNL

Liefhebber
  • 650Posts
  • 17Oplossingen
  • 125Likes
Op je factuur (downloaden via My Vodafone) kun je zien rond welke tijdstippen het verbruik plaatsvond. Kijk daar eens of je je iets herinnert van rond die tijden, dan kun je het stoppen op je telefoon.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic