beurjean93

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Abonnementsadvies: abonnement met 500 MB

Via jullie Vodafone website lukt het mij niet om in te loggen. Ik ben al klant maar weet mijn wachtwoord niet meer. Als ik deze opvraag krijg ik geen email of sms.

Ik wil graag internet op mijn telefoon wat raden jullie aan, ik heb een s4 met dual sim, kan ik bijv. de MultiSim: 1 databundel voor smartphone & tablet gebruiken? Ik las dat je hiermee niet kunt bellen of smsen dat hoeft van mij ook niet als ik maar wel kan whatsappen

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Het hangt er een beetje vanaf wat je precies wilt gaan doen. Vooraf: als je huidige toestel je nog bevalt dan kun je het gratis laten unlocken als je van prepaid naar een abonnement gaat (als je al langer prepaid bent). Je kunt dan van elk abonnement dat ik noem de Sim Only variant nemen. Omdat daar geen toestel bij zit is dat goedkoper.

Concreet dan: wil je graag de Multisim, dan wordt het een RED Essential abonnement van 39/29 euro (met toestel/Sim Only, prijs inclusief 5 euro voor de Multsim&extra MB's). Ik denk dat je daarmee een goede keus maakt.

De twee goedkoopste opties zijn een Bel+SMS+Web 200 abonnement en een Scherp Large abonnement. Beiden zijn te krijgen met een 500 MB bundel. Scherp kost Sim Only 16 euro per maand bij een éénjarig abonnement en B+S+W 20 euro.

Als je niet voor de RED gaat zou ik je persoonlijk het B+S+W abo aanraden.

Voor 4 euro meer sms je dan onbeperkt (ipv 300 minuten of sms'jes bij Scherp) en is bovendien je internetsnelheid 7,2 Mbps ipv 2 Mbps bij Scherp. Als je een beetje snel websites wilt bekijken is dat een zeer merkbaar verschil.
Mocht je nou echt alleen maar WhatsAppen, dan is 2 Mbps voldoende, maar zodra je meer gaat doen dan dat is het erg langzaam.

Ik zou trouwens ook voor een éénjarig abonnement gaan als je Sim Only neemt. Dan kun je over 8 maanden eventueel een nieuw toestel uitzoeken als je huidige wat minder wordt ipv over 20 maanden.

Hier vind je alle Sim Only abonnementen bij elkaar. De prijzen die je ziet zijn bij tweejarige abonnementen. Als je er een selecteert kun je hem naar eenjarig zetten en de genoemde prijs zien.


Kort samengevat:

  • wil je de Multisim+extra MB's, neem dan het RED Essential abo (goedkoopst: Sim Only, 29 euro p/m, 29 euro = inclusief MultiSim)
  • Wil je het graag iets goedkoper, dan het B+S+W abo (goedkoopst: 20 euro p/m)
  • Wil je een toestel, dan geldt hetzelfde advies maar worden de abo's ivm dat toestel iets duurder
PS. Ik heb even de titel van dit topic aangepast. Ik kan me zo voorstellen dat anderen met dezelfde vraag zitten 🙂
PPS. Verhaal nog iets verduidelijkt

Bekijk in context

3 Reacties 3
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Hey beurjean93,

Als jij bij je abo een multisim kunt kiezen dan kun je deze inderdaad voor whatsapp gebruiken 🙂

Vreemd dat je geen sms met het wachtwoord krijgt. Ontvang je wel andere smsjes?
beurjean93
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Het inloggen is gelukt via jullie Vodafone App.

Nu heb ik nog prepaid en bel of sms niet veel. Ik wil een zo goedkoop abbonoment met 500mb aan internet. Wat is dan het voordeligst?
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Het hangt er een beetje vanaf wat je precies wilt gaan doen. Vooraf: als je huidige toestel je nog bevalt dan kun je het gratis laten unlocken als je van prepaid naar een abonnement gaat (als je al langer prepaid bent). Je kunt dan van elk abonnement dat ik noem de Sim Only variant nemen. Omdat daar geen toestel bij zit is dat goedkoper.

Concreet dan: wil je graag de Multisim, dan wordt het een RED Essential abonnement van 39/29 euro (met toestel/Sim Only, prijs inclusief 5 euro voor de Multsim&extra MB's). Ik denk dat je daarmee een goede keus maakt.

De twee goedkoopste opties zijn een Bel+SMS+Web 200 abonnement en een Scherp Large abonnement. Beiden zijn te krijgen met een 500 MB bundel. Scherp kost Sim Only 16 euro per maand bij een éénjarig abonnement en B+S+W 20 euro.

Als je niet voor de RED gaat zou ik je persoonlijk het B+S+W abo aanraden.

Voor 4 euro meer sms je dan onbeperkt (ipv 300 minuten of sms'jes bij Scherp) en is bovendien je internetsnelheid 7,2 Mbps ipv 2 Mbps bij Scherp. Als je een beetje snel websites wilt bekijken is dat een zeer merkbaar verschil.
Mocht je nou echt alleen maar WhatsAppen, dan is 2 Mbps voldoende, maar zodra je meer gaat doen dan dat is het erg langzaam.

Ik zou trouwens ook voor een éénjarig abonnement gaan als je Sim Only neemt. Dan kun je over 8 maanden eventueel een nieuw toestel uitzoeken als je huidige wat minder wordt ipv over 20 maanden.

Hier vind je alle Sim Only abonnementen bij elkaar. De prijzen die je ziet zijn bij tweejarige abonnementen. Als je er een selecteert kun je hem naar eenjarig zetten en de genoemde prijs zien.


Kort samengevat:

  • wil je de Multisim+extra MB's, neem dan het RED Essential abo (goedkoopst: Sim Only, 29 euro p/m, 29 euro = inclusief MultiSim)
  • Wil je het graag iets goedkoper, dan het B+S+W abo (goedkoopst: 20 euro p/m)
  • Wil je een toestel, dan geldt hetzelfde advies maar worden de abo's ivm dat toestel iets duurder
PS. Ik heb even de titel van dit topic aangepast. Ik kan me zo voorstellen dat anderen met dezelfde vraag zitten 🙂
PPS. Verhaal nog iets verduidelijkt
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic