Hoi
janpro54 Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.
Je hebt een aanbod gedaan om al eerder over te stappen, nog voor je oude abonnement afloopt, en daar kreeg je een toestel bij. Je gaat per 23/7 over van RED naar Smart XL. Dat staat nu eenmaal vast en daar kan je op dit moment niets meer mee doen. Pas op 23/8 (let op, 1 maand later) kan je je abonnement weer verlangen, als je dat wenst.
Op de site van Vodafone staat:Je kunt je abonnement na één maand gratis verlagen binnen je abonnementsgroep.
Bijvoorbeeld van Red Super naar Red Essential of van Smart XL naar Smart M.
Stel dat je je abonnement nu niet had laten verlengen dan was je wel 25,- euro kwijt geweest. Volgens de website van Vodafone: Wil je verlagen naar een andere abonnementsgroep, bijvoorbeeld van een Red naar een Start abonnement, dan kost dat eenmalig
€ 25. (maar deze laatste regel is nu voor jou niet van toepassing).
Mijn advies: wacht gewoon nog even tot 23/8 en ga dan je abonnement verlagen van Smart XL naar Smart M. Of wel abonnement je zelf wilt natuurlijk, ik kan daar geen advies in geven. Waarom de mevrouw van de klantenservice je deze informatie ook niet heeft kunnen geven, weet ik niet. Intern even de processen aanpassen is natuurlijk niet mogelijk omdat jij nu even wenst over te stappen. Maar dat zal je zelf ook wel begrijpen. Regels zijn regels, voorwaarden zijn er ook en daar moet je je nu eenmaal aan houden.
Dus gewoon even wachten en nog even genieten van je nieuwe toestel en abonnement en dan per 23/8 overstappen. Dat is het beste advies op dit moment, denk ik
😉