Hallo,
Je abonnement verlengen/wijzigen betekent dat je een contract met Vodafone bent aangegaan voor een bepaalde tijdsduur. Dan kun je niet zomaar een maand later dat contract weer openbreken, omdat je iets anders wil. Dat gaat Vodafone niet doen. Overeenkomst = overeenkomst. Contract = contract. Daar staat jouw handtekening onder. En aan de afspraken in dat contract moet je je houden. Tot de einddatum van je contract.
Wat je wel kunt doen is om twee onafhankelijke data-counters te downloaden op je smartphone. En daarmee heel nauwgezet je mobiele data-verbruik in de gaten houden. En om een limiet in te stellen van de hoeveelheid MegaBytes die je per etmaal, week, maand mag verbruiken.
Zelf heb ik onder andere de App : 3G Watchdog Pro Data Usage voor €2,69 uit de Google PlayStore gedownload. Er is ook een gratis versie van de App : 3G Watchdog - Free Version.
Ook daarmee kun je een limiet instellen voor een etmaal, een week of een maand.
Als je toch door je data-tegoed heen gaat.
Dan kun je of een eenmalige BloX kopen met extra data.
Of maandelijks een BloX kopen met extra data.
Op deze wijze kun je je verbruik en de hoeveelheid data maandelijks naar eigen inzicht bijstellen.
Hoe bewuster je omgaat met mobiele data. Hoe meer grip je hebt op de kosten voor mobiele data-verbruik.
Veel meer instellings-adviezen en expert-adviezen om je data-verbruik te controleren en te beheersen, vindt je in het data-verbruiks-topic. In het Forum-board Abonnementen
Weblink:
http://forum.vodafone.nl/t5/Abonnementen/Dataverbruik-tips-amp-tricks-om-binnen-je-bundel-te-blijven... Volg alle adviezen op. En ga dan een aantal maanden na of je huidige data-tegoed voldoende is om de maand door te komen. Of dat je toch een extra BloX met data zult moeten afsluiten.
Je abonnement (weer) wijzigen is dan waarschijnlijk niet eens meer noodzakelijk.
Tenzij je echt gigantisch veel meer mobiele data gaat verbruiken.
N.B. Dat de Klantenservice van Vodafone verschrikkelijk slecht bereikbaar is. Dat weten we hier op het Forum al lang. Er is veel te veel bezuinigd op de telefonische Klantenservice. En met de overgang naar het nieuwe klantensysteem zijn er meer klanten dan ooit die bellen met de Klantenservice. Gevolg: langdurige overbelastheid de Klantenservice medewerkers. Helaas biedt Vodafone nog steeds geen oplossing voor dit probleem. Ondanks duizenden klachten op het Forum hierover.
Succes!
Netwerker