HeleendeV

Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Abonnement met toestel wijzigen binnen bedenktijd niet mogelijk

 

Nadat ik via de chat een nieuw toestel met abonnement heb bestelden deze in gebruik heb genomen zie ik dat een paar dagen later zowel telefoon als abonnement een Vodafonerunners deal bieden op de website. Gelukkig heb ik 2 weken bedenktijd op zowel het toestel als abonnement zoals uit de transcript blijkt (bijlage).

 

In contact met de helpdesk wordt echter verteld dat telefoon en abonnement aan elkaar gekoppeld zitten. De enige manier om de nieuwe deal te krijgen is de telefoon terug te sturen en het abonnement op te zeggen. En dan opnieuw dezelfde telefoon en abonnement aan te vragen. Na een aantal dagen ontvang ik dan opnieuw de telefoon met hetzelfde abonnement maar tegen de lagere tarieven. Ik kan echter voor mijn werk niet dagen zonder telefoon. Ook alleen het abonnement aanpassen gaat niet wegens de -puur administratieve – koppeling. Uiteraard is deze eenvoudig op te heffen, maar Vodafone stelt haar winst boven klantvriendelijkheid! Hoezo 14 dagen bedenktijd?2024-02-29 (12).png

6 Reacties 6
HeleendeV
topicstarter
Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Laatst bij Vandebron gebruik gemaakt van de twee weken bedenktijd en zonder problemen meteen bij melden het nieuwe, lagere tarief gekregen. Zij kregen dat administratief gewoon voor mekaar om dit aan te passen, zonder dat de elektriciteit eerst een paar dagen afgesloten hoefde te worden! Dat is pas service! Vodafone kon gewoon de afspraak na en geef jullie eigen administratie niet als reden voor klantonvriendelijkheid en het dwarsbomen van de 2 weken bedenktijd!

Energieboy
Expert
Expert
  • 11854Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3103Likes

Vodafone komt z’n afspraken toch ook na. De regel is dat je alles binnen 14 dagen kan opzeggen en dan moet je ook alles terug sturen. Daarmee ben je akkoord gegaan toen je het abonnement ging afsluiten Jij wil het aanpassen, dan zijn dit de regels van Vodafone. Dat een ander bedrijf hier andere regels voor hanteert, dat kan. Overigens, een energiemaatschappij vergelijken met een mobielnetwerk bedrijf is niet te doen want bij energie mag je niet afgesloten worden, mits je flinke achterstanden hebt met betalen. 

Zeg nu gewoon zelf dat je te vroeg hebt gepiekt en dat je daardoor nu zelf wil aanpassen. Maar goed, vandaag is er iemand van Vodafone en deze zal met je mee kijken. 

HeleendeV
topicstarter
Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

He energieboy, leuk dat je reageert, maar ik ben het niet met je eens. Ik heb juist hierom het relevante deel van de transcript bijgesloten en daarin staat geen koppeling vermeld. Sterker nog er staat dat voor de telefoon 2 weken bedenktijd geld en eronder apart staat dat ook voor het abonnement 2 weken bedenktijd staat. Ik weet niet waar jij vandaan haalt dat die twee gekoppeld zijn, maar denk dat je voor Vodafone werkt gezien al je reacties hier? En zelfs als dat elders staat; het is dan toch minstens gek dat in de transcript andere voorwaarden staan dan elders?

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3070Posts
  • 903Oplossingen
  • 1038Likes

Hi @HeleendeV, goedemorgen en welkom hier!

Je bent niet de eerste die deze vraag stelt op de Community. Deze vraag is de afgelopen jaren vaker voorbij gekomen. Het antwoord wat je eerder gekregen hebt is inderdaad hoe de vork in de steel steekt. Je hebt 14 dagen bedenktijd, maar indien je binnen deze periode bijvoorbeeld het abonnement wilt wijzigen dan zal de gehele bestelling geannuleerd moeten worden. Dit betekent dus ook dat het toestel geretourneerd moet worden. Vervolgens kan dan een nieuwe verlenging (met het gewenste abonnement) + toestel worden aangevraagd. Je kan dus zeker wel gebruik maken van de bedenktijd van 14 dagen en de bestelling annuleren, maar doordat het toestel en het abonnement in 1 order zitten gekoppeld kunnen we niet simpelweg alleen het abonnement aanpassen en de rest ongewijzigd laten. Als dit administratief gezien mogelijk was geweest, dan had mijn collega dat natuurlijk al direct in orde gemaakt. 

Mocht je dus alsnog je abonnement willen wijzigen, dan kan je via 0800-0560 (Status Order) de bestelling laten annuleren. Het toestel moet dan retour gestuurd worden en vervolgens kan een nieuwe bestelling voor je aangevraagd worden met het gewenste abonnement en toestel. Ik weet dat dit niet het antwoord is wat je hoopt te krijgen, maar dit is wel hoe de situatie is en op een andere wijze kan dit niet gerealiseerd worden. Sorry!

Energieboy
Expert
Expert
  • 11854Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3103Likes

Hmmm, dan denk je toch verkeerd "maar denk dat je voor Vodafone werkt gezien al je reacties hier". Regelmatig aangegeven dat ik NIET werkzaam ben bij Vodafone en sterker nog, ik heb NU niet eens meer een abonnement bij Vodafone. Dus met mijn antwoord help ik jou hiermee en niet Vodafone. Denken mag, maar gelijk hebben, doe je niet (wat betreft dat ik werkzaam ben bij Vodafone). 

Wat betreft het aanpassen van je abonnement binnen 14 dagen en dat je dan je toestel terug moet sturen, geef ik je helemaal gelijk. Want waarom zou je je toestel helemaal terug moeten sturen, met daar nog eens het probleem dat ze hem niet accepteren omdat er al schade aan zou kunnen zitten. Of ze accepteren hem wel en wat doen ze dan met dat toestel? Sturen ze je die weer op of krijg je dan weer een nieuw toestel. Daarin HeleendeV, geef ik je helemaal gelijk! 

Kom aub niet meer aanzetten dat ik voor Vodafone werk, want dat is niet zo. Dat je me zo vaak hier ziet, of hebt gezien, was omdat ik eerder wel klant ben geweest en SuperExpert hier was op de community. Nu ik geen klant meer ben bij Vodafone ben ik Expert geworden, omdat ik best wel veel weet (niet alles, nee, zeker niet!). Ik wens je veel succes met je vraag en Cecilia heeft je inmiddels antwoord gegeven (die is wel werkzaam bij Vodafone). 😁

HeleendeV
topicstarter
Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

@Energieboy, ik ben toch blij dat je in de discussie zit, want nu denk je wel vanuit de klant. De 2 weken bedenktijd zijn vrijwel onmogelijk aangezien niemand graag alle gegevens weer van de telefoon afhaalt en 5 dagen zonder telefoon zit. Het terugzenden van een in gebruik genomen telefoon brengt zoals jij aangeeft het risico mee dat deze niet geaccepteerd wordt vanwege mogelijk sporen van gebruik. Wat betreft het abonnement garandeer ik je dat als ik bel om een duurder abonnement te nemen dat ineens de administratieve koppeling wel ongedaan gemaakt kan worden. Dus waarom kan dat dan niet binnen de bedenktijd periode als er zich een mogelijkheid voordoet hetzelfde abonnement te nemen tegen een lager tarief. Dan ineens is het volgens de medewerkers van Vodafone echt onmogelijk deze puur administratieve koppeling los te maken. Er zit geen keten tussen de telefoon en abonnement he! Vodafone zet bewust een barriere op. Ik vind het verder jammer te merken dat ook @Cecilia niet ingaat op mijn argumenten dat in het transcript toch heel duidelijk staat dat voor het abonnement een bedenktijd van 2 weken is eronder en ook voor de telefoon een bedenktijd van 2 weken geldt. Ik weet dat mensen tegenwoordig slecht lezen, maar er staat niet voor abonnement en telefoon tezamen. @Cecilia, het is gewoon beleid van Vodafone om binnen de 2 weken bedenktijd te wisselen naar een goedkoper abonnement niet toe te staan en niet een fysieke of technische onmogelijkheid. En ik vind dit klantonvriendelijk.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic