alphacentauri

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Abonnement langere tijd in buitenland (EU)

Onze dochter gaat voor 6 maanden naar het buitenland (binnen de EU).

Kan het Start abonnement hiervoor 'gewoon' gebruikt blijven worden?

 

In de FUP staat dat er over een periode van 4 maanden gekeken wordt hoe het verbruik is NL vs buitenland (dat zal dan dus zeker meer buitenland zijn)., en "We vragen je dan om je duurzame band met Nederland aan te tonen en je internetverbruik in het buitenland aan te passen."    (https://www.vodafone.nl/abonnement/sim-only/redelijk-gebruik)

 

Is er iets bekend van hoe deze 'aanpassing van gebruik' zou moeten zijn?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3635Posts
  • 1110Oplossingen
  • 1190Likes

Hi @alphacentauri, goedemorgen en welkom hier!

Wat leuk en spannend dat jouw dochter voor 6 maanden naar het buiteland gaat! Ik zie dat je je al hebt ingelezen in de Fair Use Policy wat betreft het gebruik en verbruik in het buitenland. Dit wordt gemonitord bij een afdeling en zij controleren het verbruik per klant. Het kan ook best zo zijn dat ze hier verder niets van hoort. Is het gebruik/verbruik in het buitenland hoger dan zal er dus (eventueel) een SMS worden verstuurd met daarin contactgegevens. Via dat nummer kunnen er in overleg ook afspraken gemaakt worden. 

Gebruik het abonnement in ieder geval naar redelijkheid. Het verbruik zal natuurlijk vele malen hoger zijn als je de hele dag Youtube filmpjes kijkt via de mobiele data, dan wanneer je alleen berichtjes verstuurd via whatsapp. En eventueel kan je ook altijd nog een simkaartje in het desbetreffende land aanschaffen als extra. 🙂 

Bekijk in context

1 Reactie 1
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3635Posts
  • 1110Oplossingen
  • 1190Likes

Hi @alphacentauri, goedemorgen en welkom hier!

Wat leuk en spannend dat jouw dochter voor 6 maanden naar het buiteland gaat! Ik zie dat je je al hebt ingelezen in de Fair Use Policy wat betreft het gebruik en verbruik in het buitenland. Dit wordt gemonitord bij een afdeling en zij controleren het verbruik per klant. Het kan ook best zo zijn dat ze hier verder niets van hoort. Is het gebruik/verbruik in het buitenland hoger dan zal er dus (eventueel) een SMS worden verstuurd met daarin contactgegevens. Via dat nummer kunnen er in overleg ook afspraken gemaakt worden. 

Gebruik het abonnement in ieder geval naar redelijkheid. Het verbruik zal natuurlijk vele malen hoger zijn als je de hele dag Youtube filmpjes kijkt via de mobiele data, dan wanneer je alleen berichtjes verstuurd via whatsapp. En eventueel kan je ook altijd nog een simkaartje in het desbetreffende land aanschaffen als extra. 🙂 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic