Daniel88

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Abbonement verlengen

Goedenavond,

Heeft iemand enig idee waarom het verlengen mij zo heel duur uit zou komen?
Ik ben inmiddels 8 jaar klant en wou mijn abbonement gaan verlengen.
Nu zat ik te kijken naar een Xperia Z2 met een 1jarig Red abbonement.
Dan zit ik maandelijks op ong 50euro kosten.

Nu is mijn aanbieding met een verlenging terwijl ik dus nu 8 jaar klant ben (lijkt me dat je dan iets aan korting krijgt?)
dat ik nog iets meer dan 200,- bijbetaal.

Als ik een nieuw abbonement afsluit bij de concurrent betaal ik 31,- voor het toestel en maandelijks 57,50
Daar ben ik dus nog niet eens een klant en krijg ik een veel beter aanbod?

Wie weet heeft iemand hier meer ervaring mee, en kan mij dit uitleggen, anders lijkt het mij makkelijker om op te zeggen en daar mijn toestel te nemen.

Alvast bedankt voor de reactie's.

Groeten,

Daniel
1 Reactie 1
Netwerker
Expert
Expert
  • 986Posts
  • 111Oplossingen
  • 401Likes

Hallo @Daniel88

Bij Vodafone is de tijdsduur dat je klant bent NIET relevant voor het aanbod dat je krijgt om te verlengen. Dat was wel zo bij de failliete boekenclub ECI. Maar dus niet bij Vodafone. Iemand die 1 jaar klant is bij Vodafone, krijgt precies dezelfde aanbieding, als iemand die 14 jaar klant is bij Vodafone. En om het punt staat op te verlengen.

Kortom: ga op zoek naar de allerbeste en allerscherpste aanbieding. En wees lief voor je portemonnee en je bankrekening. Maar neem bij je keuze voor een nieuw abonnement (bij een nieuwe telecom-provider) ook in je overwegingen mee:
• kosten voor de klantenservice (bijvoorbeeld door een duur 0900-nummer)
• snelheid van telefoon opnemen door de klantenservice
• snelheid en correctheid bij het afhandelen van problemen door de klantenservice
• wel of geen beschermingsmaatregelen tegen buiten-de-bundel-data-verbruik
• buiten-de-bundel-kosten per bel-minuut en per verzonden sms-bericht en per MegaByte data-verbruik
• netwerk-bereik van het 3G-Netwerk
• netwerk-bereik van het 4G-Netwerk
• in hoeverre een telecom-provider 4G-Netwerk heeft dat op jouw woon-adres nu al bereik heeft
• en kijk ook goed naar de klachten op het Forum van je nieuwe telecom-provider
• en van welke Netwerk-provider maakt een telecom-provider gebruik (het Netwerk van KPN of Vodafone of T-Mobile)

Kortom: kijk niet alleen naar de abo-kosten. Daarmee kun je jezelf heel veel ellende besparen.

Succes !


Netwerker
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic