Quickzz

Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Aantal MB's vliegt naar beneden

Goedemiddag,

We zijn net 4 dagen onderweg in de nieuwe maand en tot mijn grote schrik zie ik in de Vodafone app dat ik nog maar 1.12 van de 2.00 GB internet heb..

Ik bezit sinds vorige week een iPhone 6 en heb nu ook overal 4G. Bij mijn vorige telefoon (iPhone 5 / 3G) kon ik het elke maand prima redden met 2GB, al enkele jaren eigenlijk. Dit komt vooral doordat ik op het werk, thuis, bij alle vrienden, de plaatselijke kroegen, de voetbalkantine, familieleden etc. overal gewoon op WiFi zit. Buiten WiFi om bekijk ik af en toe een keer een filmje op Facebook, verstuur ik een snapchatje of een Whatsappje, totaal geen buitensporing non-stop internet gebruik.

Hoe kan het dan dat de MB's zo snel omlaag vliegen? Iemand enig idee?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Anonymous
Niet van toepassing
Hey@quickzz,

Mag ik vragen hoe je de apps afsluit? De juiste manier is 2x klikken op de home knop en dan weg te vegen.
Als de iPhone verbonden is met het Wi-Fi netwerk en je duwt het vetgrendelscherm in dan wordt de verbinding met het Wi-Fi netwerk verbroken. Hier door draait alles op je mobiele data.
Onder mobiele netwerken (bij je instellingen) kun je apps toegang of juist geen toegang geven tot je mobiele data. Ook kun je zien hier welke apps data verbruiken en hoeveel. Dit kun je iedere maand netjes instellen. Tevens kun je onavo of datamanager downloaden om het verbruik van data te registreren.
Ook raad ik je aan bij Facebook bijv automatisch video's afspelen uit te zetten in de app. Zo zijn er nog een paar apps.
Het is ook mogelijk om automatische updates van apps of software uit te zetten onder je instellingen.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

Groetjes stevied86

Bekijk in context

3 Reacties 3
Quickzz
topicstarter
Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Overigens ga ik nu bekijken of hij de WiFi uberhaupt wel goed pakt. Heb even gekeken naar het aantal MB's zoals die vanmorgen weergegeven werden, en ik kijk aan het einde van deze werkdag (17.00) nog een keer weer..
Anonymous
Niet van toepassing
Hey@quickzz,

Mag ik vragen hoe je de apps afsluit? De juiste manier is 2x klikken op de home knop en dan weg te vegen.
Als de iPhone verbonden is met het Wi-Fi netwerk en je duwt het vetgrendelscherm in dan wordt de verbinding met het Wi-Fi netwerk verbroken. Hier door draait alles op je mobiele data.
Onder mobiele netwerken (bij je instellingen) kun je apps toegang of juist geen toegang geven tot je mobiele data. Ook kun je zien hier welke apps data verbruiken en hoeveel. Dit kun je iedere maand netjes instellen. Tevens kun je onavo of datamanager downloaden om het verbruik van data te registreren.
Ook raad ik je aan bij Facebook bijv automatisch video's afspelen uit te zetten in de app. Zo zijn er nog een paar apps.
Het is ook mogelijk om automatische updates van apps of software uit te zetten onder je instellingen.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

Groetjes stevied86
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Aangezien de TS @Quickzz niet meer heeft gereageerd zet ik een slotje op dit topic.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic