adruten

Ontdekker
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

€ 80 korting op Airpods pro

Leuk dat je bij je nieuwe Iphone 12 pro € 80 korting krijgt op Airpods Pro, echter dit gaat wel van de adviesprijs af, bij allerlei winkels zijn ze voor € 205 - € 210 verkrijgbaar, dus eigenlijk een korting bon van € 5 - € 10….

Jammer !

Alex van Druten

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hoi @HermanG 

Dankjewel voor je feedback. Wat precies de afspraken hierin zijn durf ik niet te zeggen. Dit is een afspraak tussen Vodafone en Apple. 
De reactie klopt wel: Echter op het moment dat deze actie live ging was de adviesprijs zoals hij bij ons genoteerd staat vanuit Apple..
Ik zal je feedback intern aankaarten over deze actie. 
​​​​

Bekijk in context

6 Reacties 6
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hoi @adruten 

Welkom op de Vodafone Community,

Ik begrijp je punt over de Apple Airpods Pro. 
Echter op het moment dat deze actie live ging was de adviesprijs zoals hij bij ons genoteerd staat vanuit Apple.
Het kan zijn dat andere bedrijven andere afspraken met Apple maken. Net zoals dat wij dat ook gedaan hebben (vandaar deze actie). Hierdoor kan het zijn dat andere bedrijven de Airpods nu ook met korting aanbieden.
 

HermanG

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ook ik vind dit een hele vreemde actie. Al geruime tijd worden de airpods pro (2019) aangeboden zelfs onder de 200 euro. Het is dus niet waar dat de prijsdaling pas ingezet is sinds of vlak voor de actie van vodafone. Om het dan wel van meerwaarde te laten zijn had dan een tegoedbon van 80 euro aangeboden voor als de nieuwe 2021 airpods pro uitkomen (voorjaar 2021), dan had het nog enigszins een legitieme actie geweest. Nu is dit duidelijk een “opruim” actie om de 2019 modellen nog aan de man te brengen. Dus op geen enkele wijze een handreiking aan alle Vodafone klanten ter waardering van het verlengen van het contract en aanschaf Iphone. De bovenstaande reactie hierboven van Vodafone is dus ook op geen enkele wijze kloppend met de realiteit want deze “adviesprijs” wordt alleen nog door Apple gehanteerd maar al lang niet meer door andere bedrijven.

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Hoi @HermanG 

Dankjewel voor je feedback. Wat precies de afspraken hierin zijn durf ik niet te zeggen. Dit is een afspraak tussen Vodafone en Apple. 
De reactie klopt wel: Echter op het moment dat deze actie live ging was de adviesprijs zoals hij bij ons genoteerd staat vanuit Apple..
Ik zal je feedback intern aankaarten over deze actie. 
​​​​

MartijnOK

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Deze actie slaat inderdaad helemaal nergens op net zoals de zogenaamde afspraken met Apple.

Daarnaast zijn de Airpods Pro helemaal niet bij de earplugs te vinden in de webshop, alleen in de categorie audio of met de zoekfunctie.

 

Op de pagina van de consumentenbond staat het onderstaande:

 

Een korting aanbieden die geen echte korting is. Een ‘van/voor-prijs’ mag alleen als het product daarvóór is verkocht voor de ‘van-prijs’.

Dit mag niet langer dan 3 maanden geleden zijn geweest. Is de ‘van-prijs’ de adviesprijs van de fabrikant dan hoort dat duidelijk te worden vermeld. 

 

Je zult straks ook zien dat deze Airpods Pro na 30 november (einde van deze actie) opeens wel voor € 200,00 normaal te vinden zijn in de webshop.

Smid

Gedreven Ontdekker
  • 25Posts
  • 0Oplossingen
  • 25Likes

Tjonge jonge, klagen om het klagen is ook een sport.

Koop je ze toch lekker niet, er niemand die je verplicht ze te kopen,

 

HermanG

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
MartijnOK wrote:

Deze actie slaat inderdaad helemaal nergens op net zoals de zogenaamde afspraken met Apple.

Daarnaast zijn de Airpods Pro helemaal niet bij de earplugs te vinden in de webshop, alleen in de categorie audio of met de zoekfunctie.

 

Op de pagina van de consumentenbond staat het onderstaande:

 

Een korting aanbieden die geen echte korting is. Een ‘van/voor-prijs’ mag alleen als het product daarvóór is verkocht voor de ‘van-prijs’.

Dit mag niet langer dan 3 maanden geleden zijn geweest. Is de ‘van-prijs’ de adviesprijs van de fabrikant dan hoort dat duidelijk te worden vermeld. 

 

Je zult straks ook zien dat deze Airpods Pro na 30 november (einde van deze actie) opeens wel voor € 200,00 normaal te vinden zijn in de webshop.

Dank voor je input Martijn, ik ga het nu derhalve ook aan de diverse instanties melden omdat ik het sterke vermoeden heb dat dit vast wel in strijd is met een (sluik)reclame regel of verkapte verkoopstuntjes / opruimingsregel. Dit heeft ook sterke overeenkomsten met trucjes welke door andere bedrijven zijn uitgehaald, de postcodeloterij had hier ook altijd een handje van en die hebben we toen met succes aan kunnen pakken. De reactie van Vodafone die hierboven geplaatst is, is natuurlijk een poging tot zoethouden en uiteraard komt er geen terugkoppeling want het wordt ook echt niet intern besproken. Helaas zijn hier altijd andere maatregelen voor nodig welke we dan nu maar genoodzaakt zijn te nemen.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic