- Zet de telefoon helemaal uit en aan (als dat kan door de batterij er uit te halen) CHECK
- Netwerkinstellingen: je telefoon hoort te staan op: GSM/UMTS (WCDMA) automatisch selecteren.
Indien je je in een gebied bevindt waar 4G beschikbaar is kun je je toestel instellen op GSM/UMTS/LTE.
Test of alleen GSM of alleen UMTS/WCDMA verschil maakt. CHECK
GSM (2G), UMTS (3G) en LTE (4G) zijn gescheiden netwerken. Als er op één netwerk een probleem is, is dat makkelijk vast te stellen als je toestel op een ander wel werkt. Bovendien biedt verbinden met het andere netwerk een tijdelijke oplossing. CHECK
- Selecteer een ander netwerk (KPN, T-Mobile). Je telefoon switcht, na een foutmelding, automatisch weer naar VodafoneNL. Test of je toestel nu weer werkt. CHECK
- Plaats een werkende sim in jouw telefoon en plaats jouw sim in een andere telefoon. Doe dit bv door sims te ruilen met een vriend of familielid. CHECK
- Kijk in My Vodafone voor opvallende zaken (bv een mislukte incasso) CHECK
Geen van bovenstaande stappen geeft een verbetering. Ook de instellingen in de telefoon staan zoals aangegeven. Het gaat om een HTC One S
Het probleem is zowel binnenshuis als buiten in de tuin en op straat.
Navraag in de buurt gedaan en het is daar een bekend probleem.
Het netwerk valt regelmatig weg en heb reeds diverse oproepen gemist. Internet is een drama, pas als ikde hond uitlaat en minimaal 300 meter van huis ben komt er een data verbinding tot stand.
Sigaal plus is geen optie daar we nog geen nieuw internet hebben aangevraagd ivm aanleg glasvezel later dit jaar.
De dekkingskaart is niet erg duidelijk en indicatief.
Volgens diezelfde kaart is 4G daar wel aanwezig en ziet er betrouwbaarder uit dan 3 of 2 G. Helaas bezit ik een toestel dat niet beschikt over 4G.
Met de opruk van het 4G netwerk vrees ik dat de uitbreiding van de 2 en 3 G is stopgezet.
Punt is dat ik afhankelijk ben van de mobiele telefoon en nog zeker een jaar aan het huidige abonnement vastzit.
Is hier een oplossing voor zonder over te hoeven stappen naar een andere provider.