fdreesen

Meedenker
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

6416 Heerlen

Geen Service sinds 6 Februari.
Dus niet bellen / sms-en

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi!

Geen probleem we horen graag terug hoe het tot dan is!
Wens je wel in ieder geval succes en een fijne dag verder :).

En je kunt natuurlijk altijd terecht bij de ''Support'' pagina op de website.

Bekijk in context

26 Reacties 26
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi! @fdreesen,

Wat vervelend zeg.
Heb je al gekeken of er in je buurt storingen zijn? Dit kun je hier bekijken!
Of als er enige werkzaamheden zijn aan het netwerk om deze te verbeteren kun je deze hier bekijken!

Wat ik je ook kan aanraden is om even 2 minuten het toestel uit te zetten en deze hierna opnieuw aan te zetten.
Werkt het 2G netwerk wel gewoon als je deze hierop zet? En anders eens het volgende Topic door te lezen, http://forum.vodafone.nl/t5/Netwerkvragen/Help-Ik-kan-niet-bellen-sms-en-internetten/td-p/79996

We horen nog graag terug van je!
fdreesen
topicstarter
Meedenker
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
We zitten hier met 25 bedrijfsabonnementen en zijn
Sinds vorige week niet bereikbaar.
Volgens de klantenservice wordt eraan gewerkt
Maar daar schiet je als bedrijf weinig mee op.
Er zijn problemen in Heerlen door het uitvallen van een umts mast voor zover ik weet.
Vind het wel erg langduren.
Overigens kun ke op een iphone wel 4G uitschakelen
Maar terug maar 2G.......
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi!

Ik weet 2G is niet het nieuwste maar toch handig voor als het ergste gebeurd...
Ik snap je frustratie erover en dat je hier niet blij over bent hebben jullie werk internet in je post staat alleen bel + sms...?

Soms kunnen problemen langer duren dan normaal en dit is natuurlijk vervelend en wil je liever vermijden hopelijk zijn de problemen snel opgelost!

Misschien dat http://handleidingen.vodafone.nl/web je ook kan helpen als je de juiste mobiele telefoon selecteert en dan kijkt of er iets tussen staat voor de instellingen van bel + sms (web).
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
In het andere topic staat al een uitleg van uw opties
fdreesen
topicstarter
Meedenker
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Voor internet gebruiken we op kantoor Wifi
Op de GSM is verder geen dient beschikbaar ( " geen service "), ondertussen hdb ik thuis (6372TR) wel weer bereik inclusief 3G, ben benieuwd of het op kantoor
(6416SG) ook opgelost is.
In ieder geval bedankt voor de adviezen
fdreesen
topicstarter
Meedenker
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bedankt voor je adviezen, ik had ze al geprobeerd.
Maarja, zonder netwerk helpt het allemaal niet ...
Gr.
Frans
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
Ik dacht misschien dat de signaalplus een oplossing kon wezen. Dit garandeerde een 3G dekking in uw bedrijf. Ook als de mast dus even niet werkt
fdreesen
topicstarter
Meedenker
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Als de mast even niet werkt... sinds vorige week donderdag niet meer Man Verdrietig
Maar goed, misschien werkt ie morgen weer.
Zoniet trek ik aan de bel

gr.,

Frans
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi!

Geen probleem we horen graag terug hoe het tot dan is!
Wens je wel in ieder geval succes en een fijne dag verder :).

En je kunt natuurlijk altijd terecht bij de ''Support'' pagina op de website.
Biancavodafone

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
We hebben hier thuis drie verschillende abbonnementen bij jullie. Ik heb van de week na de storing al mijn netwerk toegang op alleen gsm gezet en toen kon ik weer alles. Nu kan kan ik wel smsen ontvangen , en internetten. Mijn zoon heeft een bb abbo bij jullie en kan nu wel alles en ook bellen en het andere abbo is zonder gebruik van internet dus geen smartphone en kan ook alles. Wat moet ik nu nog doen om weer gewoon gebruik te kunnen maken van alles. Ik heb een samsung galaxy mini 3
fdreesen
topicstarter
Meedenker
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Man Boos
Nee hoor, nog altijd niet mogelijk om te bellen/sms/internet verbinding te krijgen.
Vandaag de zevende dag achter elkaar niet bereikbaar.
Dit is ronduit schandelijk !
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
@fdreesen ,

is er buiten ook geen bereik?
fdreesen
topicstarter
Meedenker
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Nee, ik ben het hele bedrijven terrein afgelopen (voorheen Philips Molenberg) niks geen bereik
Het gaat van zoeken naar geen service naar Vodafone NL, maar bellen of gebeld worden forget it!
Op 6372 TR (enkele honderd meters hier vandaan) was voorheen hetzelfde probleem, daar werkte het weer.
Telefoon uitzetten/ opnieuw aanmelden, 4 G uitzetten niets helpt.
Mijn collega's hebbn hetzelfde probleem, ligt dus niet aan het toestel.
De UMTS masten zitten op kleine afstand, een op de Euregioweg ca 300 meter, een bij Kaldenborn ca 100 meter.

Het frustrerende is,niet alleen, dat je onbereikbaar bent, maar ook dat er niet over gecommuniceerd wordt.
Ik zal zometeen eens gaan kijken, of er monteurs bij die palen staan, ben er bang voor.


NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
Beste @fdreesen ,

Ik snap dat dit vervelend is. Maar een storing is bij vodafone niet bekend, zolang die niet gemeld wordt. Hier op het forum kan u helaas geen storingen melden (Soms zetten de moderators de storingen wel door, alleen deze lijn is niet extreem snel).

Mijn advies: "Meld de storing aan via de chat":
https://www.vodafone.nl/support/contact/
Zij zullen een netwerk onderzoek instellen door de technische dienst.


fdreesen
topicstarter
Meedenker
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Storing niet bekend, dat is uitermate vreemd is al drie keer voor gebeld, heb nu iemand aan de telefoon, daar is ook niks bekend........... grrrrrrrrrrrrrr
fdreesen
topicstarter
Meedenker
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Vriendelijke juffrouw vertelde, dat dit aan de Iphone 5 ligt, die schakeld namelijk moeilijk terug naar 2G.
Er is nog geen eindtijd bekend van de werkzaamheden.

Zucht, maar afwachten dus......
Per
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 803Posts
  • 78Oplossingen
  • 112Likes
Hallo @fdreesen @Biancavodafone @SamsungExpert @NetwerkFreak
Helaas heb ik het zelf ook aan den lijve ervaren. Landgraaf en Heerlen, hebben problemen gehad met het bereik ter plekke. Er hebben herstelwerkzaamheden plaatsgevonden en deze zijn inmiddels afgerond.

Bij mij werkt alles ook weer. Ik heb wel de batterij en de simkaart 5 minuten uit mijn toestel gehaald en het daarna opnieuw opgestart. Het was een rare gewaarwording, dus ik weet precies hoe jullie je voelen. Ik hoop dat het bij jullie ook weer allemaal up & running is.
fdreesen
topicstarter
Meedenker
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bedankt voor je reactie, accu eruit halen is bij de Iphone geen optie .......
Overigens werken mijn oude Nokia en Samsung wel.
Op 3G zijn nog steeds problemen en voor de geluksvogels met een Iphone, die hebben dus geen service.
(In landgraaf op 6372 werkt wel weer alles normaal, maar en paar honderd meter verderop, op het oude Philips terrein kun je het vergeten, althans met een iphone..:-(

gr.,

Frans
Per
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 803Posts
  • 78Oplossingen
  • 112Likes
Hoi @fdreesen ,
Bij een iPhone is het zaak om de aan/uit toets, samen met de home knop ingedrukt te houden tot het Apple logo in beeld verschijnt. Daarmee forceer je een update op het netwerk.
Groetjes
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic