harrynot

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

6216PE geen 3G wel 2G sinds 08-09-13

Sinds zondag 08-09-13 geen 3G-dekking op postcode 6216PE op meerdere devices met Vodafone-SIM: werk-Blackberry, werk-laptop, privé-iPad, privé-Nokiatelefoon. 2G werkt goed en 3G vindt wel Belgische mast (Mobistar) maar dat wordt wat duur... Af en toe zie ik dat Vodafone-3G even in beeld is maar een minuutje later is het signaal weer weg. Is een intermittent storing bekend?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
MvLu

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Hier heeft iemand van de technische dienst vlak voor het weekend gebeld om te vragen of alles werkte. Alles werkte inderdaad weer op beide nummers dus dat is gelukkig ook weer achter de rug!

Bekijk in context

21 Reacties 21
lheijstek

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
We hebben geen internet meer op onze telefoons. Is er misschien storing?
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hallo beiden, er is een week of twee geleden heel kort een probleem geweest met de mast op jullie postcode maar op dit moment zijn er geen problemen bekend. Merken jullie deze problemen nog en merken jullie ze exclusief op deze postcode?
Als je ergens anders bent werkt je 3G normaal?
harrynot
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hallo Bas,
Buiten mijn wijk werkt 3G prima, als ik de wijk in rijd zie ik de streepjes op de Blackberry één voor één wegvallen. Bijvoorbeeld ook op mijn werk in Heerlen werken zowel Vodafone-Blackberry als laptop met Vodafone-UMTS als privé-Vodafone-HTC als privé-iPad prima met 3G. 
Nu moet ik mijn Blackberry thuis vast op 2G zetten om te kunnen bellen via Vodafone, mijn laptop heeft telkens een GPRS-verbinding te pakken en is dan onwerkbaar traag. Op mijn privé-HTC kan ik thuis 3G niet gebruiken omdat dat alleen via Mobistar gaat en ik liever geen roaming data gebruik.
Verder: ook mijn buren hebben geen Vodafone-3G-dekking.
Overigens: postcode 6191 is in Beek, mijn postcode 6216 is in Maastricht-West. Waarschijnlijk andere mast dus.
Groet, Harry
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Hallo Harry, ik heb even navraag voor je gedaan. Op die locatie is momenteel een 2G (GPRS) storing. We hebben geen klachten ontvangen over het 3G netwerk. Het zou eventueel te maken kunnen hebben met de al bestaande storing. Ik heb jouw bevindingen in ieder geval doorgegeven aan onze technische afdeling.
harrynot
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ok, da's wel bijzonder want met 2G heb ik geen enkel probleem. Eén klacht over 3G hebben jullie nu, die van mij voor meerdere mobiele devices. Want het werkt nog steeds niet.
In elk geval bedankt tot zover.
MvLu

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Op postcode 6216PH exact hetzelfde probleem met twee abonnementen.
Als ik gebeld ben dan kom ik daar pas later achter omdat ik dan een sms krijg met het bericht "oproep gemist"!
Twee keer gebeld hierover, als enige antwoord krijg ik een email met een lijst van "opdrachten" die ik zou moeten uitvoeren om te zien of het niet aan de smartphone ligt. Als ik de lijst niet afwerk en binnen 7 dagen naar Vodafone terugstuur wordt er geen "technisch onderzoek" gestart volgens klantenservice.
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Dat is vreemd! In de buurt zijn er wat problemen geweest, maar deze zijn inmiddels opgelost. We moeten kunnen uitsluiten of het het netwerk is, of het toestel/simkaart. Vandaar dat je deze lijst krijgt terug gestuurd. Het is wel belangrijk dat je deze invult, zodat er inderdaad een technisch onderzoek kan worden gestart. Het lijkt me wel de beste manier om dit op deze manier aan te pakken, zodat stap voor stap alles kan worden uitgesloten.
MvLu

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Hallo Bas,
 
Met zowel mijn abonnement als dat van mijn vrouw is er alleen thuis dit probleem, buiten de wijk en ook in Belgie werkt 3G en 2G perfect. Ik ga dan nu ook (na een volle week en vele uren!) stoppen met testen van beide smartphones omdat ik zeker weet dat deze goed werken.
 
Het zou ook wel erg toevallig zijn dat bijelkaargeteld zeker 6 of 7 apparaten ineens kapot zouden zijn nadat er een storing in de zendmast hier is geweest. Het gaat trouwens om de zendmast die op het winkelcentrum in Belfort staat (Keurmeestersdreef).
 
harrynot
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Beste Vodafoners,
Ter informatie: de storing speelt nog steeds. Blackberry geeft als indicatie "3g", waar normaal "3G" met hoofdletter dus staat. Op 2G-instelling werkt alles soepel, maar traag. iPad, Nokia en HTC hebben alleen GPRS-signaal of 3G van een Belgische mast.
E.e.a. duurt nu al ongeveer 10 dagen.
Graag een spoedige oplossing.
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Dat is niet zo mooi:(.

Ik wil jullie vragen het volgende te doen: stuur een privébericht naar ForumCrew. In de titel mag je zetten 6216PE MAASTRICHT. In je bericht zet je je 06-nummer, exacte postcode, type telefoon, 2/3G ontvangst en het aantal netwerkstreepjes. Dan zetten we dit door naar de technische dienst.
harrynot
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Done. Ben benieuwd naar de oplossing (en eigenlijk ook naar de oorzaak) 😉
MvLu

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
De gegevens zijn verstuurd.
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hallo beiden, even een kleine update: de doorgegeven nummers zijn gisteren met een uitgebreide probleemomschrijving doorgegeven aan onze technische dienst. Die hebben het nu in onderzoek, zodra ik een inhoudelijke update heb komen we met info!
MvLu

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
O.k. Bas, ben benieuwd of de techneuten er uit komen!
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hallo allemaal, er zijn op dit moment werkzaamheden op deze postcode. Ik ga ervan uit dat het probleem nu binnenkort opgelost is 🙂
harrynot
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Zijn dat dan heel recente werkzaamheden? Eerder leek daar niets over bekend te zijn. Maar het speelt al vanaf 08-09-13 en is best vervelend als je er voor je werk-Blackberry en werk-laptop van afhankelijk bent.
We zijn benieuwd wanneer het is opgelost.
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Nog specifieker gezegd; de werkzaamheden op die postcode zijn op dit moment (nog) gaande. Bedankt voor het geduld in ieder geval!
harrynot
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Beste@ForumCrew,
Deze storing loopt inmiddels al zowat 4 weken. Er is géén verandering merkbaar: nog steeds geen Vodafone 3G-signaal op geen enkel device. Voor bereikbaarheidsdiensten vanuit mijn werk ben ik afhankelijk van uw 3G-signaal (Wifi gebruiken is geen optie vanwege streng beveiligingsbeleid), dit wordt inmiddels dus een knap vervelende storing.
Graag uw voortgangsinformatie.
MvLu

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Hier is het ook nog altijd knudde met allebei de abonnementen!
De technische dienst heeft wel gebeld om te verifiëren en er werd toegezegd dat ze nog iets zouden laten weten.
Helaas tot nu toe nog niets gehoord.....
Ik zie wel dat er vanmorgen om ca 8.00 uur een bericht op het forum is gezet dat er "werkzaamheden worden verricht" in het gebied met postcode 6216 BX, zie post 6216 BX - Maastricht - Netwerkverbeteringen
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic