jimmyfrerejean

Ontdekker
  • 2Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

6211 - Maastricht - Geen 3G - 24-02-2014.

Ik heb jarenlang prima 3G ontvangst gehad in mijn buurt, zowel binnenshuis als buitenshuis, maar sinds enkele dagen is er geen 3G verbinding meer te bekennen. Mijn iPhone toont: GPRS. Internetten is daardoor dus ook ontzettend traag.

Wat heb ik geprobeerd?

- Gekeken of er storingen zijn. Geen storingen gevonden.
- 3G functie uitgezet en weer aangezet. Geen resultaat.
- Telefoon uitgezet en weer aangezet. Geen resultaat.
- Ander netwerk gekozen (KPN) daarna weer teruggezet op Vodafone. Geen resultaat.

Zat vandaag toevallig in de trein en zag dat ik elders wel overal (werkende) 3G ontvangst had. Ook telefoons van familie en vrienden hebben in deze buurt geen 3G ontvangst (ook allen Vodafone). Lijkt dus niet aan het toestel te liggen. Na een paar dagen gewacht te hebben nu toch maar een berichtje hier geplaatst.

Enig idee hoe dit komt? Alvast bedankt voor het antwoord.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
jimmyfrerejean
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Sinds het plaatsen van de melding op het forum lijkt het dat de problemen plots voorbij zijn. 3G "doet" het weer als vanouds, zonder dat ik enige actie heb ondernomen.

Toch bedankt voor de hulp!

Met vriendelijke groet,
Jimmy

Bekijk in context

4 Reacties 4
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Hey @jimmyfrerejean

Er zijn hier geen storingen bekend anders hadden we dit op het forum vermeld.
Maar gezien er ook anderen deze problemen ervaren zou er toch iets aan de hand moeten zijn.
Je hebt dus op zowel 2G als 3G geen internet verbinding? Kun je wel bellen en smsen?
NetwerkFreak
Expert
Expert
  • 1397Posts
  • 45Oplossingen
  • 200Likes
Het is erg vervelend dat u geen bereik heeft op u adres. Allereerst wil ik u alle informatie over uw dekking aanbieden.

Om te zien in wat voor dekking gebied u adres valt, kan u terecht op de dekkingskaart:
https://www.vodafone.nl/support/netwerk-en-dekking/dekkingskaart.shtml

Om te zien of er storing op u adres is, kan u de volgende lijst met postcodes bekijken:
http://forum.vodafone.nl/t5/Vodafone-Storingen/bd-p/Vodafone_Storingen

Om te kijken of er momenteel verbeteringen aan u antenne wordt doorgevoerd, kunt u de volgende lijst met postcodes bekijken:
http://forum.vodafone.nl/t5/Fast-Forward/bd-p/Fast_Forward

Als dit allemaal niet het geval is, kan ik u het volgende aanraden:
1. Start u telefoon opnieuw op. Het liefst door het uitzetten van de telefoon, het verwijderen van de batterij en het verwijderen van de simkaart.

2. Plaats een werkende sim in jouw telefoon en plaats jouw sim in een andere telefoon. Doe dit bv door sims te ruilen met een vriend of familielid. Hierdoor controleer je of het probleem niet in de simkaart of telefoon zit.

3. U kunt u telefoon op 2G zetten, om te kijken of dit het probleem oplost.

4. Controleer of uw de mobiele data wel aan heeft staan:
Iphone: (Instellingen -> (Algemeen) -> Mobiel netwerk -> Data inschakelen)
Android: Instellingen -> Meer… -> Mobiele netwerken - >
Gegevens toegang aan.

5. Controleer de APN instellingen
Iphone: (Instellingen -> (Algemeen) -> Mobiel netwerk -> Mobiel data netwerk)
Android: Instellingen -> Meer… -> Mobiele netwerken - >
Namen toegangspunten
Controleer of hier het vodafone profiel de volgende instellingen heeft:
Office.vodafone.nl / live.vodafone.com . Zonder gebruikersnaam of wachtwoord.

Als er geen storing is op uw locatie, en u heeft alle volgende instellingen goed staan. U heeft op andere locaties wel gewoon internet met uw telefoon, dan betekent dit dat u helaas op u adres geen goede dekking heeft.

Alleen gelukkig kan nu met de komst van SignaalPlus dit probleem opgelost worden. Dit apparaatje sluit u zelf gemakkelijk aan op uw router / internet thuis. Vervolgens heeft u een eigen Vodafone 3G antenne in uw huis. Deze zorgt voor een optimale 3G dekking. Deze signaalplus is eenvoudig aan te schaffen via de onderstaande link:
https://www.vodafone.nl/zakelijk/shop/mobiel/extra/signaal-plus.shtml

Hier vindt u ook meer informatie over het product!

jimmyfrerejean
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Sinds het plaatsen van de melding op het forum lijkt het dat de problemen plots voorbij zijn. 3G "doet" het weer als vanouds, zonder dat ik enige actie heb ondernomen.

Toch bedankt voor de hulp!

Met vriendelijke groet,
Jimmy
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi!

Dat is goed om te horen :)! Zo te zien doet wat magie op het Forum iets goeds.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic