raymon01

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

5472 PE Loosbroek, GSM/WCDMA werkt niet meer in Loosbroek 29-09-2013

Sinds een paar weken kan ik in Loosbroek alleen nog internet ontvangen met de netwerkmodus 'GSM'. GSM/WCDMA (auto-stand) of WCDMA werken niet, terwijl dit eerst altijd goed heeft gewerkt. Alle voorgaande stappen heb ik geprobeerd via deze helpdesk, en daardoor ben ik erachter gekomen dat echter alleen de GSM modus werkt. Meerdere mensen hier in het dorp klagen erover. Ga ik het dorp uit dan werkt het internet via GSM/WCDMA weer wel .
 
Kan dit een storing zijn hier in het netwerk?
3 Reacties 3
LindaM

Gedreven Liefhebber
  • 320Posts
  • 50Oplossingen
  • 10Likes
Hoi raymond01,

Welkom op ons forum 😄

Ik heb de dekking nagekeken. De 3G dekking zou goed moeten zijn.
Zou je aan kunnen geven of je deze problemen binnen of buitenshuis ervaart?


raymon01
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Linda,
 
Dank voor je snelle reactie!
 
Het probleem is zowel binnen als buitenshuis. Ook bij vrienden/familieleden in het dorp ervaar ik hetzelfde probleem. Zet ik op mijn werk in Oirschot de modus GSM/WCDMA weer aan, dan werkt dat prima. En zoals ik al aangaf hebben meerdere vrienden met Vodafone hier in Loosbroek last van, dus ik denk dat het wel degelijk een 3G dekkingsprobleem is (of iets in die richting). Lijkt me stug dat nu ineens al onze mobieltjes niet meer goed werken toch.
 
Om te verklaren dat de 3G dekking goed zou 'moeten' zijn is dus niet voldoende naar mijn mening. Ik heb altijd prima kunnen werken met Vodafone, laat je klanten nu niet in de steek. Wat bijvoorbeeld een oplossing zou kunnen zijn is om een Vodafone technicus in het dorp zelf te laten meten. Dan pas weten we het zeker.
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Hey Raymond,

Dat mijn collega doorgaf dat de 3G dekking daar goed zou moeten zijn betekent niet dat er geen problemen kunnen zijn. Mijn collega heeft in eerste instantie nagekeken of het geen algemeen dekkingsprobleem betreft door de dekking eens na te kijken. 3G zou daar echter gewoon goed moeten zijn dus we kunnen dan uitsluiten dat het "gewoon" een dekkingsprobleem betreft. Je geeft immers zelf ook aan dat voorheen alles goed heeft gewerkt. 😄

Het is wel vreemd dat we verder via het forum of andere Sociale Media hierover nog geen meldingen hebben ontvangen. Ook zijn er bij ons geen storingen of werkzaamheden bekend in die regio. We hebben dus eigenlijk zoveel mogelijk voorbeelden en postcodes nodig zodat we het kunnen laten onderzoeken door onze technische dienst. Je geeft zelf aan dat je meerdere mensen kent die hetzelfde ervaren. Zou je aan deze mensen kunnen vragen of ze ons ook een bericht via het forum kunnen sturen? Hoe meer meldingen, hoe beter we het kunnen laten uitzoeken.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic