PetraVerburg

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

4g netwerk, max snelheid voor iphone 4s zonder4g met 3g

Hallo,

Met mijn iphone 4s wil ik een nieuw sim only abonnement afsluiten en ik twijfel tussen Smart200 en scherp medium.

De eerste heeft 4g wat niet wordt ondersteund door iphone 4s, met download snelheid 25mbps. De tweede heeft een download snelheid van 7.2 mbps. Het max.data verbruik en belminuten zijn bij beide toereikend.

Ik vraag me af wat de max snelheid is van Smart200 voor een iphone 4s (3g & HSDPA) telefoon, ik neem aan dat deze combinatie een standaard 3g netwerk omvat, dus 7.2 mbps.
Een iphone 4s ondersteund "High-Speed Downlink Packet Access (HSDPA) is an enhanced 3G (third-generation) " die sneller is dan de normale 3g. Kan dit benut worden met het smart200 abonnement en zo ja, wat is de max. mbps?

Kan ik de 3g netwerk specificaties van het smart200 abonnement ergens vinden?

Alvast bedankt voor uw hulp.
Vriendelijke groeten,
Petra Verburg

3 Reacties 3
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hoi Petra, als je abonnement je toegang geeft tot 3G dan krijg je toegang tot de snelste variant die op een bepaalde postcode beschikbaar is. Je snelheid zal echter nooit hoger zijn dan de maximale snelheid die bij je abonnement wordt aangeboden, in dit geval 7,2 Mbps bij de Smart 200.

De maximale snelheid van je abonnement geldt daarnaast op alle netwerken. Als die bv 25 Mbps is, dan haal je op 3G ook die snelheid, mits beschikbaar op locatie uiteraard. Maar een hogere snelheid dan 7,2 Mbps is op heel veel locaties in Nederland ook zonder 4G prima te halen dus van de hogere snelheid heb je ook zonder toestel dat op 4G kan denk ik best plezier 🙂
PetraVerburg
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste Bas,

Dankuwel voor uw antwoord.
Mijn vragen zijn echter helaas niet beantwoord.
Ik ben op zoek naar de netwerk specificaties (3g!) van het Smart 200 abonnement. Deze biedt in tegenstelling tot wat u schrijft, een max snelheid van 25 Mbps. zie hieronder.

Internet via 4G
Razendsnel muziek en video's streamen. Met je Smart 200 abonnement kun je internetten op het 4G netwerk met een snelheid tot maximaal 25 Mbps.

Deze snelheid geldt echter voor het 4g netwerk en zal neem ik aan niet bereikt kunnen worden op een toestel dat 4g niet ondersteund, zoals de iphone 4s.
Het "Scherp Medium" abonnement heeft een max snelheid van 7.2 mbps. Een iphone 4s ondersteund "High-Speed Downlink Packet Access (HSDPA)", waardoor een hogere snelheid haalbaar is dan normaal 3g. Dit zou betekenen dat een iphone 4s een hogere snelheid aan kan dan snelheid 7.2 mbps van "Scherp medium". Ik ben daarom dan ook opzoek naar de 3g specificaties van het Smart 200 abonnent, waarop een mobiel die geen 4g ondersteund zal terugvallen binnen dit abonnement.

Vriendelijke groeten,
Petra Verburg
robertwebbe

Gedreven Raadgever
  • 449Posts
  • 38Oplossingen
  • 167Likes

Met Scherp heb je een maximale download van 7.2 Mbps en bij Smart 200 sim-only heb je een maximum van 30 Mbps (zowel op 4G als 3G).

Zie hier de specificaties van het Smart abonnement: https://www.vodafone.nl/_assets/downloads/tarieven/tarievenoverzicht_vodafone_red_7_april_2014.pdf

Gezien je iPhone 4S niet meer dan 14.4 Mbps op 3G aan kan zal je dus nooit meer dan 14.4 Mbps halen.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic