opabali

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

4g als een slak

Hoe is het mogelijk dat ik met voor een 4g geschikt mobiel modem in een "3e wereld" land als Indonesïe een snelle download verbinding heb en hier in Nederland met een prepaidkaart van Vodafone en 4g blox aangezet over 74 hele mb's 2 uur moet doen?? Ongelofelijk en dat voor een prijs waarvoor ik in Indonesïe 2GB aan data kan "verstoken" in een maand en hier 700 Mb. Gelukkig had ik de kaart alleen nodig om een update te verzorgen. Dus na de geldigheidsduur is het einde verhaal. Jammer van mijn ongeveer 2 euro die er nog opstaan voor een jaar maar ja, door schade en schande word je wijs.
8 Reacties 8
Thomas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 428Posts
  • 21Oplossingen
  • 17Likes
Hoi opabali , jammer om te lezen dat je problemen hebt ondervonden met het 4G Netwerk. Het downloaden van 74 MB's zou natuurlijk geen 2 uur mogen duren.

Ervaar je dit probleem overal of op specifieke locaties?

Zeer waarschijnlijk is de 4G-verbinding op de locatie waar je je bevond niet optimaal geweest. Wat je in zo'n situatie kunt doen is je toestel even terugzetten naar 3G. Het zou dan zomaar kunnen dat je op het 3G netwerk een hogere snelheid haalt.


Desiree-

Raadgever
  • 397Posts
  • 12Oplossingen
  • 53Likes
opabali heb je de tip van _Thomas_ nog kunnen testen?
opabali
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dag,
Het is nog veel erger. Op dezelfde lokatie 1 bestand, maar 74 mb snel, het 2e als een slak . . .niets gewijzigd in opstelling of zo.
op andere lokatie hetzelfde geprobeerd en wat denk je?? Zelfde resultaat. En dat terwijl ik in Indonesïe moeiteloos "grote" bestanden achter elkaar kon downloaden. Het lijkt wel of Vodafone de zaak "afknijpt". En dan te bedenken dat ik in Indonesïe nog geen €5,- betaal voor een 4G verbinding waarbij ik 1 GB aan data kan verbruiken, of een maand internetten, tegen hier in Nederland voor het goedkoopste tarief €10,- moet betalen voor 700 hele MB data of een maand internetten.
Toch leuk als je die verschillen zichtbaar kunt maken. Maar als dat downgraden met downloaden bedrijfspolicy is dan heeft dit bedrijf afgedaan.
Desiree-

Raadgever
  • 397Posts
  • 12Oplossingen
  • 53Likes
opabali als ik het dus goed begrijp heb je er op dit moment overal last van? Is dit sinds een specifieke datum of is deze snelheid altijd hetzelfde geweest?
RuudNL

Liefhebber
  • 650Posts
  • 17Oplossingen
  • 125Likes
In Indonesië kun je ook een volledige maaltijd krijgen voor een paar euro. Of een massage. Waarbij je in Nederland een veelvoud betaalt.

Heeft wellicht iets te maken dat de lonen bij Vodafone NL hoger liggen dan bij Telekomsel ID.
Kyra
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 499Posts
  • 5Oplossingen
  • 49Likes
Omdat we niets meer gehoord hebben, sluiten we dit topic over 48 uur. Je kunt er dan niet meer op reageren. Hopelijk is het probleem inmiddels verholpen.
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Topic gesloten.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Gearchiveerd.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic