RenevanVeen

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

4g/LTE icm telefoonsignaal sterkte

Sinds kort tevreden klant van Vodafone met een Red abonnement en dus al 4g in de randstad. Ik woon zelf in Den Haag en heb een Samsung Galaxy S4 als ik de LTE inschakel krijg ik netjes een 4g verbinding maar loopt de indicator van mijn telefoonsignaal sterkte direct terug naar 1 streepje. Iemand een idee hoe dit kan en hebben meer mensen hier last van ?
5 Reacties 5
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hoi Rene, het is voor mij in ieder geval geen bekend probleem. Het kan diverse oorzaken hebben. Zou je kunnen vertellen op welke postcode je woont? Kijk ik na hoe ver je van de dichtstbijzijnde mast zit.

Nuttig om te weten zou ook zijn of het uitmaakt waar je bent en als anderen hetzelfde merken, dan meld je ook even aub 🙂
RenevanVeen
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
mijn postcode is 2561de. Ik heb vanochtend een speedtest gedaan en merk dat met 4g ingeschakeld de snelheid beduidend lager is als met 3g.
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Ik zie dat je daar in een gebied zit dat wat ver van de dichtstbijzijnde 4G mast zit. 3G masten zijn er meer en ook dichterbij, dus dat zou het snelheidsverschil bij je thuis kunnen verklaren. Als je meer richting het centrum gaat zou de snelheid op 4G trouwens stukken hoger moeten worden. Is dat inderdaad het geval?
RenevanVeen
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Dat heb ik nog niet geprobeerd maar zal ik eens gaan doen. De 3g snelheid is overigens prima maar als er 4g is dan wil je het natuurlijk ook proberen 🙂 Ik zal eens op wat meer locaties in Den Haag gaan testen.
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Laat je bevindingen maar horen 🙂
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic