JosGapinge

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

4G op Walcheren, bij Vodafone blijven of naar KPN?

Goedenavond,

sinds juni vorig jaar heb ik een 4G abbo, RED SIM Only.
Op advies van hulptroepen Vodafone een 2gB abbo genomen, onbeperkt bellen.
Bellen gaat meestal prima, echter 4G heb ik praktisch nooit!

Nu moet/mag ik gaan switchen van abbonement, en twijfel hard of Vodafone wel beste keuze is, in mijn woongebied. Postcode 4352.
Toestel is een Iphone5.

Wat kunnen jullie adviseren? Nu betaal ik ca. 50€ in de maand, en ben al happy als ik 3G heb. Dat is niet goed.

gr. Jos
7 Reacties 7
Anonymous
Niet van toepassing
Hey @JosGapinge

Wat je kunt proberen is je simkaart in een ander type en merk toestel te stoppen om te zien of je dan wel 4g hebt.
Had je voorheen dan wel 4g met de iPhone 5 aangezien het een Simonly is. Tevens kun je ook een nieuwe simkaart halen in de winkel.

Hetgeen wat ik weet van de iPhone 5 serie is dat ze een zwakkere antenne hebben omdat Apple de batterij belangrijker vindt. Waarschijnlijk is er wel 4g maar vangt de iPhone het signaal niet op.

Groetjes stevied86
RuudNL

Liefhebber
  • 650Posts
  • 17Oplossingen
  • 125Likes
Met een iPhone 5 heb je bij Vodafone lang niet overal 4G, dat klopt. De iPhone 5 ondersteunt alleen de 1800 MHz-band voor 4G, en Vodafone heeft alleen landelijke dekking op de 800 MHz-band.

Veel andere telefoons hebben wel 4G-ontvangst op de 800 MHz-band. De iPhone 5S, 5C, 6 en 6+ hebben het wel, ook de meeste Android-telefoons.

Als je op de dekkingskaart binnen het donkerblauwe gebied valt is het meestal goed. Linksonder kun je met een knopje ook kijken naar iPhone 5-ontvangst. Die is een stuk minder meestal.
https://www.vodafone.nl/support/netwerk-en-dekking/dekkingskaart.shtml

Bij KPN zul je nog minder vaak 4G op je iPhone 5 zien, en T-Mobile heeft nog lang niet overal landelijke dekking. Als je 4G heel belangrijk vindt is een telefoon die 4G op de 800 MHz band ondersteunt wel een goeie. Vooral alles behalve de iPhone 5 (en geïmporteerde Amerikaanse en Chinese modellen) vermijden dus.
JosGapinge
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Thanks!
JosGapinge
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Thanks.
Toch maar switchen naar IPhone 6 dan......
Anonymous
Niet van toepassing
Hey@JosGapinge,

Zou je in ieder geval willen aangeven dat het antwoord van Ruud de oplossing is
Groetjes stevied86
JosGapinge
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
iPhone 6 was de oplossing.
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi! @JosGapinge ,

Ik hoop dat je met was bedoeld dat de iPhone 6 inderdaad de oplossing was voor het probleem!
Alvast en fijne avond verder.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic