WesleyDeMan

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

4G internet, maar toch sloom?!

Hi!

Afgelopen weekend was ik te gast bij een festival waar zo ongeveer 60K personen waren. Uiteraard wilde ik af en toe even wat foto's en filmpjes naar mijn vrienden sturen maar dit ging gewoon bijna niet. Op het moment had ik steeds volop bereik qua 4G+, steeds 4/5 a 5/5 bars. Maar een whatsappje versturen was vrijwel onmogelijk. Zelfs gewone tekstberichten versturen zat er bijna niet in.

Hoe kan dit? Waarom heb ik wel constant 4 van de 5 a 5 van de 5 bars (qua bereik), maar lukt een whatsappje versturen bijna niet? Als ik mijn telefoon naar vliegtuig modes deed en daarna weer naar normaal dan kwam er zo af en toe wel iets door. Maar verder was het best dramatisch. Ik heb trouwens een Samsung Galaxy S9+.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Hoi WesleyDeMan

Ik kan me voorstellen dat je gewoon gebruik wilt maken van je telefoon em netwerk. Ok een festival komen heel veel mensen bij elkaar. Hierdoor zijn de masten in de omgeving volledig in gebruik en kan het zelfs overbelast zijn waardoor je volledig bereik hebt maar heel weinig kunt.

Zo zijn er bijvoorbeeld festivals waar mobiele masten neergezet worden zoals oa Pinkpop. Hierdoor kunnen er meer mensen gebruik van maken op een festival.

Bekijk in context

1 Reactie 1
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
Hoi WesleyDeMan

Ik kan me voorstellen dat je gewoon gebruik wilt maken van je telefoon em netwerk. Ok een festival komen heel veel mensen bij elkaar. Hierdoor zijn de masten in de omgeving volledig in gebruik en kan het zelfs overbelast zijn waardoor je volledig bereik hebt maar heel weinig kunt.

Zo zijn er bijvoorbeeld festivals waar mobiele masten neergezet worden zoals oa Pinkpop. Hierdoor kunnen er meer mensen gebruik van maken op een festival.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic