Dutchottie

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

4G en iPhone 5 in Nederland?

Net terug uit de VS en daar met een AT&T kaartje prima gebruik gemaakt van het 4G LTE netwerk met mijn iPhone 5 op verschillende plaatsen.
Dus in Nederland kijken naar de status van 4G.
Dan zie ik geen iPhone 5 erbij staan?? Kan iemand mij uitleggen waarom Vodafone geen 4G ondersteund voor een van de populairste telefoons?
Vervolgens staat er, impliciet (=niet duidelijk), dat je alleen 4G kunt gebruiken met een Red abbonement. Heb ik 10GB per maand te verbranden mag ik alleen 3G doen met mijn
52 Reacties 52
bcandido

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Beste Vodafone. Waaroom staat nu vermeld op jullie website dat de iPhone 5 geen 4g meer ondersteunt op jullie netwerk maar vroeger wel? Komt er geen carrier update meer? Werd jullie netwerk niet goedgekeurd door Apple?:(
ArHu

Gedreven Liefhebber
  • 297Posts
  • 3Oplossingen
  • 28Likes
De hardware van de iphone ondersteunt simpelweg niet volledig 4g, in ieder geval niet de frequenties die kpn en vodafone hoofdzakelijk gaan gebruiken voor 4g, alleen op hele drukke gebieden gaan vodafone en kpn gebruik maken van een frequentie die de iphone wel aankan. Als je overal gebruik wil maken van 4g op het netwerk van vodafone of kpn zal je een toestel moeten aanschaffen wat 4g wel volledig hardwarematig ondersteunt zoals de HTC One, One X+, Samsung Galaxy S3 en S4.
bcandido

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Maar Vodafone gebruikt toch een combinatie van lage en hoge frequenties (800 MHz en1800 MHz)????? En de iPhone 5 werkt op de 1800 MHz--frequentie voor 4G-signalen. Wat is het echte probleem dan?
 
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
bcandido schreef:
Beste Vodafone. Waaroom staat nu vermeld op jullie website dat de iPhone 5 geen 4g meer ondersteunt op jullie netwerk maar vroeger wel? Komt er geen carrier update meer? Werd jullie netwerk niet goedgekeurd door Apple?:(
Hi Bcandido,

Wanneer en waar heb je dat dan op onze website gezien?
bcandido schreef:
Helaas nog niet, EdwardW. Apple reageert niet op mijn e-mail en bericht. Heeft Vodafone misschien een antwoord hierover? Waaneer komt er een carrier update voor de iPhone 5?
Die informatie is bij ons jammer genoeg ook nog niet bekend. Zodra we meer weten communiceren we dat op onze site!
ArHu

Gedreven Liefhebber
  • 297Posts
  • 3Oplossingen
  • 28Likes
KPN is directer, maar voor Vodafone zal het hetzelfde liggen, die zeggen dat ze geen netwerk speciaal voor een telefoon gaan opzetten. Zowel Vodafone als KPN hebben veel betaald voor de lage frequenties omdat hier met veel minder masten een goed dekkend netwerk is te bouwen wat bovendien ook beter binnen doordringt. De hoge frequenties heeft wel een hogere capaciteit en zal dus alleen gebruikt worden op hele drukke plekken, dus alleen op hele drukke plekken 4g voor de iPhone. Ik heb eerder in dit topic een link geplaatste met het commentaar van KPN. Maar goed verwacht jij dat Vodafone het anders gaat doen?
RuudNL

Liefhebber
  • 650Posts
  • 17Oplossingen
  • 125Likes
Vodafone heeft een hele tijd aangegeven dat de iPhone 4G Ready is. Dat hebben ze niet voor niets gedaan neem ik aan.
 
Daarnaast hebben eigenaars van een gejailbreakte iPhone 5 redelijk goede dekking in de 4G-steden van Vodafone.
Jamiiii

Gedreven Ontdekker
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 13Likes
Laat maar zitten VF. Ik ben over een maand weg bij jullie. Stap over naar Tmobile waar mijn Iphone 5 zeker op 4g gaat werken!!!!! Ik snap niet waarom VF zo geheimzinnig doet over Iphone 5 en de ondersteuning hiervan. Al die tijd de klanten voor de gek houden en als je nu in de VF shop een Iphone 5 selecteerd krijg je de melding te zien dat deze Iphone geen 4g ondersteund. Alle klanten die in het bezit zijn van een Iphone 5 met een VF abonnement gewoon overstappen naar Tmobile.
RuudNL

Liefhebber
  • 650Posts
  • 17Oplossingen
  • 125Likes
Oh, het staat er inderdaad:
"Let op!
Je combineert een 4G abonnement met een telefoon die geen 4G ondersteunt."

Terwijl er vroeger gewoon 4G Ready bij stond. Ik hoop dat het een foutje is omdat ze even het 4G-logo weg hebben gehaald omdat die carrier update er nog niet is, en dat dan automatisch deze melding komt. In de Randstad kun je met de iPhone 5 in ieder geval wel gewoon op 4G als die Apple-update er eindelijk is.
bcandido

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
MaartjeP, naast de afbeelding van de iPhone 5 op jullie website staat niet meer de info '4G toestel en abonnement'. En als je een 'Red Super' Abbo combineert met een iPhone 5 krijg je deze melding:
 
Let op!
Je combineert een 4G abonnement met een telefoon die geen 4G ondersteunt.
 
Waaroom is dat nu zo? Zal de iPhone 5 niet meer werken op jullie netwerk? Vroeger was het niet zo.
RobbieE

Gedreven Liefhebber
  • 345Posts
  • 46Oplossingen
  • 16Likes
Hoi bcandido,

Het is in elk geval zeker niet waar dat de iPhone 5 niet werkt op ons netwerk. Het toestel werkt wel op ons netwerk, maar is op dit moment nog niet geschikt voor het gebruik van 4G via ons netwerk. Helaas heb ik op dit moment verder geen informatie voor je.
RuudNL

Liefhebber
  • 650Posts
  • 17Oplossingen
  • 125Likes
Misschien even aanpassen op de site (in de shop) dan Robbie!
Stom dat Apple er zo lang over doet terwijl mensen met jailbreak het nu al zonder problemen gebruiken...
bcandido

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Van het kastje naar de muur...wie heeft er gelijk? Volgens Apple is Vodafone aan zet. Wanneer is deze "soap" ten einde?
 
 
Ik heb net een medewerker van Apple gevraagd over de 'carrier update'. Hieronder een fragment uit de chat met Apple. 
 
Apple: Ik heb eventjes voor u nagevraagd en de provider moet de carrier update vrijgeven. Dit kunnen wij niet voor u doen.
 
Ik: en Vodafone zegt dat Apple dit moet vrijgeven...het spreekwoordelijke kastje naar de muur... hoe kan ik dit doorbreken?
 
Apple: Ik begrijp dat dit heel vervelend voor u is, maar Vodafone heeft u verkeerd voorgelicht. Het is namelijk zo dat wij geen 4G netwerken hebben en dus ook geen Carrier Updates kunnen vrijgeven. Hier is Vodafone verantwoordelijk voor.
 
Apple: dat begrijp ik, maar ze draaien er omheen dus? hoe kan ik ze uitleggen dat het iets is voor Vodafone en niet voor Apple? Ja, en het is natuurlijk makkelijk om te zeggen dat u daarvoor bij ons moet zijn. U kunt zeggen dat u contact met ons heeft gehad en dat wij de mogelijkheid niet hebben om deze update vrij te geven, omdat die gewoonweg niet bestaat voor Apple. Vodafone is verantwoordelijk voor het updaten en het bieden van de dekking voor het netwerk. Ik vind het dan ook raar dat zij u naar ons verwijzen.Ik zou u graag willen helpen, maar die mogelijkheid heb ik niet, omdat de verantwoordelijkheid bij Vodafone ligt. Wij hebben alleen de gewone software updates en die hebben niets te maken met het 4G netwerk.
 
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Hi Bcandido, Een gedeelte van dat antwoord klopt inderdaad. Wij zijn inderdaad degenen die die update moeten vrijgeven maar wij werken wel met Apple samen om ervoor te zorgen dat we dit ook kunnen doen. Dit moet eerst met Apple besproken worden en die werkzaamheden zijn nog niet afgerond. Zodra er meer ontwikkelingen zijn dan brengen we jullie daarvan op de hoogte via het forum en via onze website.
robyvo51

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bij het aanschaffen van twee telefoons iPhone 5 voor mezelf en mijn echtgenote begin dit jaar hebben we duidelijk
gevraagd of deze toestellen voor 4G geschikt waren en wanneer dit er dan op zou komeen
Vodafone heeft toe gezegd dat de toestellen geschikt zijn en dat in juli/augustus 4G beschikbaar zou zijn!!
NIET dus en je hoort er ook nooit iets over, brief geschreven en een lullig antwoord terug en dat dit niet mogelijk is
mag je zo maar bedonderd worden in deze tijd?? het lijkt er wel op en niemand doet er wat aan, als ik mijn abb. verlengen moet zal ik er nog eens goed over nadenken om dit te doen!! We zijn al jaren klant van Vodafone en dan word je zo behandeld/beduveld  SCHANDE
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Beste Robyvo51, allereerst welkom op het forum. Het klopt dat de iPhone 5 op dit moment nog niet is te gebruiken op het 4G netwerk. We zijn hier momenteel nog druk mee bezig. Ik raad je de volgende pagina in de gaten te houden voor meer informatie en updates (-> Toestellen): https://www.vodafone.nl/4g.
JohanWeyer

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb het zelfde probleem Gefrustreerde man
Maar het 3G hier in Valkenswaard in ook R*K maanden wordt er beloofd dat er een nieuwe antenne komt maar helaas de gemeente geeft geen vergunning af dit geven zelf medewerkers toe dat het data netwerk slecht is hier waarom bij het afsluiten van een nieuwe en of verlenging niet. In de winkel en bij de kantenservice kan alles eenmaal thuis dan begint het gedonder. Vodafone na dit abbo ben ik bij jullie zeker weg. 
EduardW

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste MaartjeP,

Hoe kan het dat jullie eerst zeggen dat het probleem niet bij jullie ligt en nu ineens weer wel. Er wordt te veel gedraaid om niets! Wees gewoon eens verantwoordelijk voor jullie taken en voer *** de update uit! Het moet eens klaar zijn met dat geouwehoer.

En kom nu niet aanzetten met het 'samenwerken' en dat het weer aan Apple ligt, maar gooi het netwerk open!

Waarschijnlijk heeft het weer met kosten te maken, als dit het geval is: ZEG HET DAN!

Regel het maar, anders ben ik na afloop van mijn contract per direct bij jullie weg.

Mvg
henk1870

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Is je batterij wel sterk genoeg laten testen bij icenter
War een onzin zeg gewoon dat het nog niet werkt
danterzo

Ontdekker
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
het probleem licht hem hierin: De iPhone 5 kan overweg met 850Mhz-, 1800MHz- en 2100MHz-banden, waardoor het toestel in bijvoorbeeld Amerika en Canada prima werkt op de daar aanwezige 4g-netwerken. In verscheidene landen, waaronder Nederland, worden echter banden gebruikt die door de iPhone niet ondersteund worden. KPN en Vodafone bouwen hun 4g-netwerken vooralsnog primair op rondom de 800MHz-band, en dat is er nou net eentje waar de iPhone 5 niet mee overweg kan. De 1800MHz-band gaat door beide providers ook gebruikt worden, maar op minder plekken. wanneer ? dat weet nietmand. ik zie dit als een verkopers praatje van vodafone toen die tijd. wetend dat de iphone 5 niet werkt op 800 en toch ermee adventeren om nou te zeggen van tjah...misschien ooit eens ~
danterzo

Ontdekker
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Beste mensen,
ik ben op zoek naar een verklaring
leuk en aardig voor de informatie, maar volgensmij is het al heel lang bekend waarop de iphone 5 werkt.
en waar bazeer ik dat op?
als VF zegt telefoon gaat het doen in nederland met 4G mag ik ervan uitgaan dat VF zeker van zijn zaak is
 
wanneer VF zegt dat de 5 op 4G werkt terwijl jullie geen  850Mhz-, 1800MHz- en 2100MHz-banden ondersteunen vind ik dit erg merkwaardig
ik zie apple geen update uitbrengen om 800 te ondersteunen. voor iets waar VF niet aan voldoet
 
nou zal VF een oplossing verzinnen, of dat nou in samenwerking is met apple of niet
 
maar het blijft een naaistreek en ik wil een verklaring  waarom VF adverteerde van 4G ondersteuning terwijl VF er zelf voor kiest 800 te ondersteunen en geen 850/1800/2100
 
en als dit niet bekend was bij VF hadden ze nooit ermee mogen adverteren of zorgen dat je het WEL kan.
een oplossing is sowieso op zijn plaats.
 
-antwoorden geen informatie-
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic