EdwinVerbeek

Ontdekker
  • 2Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

3G werkt niet na update iOS 7

Na update naar iOS 7 op mijn iPhone 4s werkt mijn 3G internet niet meer.
ANP is ingesteld op live.vodafone.com, gebruiken en ww. op Vodafone.

Is hier een oplossing voor?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
EdwinVerbeek
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Met ANP office.vodafone.nl werkt het weer.

Bekijk in context

24 Reacties 24
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Hey Edwin,

Probeer het eens als je de gebruikersnaam en wachtwoord in de instellingen weg laat.
Ook even 10 minuten vliegtuigmodus zou kunnen helpen.
EdwinVerbeek
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Met ANP office.vodafone.nl werkt het weer.
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Goed om te horen dat je de oplossing al gevonden hebt 🙂
Leendertdejong

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Weghalen Gebruikersnaam en wachtwoord heeft probleem idd opgelost. dank!
bambam

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb hetzelfde probleem. Aan en uitzetten en vliegtuigmodus hebben niet gewerkt. Waar in instellingen moet ikgebruikersnaam en wachtwoord weghalen ? Thanks
Ma

Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Waar ?
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
instellingen - mobiel netwerk - mobiel datanetwerk - onder het kopje Mobiele data
bambam

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Thanks, opgelost!
 
Blijft gek dat zo'n probleem ontstaat na de software update. En best irritant want ik had hierdoor niet de beschikbaarheid over Google Maps en kon dus met moeite op mijn bestemming in Duitsland komen.
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Fijn dat het opgelost is! Jammer dat je daardoor moeite had met de bestemming vinden, we zijn zo gewend aan navigatie tegenwoordig dat het problemen geeft zonder. Heb ik laatst ook eens gehad haha!
Hopelijk ben je wel aangekomen en zwerf je nu niet in Duitsland ergens rond 😉
Reneeexo_

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb al de gebruikers naam en ww weggehaald maar hij blijft zeggen: mobile datanetwerk activeren niet mogelijk u hebt geen abonnement op een mobile dataservice
RobbieE

Gedreven Liefhebber
  • 345Posts
  • 46Oplossingen
  • 16Likes
Hoi Reneeexo_,

In principe moet je de gebruikersnaam en wachtwoord gewoon invullen. De instellingen voor iPhone/iPad zijn het volgende:

Bij een particulier abonnement:
APN: live.vodafone.com
Gebruikersnaam: vodafone
Wachtwoord: vodafone

Bij een zakelijk en data only abonnement:
APN: office.vodafone.nl
Gebruikersnaam: vodafone
Wachtwoord: vodafone

Let op dat je geen hoofdletters gebruikt bij de gebruikersnaam en het wachtwoord.
Voor hulp bij het instellen van je toestel zie ook: http://handleidingen.vodafone.nl/web/
Na het invullen van deze gegevens moet je altijd even de vliegtuigmodus aan/uit zetten of het toestel opnieuw opstarten. Bij grootzakelijke klanten kan het voorkomen dat men een andere APN moet gebruiken.

Mocht je na het invoeren van deze instellingen nog steeds geen verbinding krijgen, dan raad ik aan dat je even persoonlijk contact opneemt met onze klantenservice (kan ook via Twitter en Facebook). Mijn collega's kijken dan graag het nummer voor je na.
masterlouis17

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo, Mijn abbonoment internet werkt al een tijdje niet ik heb IOS7 wat moet ik doen?
Me telefoon komt uit Ghana maar ik kan wel bellen met me abbonoment heb 200belminuten maar internet werkt niet tips? enz Me mobiele data komt er te staan u heeft geen abbonement dataservide of zo
masterlouis17

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
En waar staat die ANP want ik ziet het niet bij Mobiele data of zo iets staan.
masterlouis17

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Mijn Mobiel netwerk ziet er anders uit, ookal heb ik IOS7 ik kan geen een ANP vinden wat zou het probleem kunnen zijn ik kan ANP niet vinden ik heb de reacties bekijken maar mijn Mobiel netwerk is heel anders er staat geen mobiel data netwerk hulp graag?.
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hallo Louis, de APN instellingen van je toestel hoor je te kunnen vinden zoals je hier ziet
Kan uiteraard dat jouw versie in het Engels is, maar de plek van de instellingen zou hetzelfde moeten zijn eigenlijk.

Wat je ook eens kunt proberen is eens een ander netwerk selecteren, bijvoorbeeld KPN of T-Mobile
Als je dat aanklikt, krijg je een foutmelding waarna je opnieuw het Vodafone netwerk selecteert. Op die manier dwing je af dat je telefoon zichzelf opnieuw aanmeldt op ons netwerk, wat soms ook een verbindingsprobleem kan verhelpen.
mmhdejong

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
ik heb dit probleem ook sinds de updat van iOS 7.0.3.
Heb alle oplossingen zoals hierboven al geprobeerd, maar ik heb alleen internet als ik de 3G uit zet. Als ik 3G aanzet, heb ik geen netwerk.
Met 3G uit gaat hij over op GRPS. Hoe kan dit, want voor de update heb ik hier nooit problemen mee gehad.
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
mmhdejong schreef:
ik heb dit probleem ook sinds de updat van iOS 7.0.3.
Heb alle oplossingen zoals hierboven al geprobeerd, maar ik heb alleen internet als ik de 3G uit zet. Als ik 3G aanzet, heb ik geen netwerk.
Met 3G uit gaat hij over op GRPS. Hoe kan dit, want voor de update heb ik hier nooit problemen mee gehad.
Het lijkt erop dat het aan het netwerk ligt. Of merk je dit nu op elke locatie?
Sterversteegh

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste medewerker,

Sinds twee dagen werkt mijn 3G niet. Heb geen update gehad. Vliegtuigmodus uit en aan gezet maar helpt niet.. Wat kan ik doen? Of waar ligt het aan?

Groetjes,
Esther
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hi Esther, heb je ook de ander-netwerk-truc van hierboven geprobeerd? Hielp die ook niet?
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic