MartijnM

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

3G werkt al dagen niet meer

Geachte medewerker / medewerkster van Vodafone,
Al langer dan een week kan ik geen gebruik maken van het 3G netwerk op mijn Samsung Galaxy S3.
Problemen met het netwerk kunnen voorkomen en daar heb ik alle begrip voor.
Een fatsoenlijke melding van deze storing zou toch wel zeer gewenst zijn voor de Vodafone klanten.
Mijn regio / postcode is  2926  /  3011   ( en vorige week zaterdag had ik op de luchthaven Schiphol ook al geen mobiel internet )
Graag verneem ik een reactie van U.
M.v.g. Martijn
24 Reacties 24
sedoo

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
idem
regio leidschendam/ nootdorp
daantje1411

Gedreven Ontdekker
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Idem
NOG STEEDS!!!
 
Regio Delft/ Nootdorp/ Rotterdam
 
frimeel70

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Gisteren was ik in Amersfoort en geen enkel probleem met internet. vandaag weer in postcodegebied 3011 (Rotterdam) en wederom is internet verdwenen. gaan jullie nog iets doen???
 
Ik heb nu alle lapmiddeltjes van Droidguru geprobeerd en niks helpt. Ik heb de afgelopen dagen meer klachten over gebied 3011 voorbij zien komen, dus ik ben niet de enige.
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Hi all, ik heb het even voor jullie nagekeken. Er zijn op dit moment inderdaad storingen/werkzaamheden in en rondom die postcodes. Het is voor ons niet altijd mogelijk om er een melding van te maken omdat het kan voorkomen dat het om ongepland werkzaamheden gaat en bij storingen is dit sowieso het geval. We doen in ieder geval ons best de hinder te beperken en het zo snel mogelijk op te lossen. In de tussentijd raad ik jullie aan te wisselen tussen het 3G en 2G (GPRS) netwerk. Dat kan helpen. Bedankt voor het signaal in ieder geval.
Viola1981

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik woon in de regio 7895, echter in 20 km omtrek geen internet verbinding op mijn telefoon, al de hele week niet.
Vind dit erg vervelend en begrijp niet dat we geen meldingen daarvan krijgen.
Heb al jaren Vodafone, geen klagen, maar dit is echt niet leuk meer.
 
 
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Zoals aangegeven zijn er in en rondom die postcodes werkzaamheden/storingen. We doen ons best de hinder te beperken en het zo snel mogelijk op te lossen. Probeer in de tussentijd het 2G (GPRS) netwerk. Bedankt voor de signalen in ieder geval.
MartijnM
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Geachte SeR,
Zowel in de regio Rotterdam en ook op Schiphol ?
Met alle respect hoor maar waarom geen duidelijke uitleg van de problemen die er blijkbaar zijn.
Werkzaamheden en of storingen. .... Moet dat echt langer dan twee weken duren ?
davod10

Gedreven Meedenker
  • 2448Posts
  • 57Oplossingen
  • 0Likes
MartijnM schreef:
Geachte SeR,
Zowel in de regio Rotterdam en ook op Schiphol ?
Met alle respect hoor maar waarom geen duidelijke uitleg van de problemen die er blijkbaar zijn.
Werkzaamheden en of storingen. .... Moet dat echt langer dan twee weken duren ?
Het lijkt wel alsof men heeft besloten in een maandje AL het onderhoud te doen ipv het een beetje te spreiden.
In bijna iedere provincie hoor je dekkings problemen de kop op steken en alles wordt onder het mom van "onderhoud / storing" (2 heel verschillende dingen) afgedaan. Is het onderhoud of een storing? Vind ik nogal een verschil. Niet dat een van de twee dagen mag duren, maar dat even terzijde...
Merk nu ook op werk en thuis tegenvallende dekking. Is men in Delft EN Rozenburg tegelijk bezig of is het netwerk gewoon niet meer wat het was?
 
Ps, SeR
Op de site worden we juist naar het forum verwezen om DAAR alle informatie over storingen en onderhoud te vinden.
Het lijkt me dat jullie juist WEL alles melden, anders is het sowieso nutteloos om aan te geven het forum te bezoeken bij vragen over storingen en onderhoud.
LeonK87

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Bij mij ook, postcode 4811 en toestel iPhone 4. Zijn dit dezelfde werkzaamheden? Weten jullie wellicht ook wanneer het weer over is? En hoe schakel ik mijn toestel over op 2G netwerk indien dat een oplossing is?
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
We zijn de laatste tijd druk bezig met werkzaamheden om het netwerk verder te verbeteren. Dit kan op verschillende locaties voor hinder zorgen. Daarnaast zijn er de reguliere storingen die altijd kunnen voorkomen. Deze zien wij natuurlijk niet op voorhand aankomen en kunnen we dus niet altijd even goed communiceren. We doen in ieder geval ons uiterste best om zo duidelijk mogelijk te zijn. Overigens kan het mindere bereik op Schiphol ook andere redenen hebben zoals omgevingsfactoren etc. Dit kan de sterkte van het signaal beïnvloeden. Ik raad jullie in ieder geval aan om dan te wisselen tussen het 3G en 2G netwerk. Vaak biedt dit een tijdelijke oplossing totdat het weer werkt zoals het hoort.
RoStVi

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hier in een hele andere postcode (3738) maartensdijk ook geen 3G meer!!!!
Ik kan mijn telefoon wel op 2G zetten, maar heb je enig idee hoelang t duurt om dan een pgina te laden????.......Ik betaal (genoeg) voor een 3G verbinding
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Hi RoStVi, rondom die postcode zijn werkzaamheden. Ik ga ervan uit dat deze snel zijn afgerond en dat je weer gebruik kunt maken van het 3G netwerk. Bedankt voor het begrip in ieder geval.
Kurtlar03

Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Zijn er nog steeds werkzaamheden op postcode 3011 GB ?

3G werkt niet meer.
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Hi Kurtlar03, er zijn inderdaad nog werkzaamheden in en rondom die postcode. We doen ons best deze zo snel mogelijk af te ronden. Dank voor het begrip.
nicktiellemans

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
En bij postcode 5368? Heb al vanaf zondag geen 3G meer
HeleenvdZijden

Ontdekker
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Heb sinds afgelopen zondag een abonnement met een duo simkaart voor mijn iPad mini, en zowel als op mijn iPhone als op mijn iPad heb ik geen 3 G netwerk, op mijn iPhone geeft hij inplaats van 3 G de letter E.

Dus een Red abb. Mijn postcode regio is 3281 vindt het heel vervelend allemaal, voor het internet ben ik nu aangewezen op de wifi en dat met zo'n duur abb.
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hallo Heleen, ik zie dat de GSM ontvangst op die postcode prima is maar dat 3G inderdaad niet echt super is. Ik denk dat het beste is om telefonisch contact met de klantenservice op te nemen om te bekijken of daar voor jou iets aan te doen is
HeleenvdZijden

Ontdekker
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Heb hier al contact over gehad is helaas weinig aan te doen en pas sinds een week of 2, de mobile wifi heeft het afgelopen jaar goed gedaan op het netwerk en sinds een week of 2 ook niet dus hoop dat het een storing is en gauw opgelost is, gelukkig hebben we thuis de wifi maar daar sluit je toch geen abb voor af!
MartijnM
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Nog steeds geen 3G en maar 1 streepje ontvangst.
Dit is toch te gek voor woorden ?!!
Ruim 3 weken al !
Hoe lang gaat dit nog duren ?
Vertel gewoon eerlijk aan de klanten wat het probleem is i.p.v. een sms-je te versturen met de mededeling dat het bellen in het buitenland goedkoper gaat worden.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic